volttimittari tupakansytyttimeen?
volttimittari tupakansytyttimeen?
löytyykö markkinoilta tupakansytyttimeen kytkettävää volttimittaria? ei tarttis jokaiseen käyttöautoon erikseen asentaa...ja onko edes tupakansytyttimestä järkevä katsoa jännitettä?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: volttimittari tupakansytyttimeen?
Kyllä "mittareita" on ollut jo 80 luvulta asti tarjolla sytkäri liittimeen eli sellasia ledi toimisia (kolme lediä) ihan toimiva laite jos ei tarvi kovin tarkkaa tietoa. Näkyy noita samoja edelleenkin olevan tarjolla.lucaf kirjoitti:löytyykö markkinoilta tupakansytyttimeen kytkettävää volttimittaria? ei tarttis jokaiseen käyttöautoon erikseen asentaa...ja onko edes tupakansytyttimestä järkevä katsoa jännitettä?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: volttimittari tupakansytyttimeen?
Eipä taida paljon jännitehäviötä tulla akku--> tupakansytytin.lucaf kirjoitti:ja onko edes tupakansytyttimestä järkevä katsoa jännitettä?
Jos yleismittari löytyy kotoa niin mittaa akun jännite ja vertaa sitä
tupakansytittimen jännitteeseen...
Ja äkkiähän tollasen pelle peloton systeemin väsää itse. Osta halpa y.m.
ja teippaa se konsoliin kiinni ja väsää itse tupakansytytin liitin

--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: volttimittari tupakansytyttimeen?
ajatukseni oli se, että tupakansytytyin toimisi myös mittarin pidikkeenä, eli mittari olisi helppo siirtää autosta toiseen vähän niinkuin kännykän laturi. kun noita käyttöautoja on pari kolmekin niin ei viitsisi jokaiseen ostaa omaa, vaikka olishan sellainen kiinteästi asennettu enempi kun hienokovasuo kirjoitti: Ja äkkiähän tollasen pelle peloton systeemin väsää itse. Osta halpa y.m.
ja teippaa se konsoliin kiinni ja väsää itse tupakansytytin liitin
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: volttimittari tupakansytyttimeen?
Muistaakseni jossain motonetissä tai biltemassa voisi löytyä tuollainen tupakansytytin mittari. Olen kyllä jossain nähnyt tuollaisen livenä, kunlucaf kirjoitti:ajatukseni oli se, että tupakansytytyin toimisi myös mittarin pidikkeenä, eli mittari olisi helppo siirtää autosta toiseen vähän niinkuin kännykän laturi. kun noita käyttöautoja on pari kolmekin niin ei viitsisi jokaiseen ostaa omaa, vaikka olishan sellainen kiinteästi asennettu enempi kun hienokovasuo kirjoitti: Ja äkkiähän tollasen pelle peloton systeemin väsää itse. Osta halpa y.m.
ja teippaa se konsoliin kiinni ja väsää itse tupakansytytin liitin
vaan sais päähän missä...
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: volttimittari tupakansytyttimeen?
Se ledi mittari on sellanen pikkunen käikäle jonka saa näppärästi mukaan.lucaf kirjoitti:ajatukseni oli se, että tupakansytytyin toimisi myös mittarin pidikkeenä, eli mittari olisi helppo siirtää autosta toiseen vähän niinkuin kännykän laturi. kun noita käyttöautoja on pari kolmekin niin ei viitsisi jokaiseen ostaa omaa, vaikka olishan sellainen kiinteästi asennettu enempi kun hienokovasuo kirjoitti: Ja äkkiähän tollasen pelle peloton systeemin väsää itse. Osta halpa y.m.
ja teippaa se konsoliin kiinni ja väsää itse tupakansytytin liitin
Koitan katella kuvaa siitä...
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Arvlisin, että kolmiledisellä tupakansytytinkilluttimella saa ehkä jotenkuten selville [lataa | ei lataa], mutta mitään tarkempaa/hyödyllisempää tietoa jännitetasosta tai akun varaustilasta ei taida saada.
Jos olisitte suunnittelemassa tuollaista leditesteriä, niin minkälaiset kynnysjännitteet laittaisitte noiden kolmen ledin syttymiselle?
Tuossa näyttäisi olevan kuudella ledillä oleva mittalaite, kynnykset 5,0, 12,0, 12,5, 13,0, 13,5, 14,0 V. Tuollainen Lucallahan taisi jo ollakin:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=43333
http://www.biltema.se/products/producti ... emId=82730
Tuonhan saa tupakansytyttimeen kun vaihtaa johtoon vaan tupakansytytinliittimen.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 0421665660
Bilteman akkutesteri voisi olla ihan OK, jos tuossa on viisari ja jos näyttämä riippuu johdonmukaisesti ainoastaan akkujännitteestä
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=43333
http://www.biltema.se/products/producti ... emId=88167
Tämä CD-Cardicin jännitenäytöllinen lämpömittari voisi olla ihan kätevä, tosin ulkolämpöanturia ei voine hyödyntää, jos tavoitteena on helppo siirrettävyys autosta toiseen:
http://www.hessumobiili.fi/tuotteet4.ph ... 3&tuote=89
Jos olisitte suunnittelemassa tuollaista leditesteriä, niin minkälaiset kynnysjännitteet laittaisitte noiden kolmen ledin syttymiselle?
Tuossa näyttäisi olevan kuudella ledillä oleva mittalaite, kynnykset 5,0, 12,0, 12,5, 13,0, 13,5, 14,0 V. Tuollainen Lucallahan taisi jo ollakin:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=43333
http://www.biltema.se/products/producti ... emId=82730
Tuonhan saa tupakansytyttimeen kun vaihtaa johtoon vaan tupakansytytinliittimen.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 0421665660
Bilteman akkutesteri voisi olla ihan OK, jos tuossa on viisari ja jos näyttämä riippuu johdonmukaisesti ainoastaan akkujännitteestä

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=43333
http://www.biltema.se/products/producti ... emId=88167
Tämä CD-Cardicin jännitenäytöllinen lämpömittari voisi olla ihan kätevä, tosin ulkolämpöanturia ei voine hyödyntää, jos tavoitteena on helppo siirrettävyys autosta toiseen:
http://www.hessumobiili.fi/tuotteet4.ph ... 3&tuote=89
Viimeksi muokannut jus, Ti Kesä 13, 2006 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
siinä se on! kehtaavat 25 euroa rokottaa moisesta! pitäsköhän laittaa nokialle kehitysehdotus että integroisi kännykänlatureihin volttimittarin...jus kirjoitti: Tämä CD-Cardicin jännitenäytöllinen lämpömittari voisi olla ihan kätevä, tosin ulkolämpöanturia ei voine hyödyntää, jos tavoitteena on helppo siirrettävyys autosta toiseen:
http://www.hessumobiili.fi/tuotteet4.ph ... 3&tuote=89
eikös sen ulkolämpömittarin johdon anturin voi vaan tuikata sivuikkunasta ulos?

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jep, lämpömittarithan noista kännyköistäkin jo löytyy, joten volttimittari
kehityksen alle.
Pätevän näköinen toi missä on lämpötila mittaus kans... On kyllä aikas kallis.
kehityksen alle.
Pätevän näköinen toi missä on lämpötila mittaus kans... On kyllä aikas kallis.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Helpommin saa kun jätät vaan oventiivisteen väliin, vaatii ehkä teipinpalan jotta pysyy paikallaan myös oven avauksen yhteydessä. Vänkärinovessa ehkä ei ole niin paljon liikennettä, joten sillä puolella ehkä parempi.lucaf kirjoitti:eikös sen ulkolämpömittarin johdon anturin voi vaan tuikata sivuikkunasta ulos?
Nuo mittarit ei sitten saisi olla kovin virtasyöppöjä, 99:ssähän sytyttimessä on jännite aina, virtalukon asennosta riippumatta, ja joskushan se mittari kuitenkin unohtuu sinne paikalleen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tuo on muuten erinomaisen hyvä pointti. eli tuollaista mittaria varten kannattaisi autoon sitten asentaa extra-paikkaan ylimääräinen, virtalukkoon yhdistetty tupakansytytinjus kirjoitti: Nuo mittarit ei sitten saisi olla kovin virtasyöppöjä, 99:ssähän sytyttimessä on jännite aina, virtalukon asennosta riippumatta, ja joskushan se mittari kuitenkin unohtuu sinne paikalleen.


Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Voishan siihen tupakansytyttimeen laittaa jonkun kytkimen myös!
Ei oo iso vaiva, tupakansytkä lähtee muistaakseni irti ihan meisselillä ja
vau johdot ovatkin käsillä. Virta piuha poikki ja kytkin väliin...
Ei oo iso vaiva, tupakansytkä lähtee muistaakseni irti ihan meisselillä ja
vau johdot ovatkin käsillä. Virta piuha poikki ja kytkin väliin...

--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
99:n sytytin lähteen "jalopuu"panelista kovin hankalasti siinä olevan jousiprikkakiinnityksen takia, mieluummin irrottaa koko panelin, ja kampeaa prikan irti pöydällä, jos nyt sellainen välttämätön tarve olisi.
Johtoliitos on ihan lattaliittimellä ja helposti irrotettavissa, ei olisi temppu eikä mikään laittaa sytyttimen jännitesyöttöön rele väliin, saisi tuon toimimaan ainoastaan virrat päällä. Tai haaroittaa jännitteen jostain muualta, missä on jo valmiiksi virtalukon ohjaamana.
Johtoliitos on ihan lattaliittimellä ja helposti irrotettavissa, ei olisi temppu eikä mikään laittaa sytyttimen jännitesyöttöön rele väliin, saisi tuon toimimaan ainoastaan virrat päällä. Tai haaroittaa jännitteen jostain muualta, missä on jo valmiiksi virtalukon ohjaamana.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00