Joku ihmeen ventiilihässäkkä imusarjassa H- koneessa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Joku ihmeen ventiilihässäkkä imusarjassa H- koneessa

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Moro väsäilijät,

Nyt on tullut ihan outo palikka eteen, mikä pitäisi uusia.

Osaisin tottakai mennä Saabin varaosatiskille ja tilata sieltä, mutta ajattelin kysyä teiltä muilta harrastajilta asiasta ensin.

Tosiaankin, vanhempien kauppakassiin olen tekemässä kansiremppaa ja samalla huoltoa siihen.

Olen tällä hetkellä uusimassa kaikkia niitä pieniä alipaineletkuja moottorissa ja nyt tuli eteen se jänskä liitin siinä imusarjan keskellä, mihin menee kaksi alipaineletkua. Sehän on jotenkin tuohon EGR- järjestelmään yhteydessä...
Saabilla tuli tyly hinta sille palikalle 89€!!!! Saamarin pieni anturi, missä ei ole edes mitään liikkuvia osia! Saakeli, ryöstöä sanon minä.
Nyt olen sitä mieltä, että en osannut kuvailla palikkaa oikein ja tuli jonkun toisen osan hinta tms...

Elikkäs, kertokaapa minulle osan oikea nimike ja jos vaikka sen uskaltaisi ostaa esim. Motonetistä.

-H-
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Onko tämä?
http://www.netikka.net/chenriks/venttiili.jpg
Varaosanumero 9314162, venttiili nimeltään.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Tuota

Miksi tuon EGR:n pitää edes toimia?? Itse tuosta omasta satkusta, missä se oli. Revin pois koko systeemin:)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

joo ja se ohut letku maksaa 10€/metri merkki liikkeen tiskillä. Jätin väliin sen oston kun letku liikkeessä 1€/metri
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10515
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

EGR:toimii osakaasulla ja silloin kun moottori on lämmin. Kierrättää pakokaasua imusarjaan ja tällä saadaan palotapahtuman lämpötilaa alemmas ja olikohan ne niitä NOS päästöjä alemmaksi. Käytännössä kuitenkaan tuon toimintaa ei testata katsastuksessa, eikä katsastussetää kiinnostakaan niiden laitteiden olemassaolo ainakaan näiden katalysaattorittomien vehkeiden osalta. Itse otin letkun irti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Jos sinulla tosiaan kierrättää NOS kaasuja koneeseen, niin äkkiä pois tuollaiset jutut. Ilokaasu, eli NOS on kovasti kielletty tieliikenteessä. Tarkoitat varmaan typen oksideja, eli NOx-kaasuja.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10515
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

oho... siis nox. kuulosti melkein samalta kirjainyhdistelmältä :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Hivenen offtopic, mutta olen ajatellut vaihtaa satkun konehuoneesta nuo vanhat kovettuneet alipaineletkut uusiin ja parempiin. Mitä letkua olette käyttäneet tuolla, alkuperäistä 10€/m-letkua vai vastaavaa tavaraa Etolasta tms?

Mahtaisiko tavallinen paineilmaletku toimia tuolla? Itseltä löytyy muutamia kymmeniä metrejä Feston sinistä letkua sekä hieman joustavampaa hopeanharmaata myös Feston tekemää letkua. Onkos jollain kokemuksia asiasta? Kestääkö nuo letkut suolaa yms. likaa sekä lämpöä? Letkut ovat polyuretaania.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11659
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kyllä minä ostin laakkoselta metritavarana alipaineletkua 0,8 eur/m. Kaveri ei löytänyt osanumeroa vaikka selaili EPC:tä pitkään. Lopulta haki korjaamon puolelta rullan ja sanoi "saat tästä, tätä meillä käytetään". EI ollut ihan yhtä paksuseinämäistä kuin alkuperäiset, mutta silti tarpeeksi tukevaa. Ostin neljä metriä, joista sai kulumaan vain puolet kun samalla raksin irti EGR:n. Cruisen letku ja mittaristossa olevat APC:n letkut on vieläkin uusimatta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin