
Kuten huomaat, sulakkeen 13 takana on sekä peruutusvalot, myös tupakansytytin ja takalasinlämmittimen rele, kytkin ja jumalattomasti liittimiä (mm. etulokasuojien koteloissa noi sivuperuutusvalojen liittimet). Mikä tahansa noista voi vetää käyttiksiltä riittävästi virtaa sulakkeen polttamiseen ja sen jälkeen mittariston maapiste nousee ja laturin merkkivalo alkaa palamaan, koska tuo osa piiriä on silloin avoin.
Ylhäällä käyttis ja alhaalla maat. Maadoituskohdat merkkailin tuohon ja tuosta huomaa, että takalasinlämppärin ja tupakansytyttimen maadoituskohta on 3, eli mittariston maapiste. Käyttis on sama, joten helposti saa virran kulkemaan myös laturin merkkivalon kautta, jos sulake 13 palaa (siinä on itteasiassa aika paljon eri asioita rinnalla eri maapisteissä kiinni.) Kuten vjbremer sanoi, voi olla myös tuo peruutusvalokytkin räsähtelevä, joka yhdessä noitten takalasin lämmitysreleiden kanssa tuhoaa sulakkeen (muutosilmiöt on jo korkeakouluelektroniikkaa, mutta nekin on hauskoja ilmiöitä). Voi myös olla joku muu rikkonainen komponentti tuossa kuvassa tai ihan missä tahansa kohtaa autoa, koska koko auton sähköjärjestelmä on samaa virtapiiriä, eri maapisteiden välillä:) Mutta kannattaa lähteä liikkeelle noista.
Laturin merkkivalon kanssa sarjassa on diodi (mittaristossa, estosuunnassa), laturi, startti. Laturinvalo menee kierroslukumittarin käämin kautta CE valon läpi mittariston maadoituskohtaan. Melkein joka liitoksen rinnalla on jotain, joten laturin merkkivalo palaa himmeänä tai kirkkaana riippuen, että mikä sulake on irti tai jokin muu asia rikki. Vaatii vähän salapoliisintyötä ja mittailua + järkeilyä, kuten sähköhommat yleensäkin. Tuosta yläkuvasta toivottavasti on jotain apua. Voin piirrellä lisää myöhemmin, jos ei edisty.
EDIT: näköjään vuosimallista riippuen vähän erilainen toi takalasinlämmittimen rele. Kuvasta puuttuu myös takalasinlämmittimen merkkivalo ja muutama muu juttu, joiden jännitteet on mittariston foliossa. Tarkemmin näkee, kun piirtelee mielessään vastaavalla tavalla auki tuota huoltomanuaalin monelle sivulle hajautettua ja vähän sekavaa kytkistä.