9-3 tulpat lastutettuun versioon?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Mikä kirja? 2002 9-3 esitteessä myytiin vain 125, 150 ja 205hv malleja sekä 170hv virityssarjaa 150hv malliin.
Tarkistin käsikirjasta (kysymyksessä vm.2002 93 2,0t 5D malli... ei uudempi sedan).
Siellä puhutaan vain:
- t (matalapaineturposta), jossa 150hv
- T (korkeapaineturposta), jossa 185hv tai 205hv

Mistä löytyisi taas ko. esite, jossa myös 125hv mukana (onko ko. esite pappamallille (sedanille 4ov).
TESTIPENKISSÄ KOKEILTU LISÄVIRITTÄMÄTÖN vm.2002 93 2,0t+lastu malli, josta löytyi tuo 185hv. En tiedä mitä tuo lastuvaihto myyjienmukaan olisi pitänyt tuoda lisä heppoja.

TULPAT KÄSIKIRJANMUKAAN SEURAAVASTI:
- 150hv, NGK BCPR 6ES-11
- 185 ja 205hv, NGK PFR 6H-10
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Hyvin on PFR 6H-10 kestänyt aina 60000km ja kärkiväli näyttää isolta mutta ei se paljon ole alkuperäisestä kasvanut. Tarvikeliikkeessä 20€/kpl ja Saabilla alennuksilla n.81€/4kpl.
Missä 2002 9-3 2.0 koneessa on 185hv?

EDIT: paljonko kuvan tulpissa on kärkiväliä, näyttää sittenkin aika isolta ja varmaan aika on syytä ottaa huomioon vaihtovälissä jos kilometrejä tulee vähän vuodessa.
Pitää mitata tuo kärkiväli, kunhan kotiin pääsee. Joka toinen vuosihan ne tulpat pitää vaihtaa ainakin minun kilometreillä. Ja jos ne nykyiset (eilen asentamat) kestää vuodenkin, eli 20 000 niin mulle riittää. Olettaen että ei tule sitä nykimistä ja käyntihäiriöitä. -jos tulee, niin hommaan sitten 20 €rskan tulpat ja vaihdan joka toinen vuosi. En kerkee 2 vuodessa ajamaan kuitenkaan kuin 40 000. Työ haittaa sen verran harrastuksia.

-en osaa näköjään enää lainata tekstejäkään :oops:
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Elikkä tulppina juuri nuo BCPR7ES tulpat, sanokaas mikä "pitäisi" olla optimaalinen kärkiväli, kun on kyseessä hiuka piristetty aero.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

7ES-11 riittää kunnes alkaa olemaan 350-400hv lukemia, nii voi ajatella kaseja.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Tällä hetkellä on juuri tuo 1.1 kärkivälinä, mutta tuntuisi, että pientä säätöä kaipaisi. Ajattelin vaan, että onko noille annettu jokin arvo mikä pitäisi olla hyvä. Tuossa joku sanoi että maptun suosittelee 1.2, pitäisi varmaa kokeilla sitä. Ennen oli vakioplatinat ja niissä näytti olevan 0.9.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

Eipä toimi nuo PFR7H-10 platinat meikäläisen pirsissä vaikka niitä niin suositeltiin. Pelkkiä ongelmia tulppien vaihdosta lähtien :evil:
#2389
9-5 2.0t XWD
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

PCS:ltä suositeltiin näitä,mutta ei ainakaan tässä hieman piristetyssä toimi. Taidan kokeilla ihan orkkis tulppia.
#2389
9-5 2.0t XWD
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

Jaa...a. Enpähän muuten ole asiaa edes ajatellut. Sain vaan sellaista tietoa että kyseiset tulpat ei toimi,eikä kyllä toimikaan ainakaa mulla. On ne varmaan koska samanlaiset siellä oli paikallaan.
#2389
9-5 2.0t XWD
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Heittäkääs vähän millaista kärkiväliä porukoilla on noissa BCPR7ES tulpissa? Kaiketi pitäisi noilla kuitenkin toimia virikäytössä paremmin kuin noilla vakioplatinoilla.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

On sellainen että pienehköillä kierroksilla menee ihan hyvin mutta huipputehot on jotenkin kateissa.
Viimeksi muokannut nahkis, Ti Kesä 13, 2006 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
KR
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:40

Viesti Kirjoittaja KR »

Vaihdoin juuri orkkis virilastun -01 9-3seen.Siihen Saab suosittelee NGK PFR 6H-10 tulppia.
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Vaihdoin juuri orkkis virilastun -01 9-3seen.Siihen Saab suosittelee NGK PFR 6H-10 tulppia.
Paljonko ilmoittivat tehojen nousevan ko. lastulla?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
KR
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:40

Viesti Kirjoittaja KR »

170hp/255nm.Perstuntumalla kyllä tuntuisi tulevan enemmän...varsinkin vääntö lisääntyi mielestäni selvästi enemmän.mm.vaihtamisen tarve väheni huomatavasti.En ole vielä vaihtanut uusi tulppia(autoon tehtiin juuri 110tkm huolto jossa tulpat vaihdettiin.Ajattelin vaihtaa ne seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Heh heh,

Meinasin ihan unohtaa...
Sivulla 2 on kuvat autoni yhdestä tulpasta ja 9-5T kyseli kärkiväliä. Pitihän se kotona mitata, mutta arvaa muistinko. No nyt muistin ja kyllähän se kuva valehtelee jonkin verran, sillä se on otettu n. 1-5 cm:n päästä. -en muista.
Kärkiväli on 0,9 mm, että sen verran se kuva valehtelee...
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Kertokaapas minullekin, että missä sen huomaa, jos kärkiväli on normaalisti 0,9 ja sen suurennat 1,1. Nykyisissä DI -koneissahan on niin voimakas kipinävirta, että minun maalaisjärjellä se ei ainakaan heikennä kipinää noissa mittaväleissä.
Onko siinä sitten kyse tulpan kestävyydestä tms. ?
Viimeksi muokannut Janezki, To Kesä 15, 2006 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Vastaa Viestiin