Päivä alkoi aamuneljän aikoihin työmaan pihasta, aamulenkki meni muutamaa oharia lukuunottamatta välttävästi, alkoi ottamaan päähän. Päiväpostilla homma meni niin surkeasti kuin voi mennä (pirusti paketteja ja postiakin tarpeeksi, vieläpä koko jakoreissu sujui vastoinkäymisten ja päänsäryn säestämänä). Tästä selvisin hengissä läpi, ja kello 13 aikoihin starttasin turboa työmaan pihasta, ruudusta peruuttaessa jarrusatulat kolahtivat, mikä hieman lisäsi painetta pääkopassa.
Siitä hetkestä lähtien jokainen asia meni pieleen. Onnistuin kastelemaan tulpat, kun starttasin turboa kuten 99:ä (liikaa kaasua), pizzeriasta ostamani yleensä maukas pizza maistui puulta, kokispullo kaatui pöydälle ja tupakit loppuivat, naapuri vinoili harrastuksesta ja auton"romuista".
Sitten se paras tapahtui, tuttava soitti, että nyt pitää vaihtaa satkuun pakosarjantiivisteet, kun poikansa oli vaihtanut ne jo kertaalleen, mutta vuotaa silti ja pörisee, mikä tietty harmitti, kun autoon oli juuri vaihdettu pakoputkisto ja muuta osaa, selvitty laturiongelmista ja vieläpä katsastuskin oli sujunut. Eihän se saa pöristä.
Eikun sukkana paikalle (vaikka vitutti, ja omiakin hommia olisi ollut), homma menikin hienosti. 2 pakosarjan ja alkuputken välisistä muttereista oli aivan jumalattoman tiukassa (=väärillä kierteillä, mitenlie mahdollista), joten pinnapultit menivät poikki, seuraava avauskohde jäi pyörimään tyhjää (=kiristetty liikaa), joten se rälläköitiin. Viimeinen aukesikin kohtuuvaivalla.
Tästä siis jouduimme palaamaan takaisin meille, ja Airflow-99:stä pikairroituksena ehjä pakosarja matkaan, mikä irtosi hienosti, kun autoon oli putki vaihdettu ilmeisen lähiaikoina (oikein kiilteli). Ja sitten takaisin. Vanhat tiivisteet olivat vuodon yhteydessä palaneet täysin, joten ne uusiksi, kierteisiin kuumaa kestävää voiteluainetta ja paketti kasaan ja jopas kävi hiljaisesti ja omistajakin rauhoittui (ja taas kelpaa Saabastella).
Kiitokseksi tuttava rasvasi mukana olleen hallitunkkini, josta katosi nitinät ja natinat, ja käyttö muuttui sujuvammaksi. Kaiken kukkuraksi 300m ennen kotipihaa turbosta loppui bensa (alamäkeä onneksi).
Ihmettelen vielä, mikä minussa on vikana, kun ei edes vituta enään, niin tyytyväinen olin päivän hyvään työhön, vaikkei tuo suurelta vaikuta päivän epäonnistumisien joukossa.
Niin, ja kadonneet 99:n avaimetkin löytyivät, eli ei tarvitse kävellä töihin aamulla. Pitänee muistaa ottaa kannu mukaan, jotta saa tankata turbon.
Kyllä nyt kelpaa nauttia yksi olut, polttaa savuke ja painua nukkumaan, tietäen, että yksi

