99 Turbo projekti (pikku päivityksiä 9/2009)
mulla itselläni on aina riittänyt osaluetteloon kun on kirjoittanut oma varasto,ei ole tarvinnut mitään muuta.mistä sitä voi kaikkea muistaa kun on ostanut purkuun kymmeniä autoja mitkä on sulatettukin varmaan vuosia sitten.Tälläisen neuvon antoi meidän katsastuskonttori ja on ollut tyytyväinen laittamiini lappuihin.
kyllä tuohon uskaltaa luottaa.. kun on itse tehnyt niin tietää että se kestää.. no sen näkee sitten ku se romahtaa..Coltti kirjoitti:Kaikenmaailman rakennelmien varaan ne ihmiset henkensä laittaa.


soittelinpa äsken tekniikan myyneelle kaverille ja lupasi tehdä kauppakirjan ja lähettää sen luovutus-auton paperien kera mulle...Mertmi kirjoitti:Joo, suosittelen asiapapereiden kuntoonlaittoa ennen katsastusta. Noloa alkaa kesken muutoskatsastuksen todeta, ettei paperit olekaan ihan ok. Käytännössä siun pitää pystyä näyttämään kauppakirjalla toteen, että omistat ne vaihdetut osat ja lisätietona mieluiten kauppakirjassa osat luovuttaneen auton rekisterinumero tai/ja runkonumero.

EDIT: niin ja matkahuollon ukko soitteli, oli tullut mukava paketti matkahuoltoon, nimittäin 99 Turbon priimakuntoinen penkkisarja ja ajovalonpyyhkimet!

SUURI kiitos tästä "Jaralle".
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
nyt on turbon henkselipenkkisarja tallissa. penkit on joskus verhoiltu uudestaan verhoomossa uudenmallisiin runkoihin, eli eivät sopineet suoraan tuohon mun -80 mallin koriin.. ensin meinasin jatkaa uudenmallin kiskoja ja sovittaa ne vanhohin kiinnikeisiin, mutta keksittiin helpompi ratkaisu:
laitetaan kuvien kans jos tästä olis joillekkin vaikka apua..
1. irroita penkeistä selkänojat. penkin "käsijarrunpuolella" on tappi pitämässä selkänojaa paikallaan, irroita tapin päässä oleva sokka.
2. irrota selkänojan toiselta puolelta säätömutikka, suojamuovi ja kaksi selkänojan kiinnitysruuvia:

3. loksauta selkänoja irti.
4. irroita istuinosasta verhoilu, toppaukset lähtee helposti mukana.
verhoilu on kiinni penkin alta kiinnitys-tinkseillä ja sivuilta rautatangoilla:


5. kiinnitä istuinosan verhoilu haluamaasi istuinosan runkoon, jossa on autoon sopivat kiskot.
6. kasaa selkänoja paikalleen ja kokeile penkin sopivuutta autoon:


toivottavasti tuosta nyt joku sai selvää.. kuvat hieman huonoja kun ovat otettu 1:00 viime yönä.
lisää kuvia sisustasta tulee kunhan saadaan kaverin kans kaikki penkit värkättyä...
laitetaan kuvien kans jos tästä olis joillekkin vaikka apua..

1. irroita penkeistä selkänojat. penkin "käsijarrunpuolella" on tappi pitämässä selkänojaa paikallaan, irroita tapin päässä oleva sokka.
2. irrota selkänojan toiselta puolelta säätömutikka, suojamuovi ja kaksi selkänojan kiinnitysruuvia:

3. loksauta selkänoja irti.
4. irroita istuinosasta verhoilu, toppaukset lähtee helposti mukana.
verhoilu on kiinni penkin alta kiinnitys-tinkseillä ja sivuilta rautatangoilla:


5. kiinnitä istuinosan verhoilu haluamaasi istuinosan runkoon, jossa on autoon sopivat kiskot.
6. kasaa selkänoja paikalleen ja kokeile penkin sopivuutta autoon:


toivottavasti tuosta nyt joku sai selvää.. kuvat hieman huonoja kun ovat otettu 1:00 viime yönä.
lisää kuvia sisustasta tulee kunhan saadaan kaverin kans kaikki penkit värkättyä...

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
nyt on penkit 99:ssä!
takapenkeille otettiin varaosa-autosta kiinnityskoukut ja hattuhyllyn alareunan kohdalle peltiin joutui tekemään reijät lukko-koukuille.
takapenkin istuinosa meni heittämällä kun vain ruuvasi vanhoista penkeistä kiinnikkeet.
nyt alkaa sisusta näyttämään mieleiseltä
:



eikö näytäkkin hyvältä? tuolla lisää kuveja:
http://s71.photobucket.com/albums/i139/ ... edia=image

takapenkeille otettiin varaosa-autosta kiinnityskoukut ja hattuhyllyn alareunan kohdalle peltiin joutui tekemään reijät lukko-koukuille.
takapenkin istuinosa meni heittämällä kun vain ruuvasi vanhoista penkeistä kiinnikkeet.
nyt alkaa sisusta näyttämään mieleiseltä




eikö näytäkkin hyvältä? tuolla lisää kuveja:
http://s71.photobucket.com/albums/i139/ ... edia=image
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kyllä. Ja kylläpä tulee ysiysiä ikävä. Namgls kirjoitti:eikö näytäkkin hyvältä?

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
tuo on entinen petro, eli siinä on tankin vaihtonappi ja bensamittarin vaihtonapit, lisäksi vielä ekonomivalo-nappi..Kipe_9000 kirjoitti:Mitä nappeja tuossa turvavyön varoitusvalon molemmin puolin on ??
Ihmettelin paikkoja omassani kun kalvotin uudelleen....

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Aina sitä oppii jotain uuttagls kirjoitti:tuo on entinen petro, eli siinä on tankin vaihtonappi ja bensamittarin vaihtonapit, lisäksi vielä ekonomivalo-nappi..Kipe_9000 kirjoitti:Mitä nappeja tuossa turvavyön varoitusvalon molemmin puolin on ??
Ihmettelin paikkoja omassani kun kalvotin uudelleen....noita kyllä riittää..


saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Huomasin tuosta kuvasta, että jarrupedaalista puuttuu kitkapinta eli kumi. Mulla meni 99:stä ne pirun liukkaiksi, kun kuluivat ja taisipa niistä inssikin konttorilla mainita. Yksi kerta sitten isällä lipsui jalat niissä ja hän meni suoraapäätä "kivijalkaliikkeeseen" tilaamaan uudet. Itte en ollu edes miettiny saako niitä.
Kuitissa lukee koodi "7193188", selitteenä "poljinkumi" ja á-hinta 55.89 markkaa. Tarkka päivämäärä 8.3.1999.
Tuo osa käy kytkin- ja jarrupolkimeen joten yksi vaihtoehto on hommata mahd. uudesta 99/90/og900:sta. Ja voi olla nykyvaluutan aikana paljon halvempi, kun tuon hinta voi olla nykyään kaikkea muuta ku reilu 10€.
Kuitissa lukee koodi "7193188", selitteenä "poljinkumi" ja á-hinta 55.89 markkaa. Tarkka päivämäärä 8.3.1999.
Tuo osa käy kytkin- ja jarrupolkimeen joten yksi vaihtoehto on hommata mahd. uudesta 99/90/og900:sta. Ja voi olla nykyvaluutan aikana paljon halvempi, kun tuon hinta voi olla nykyään kaikkea muuta ku reilu 10€.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
tässäpä pieni video todisteeksi että laite myös toimii, ja kulkeekin ihan mukavasti..
turbon vihellys vaan ei oikein kuulu tuossa photobucketin pakkauksessa.
eli tuolla video:

jos ei tuosta näy niin tuolla:
http://s71.photobucket.com/albums/i139/ ... urbo/?sc=3

turbon vihellys vaan ei oikein kuulu tuossa photobucketin pakkauksessa.

eli tuolla video:

jos ei tuosta näy niin tuolla:
http://s71.photobucket.com/albums/i139/ ... urbo/?sc=3
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti: