9-5WA -01:n vaihtohyvitys?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
nipa
Matalapaineturbo

9-5WA -01:n vaihtohyvitys?

Viesti Kirjoittaja nipa »

Kesä saapuu ja autokuume meinaa yllättää. Kuume tosin laski jonkin verran vaihtotarjouksen saadessani.

Mitä mieltä olette vaihtotarjouksesta allekirjoituksen mukaisesta, 72tkm ajetusta farkusta. Nahkasisustus ja 2 x alut (225/45/ 17 ja 205/55/16) taitavat olla ne mainitsemisen arvoiset asiat. Siistissä kunnossa, pientä kiveniskua ja naarmuahan näistä jo etsimällä ja osin etsimättäkin alkaa löytyä... Huoltokirja asiaankuuluvine leimoineen hanskalokerossa. Automaatti.

Niin, se tarjous vaihdossa: 19t€ :?

Tuulilasi haarukoi 01-hinnaksi 18,9 - 21,7, josta arvaisin vähien kilometrien ja farmarimallin vievän lähemmäksi jälkimmäistä.
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
koistha
"Hölösuu"

Re: 9-5WA -01:n vaihtohyvitys?

Viesti Kirjoittaja koistha »

nipa kirjoitti: Tuulilasi haarukoi 01-hinnaksi 18,9 - 21,7, josta arvaisin vähien kilometrien ja farmarimallin vievän lähemmäksi jälkimmäistä.
Eikös siinä Tuulilasin taulukossa ole mainintana, että se on arvioitu toteutunut kauppahinta pääkaupunkiseudulla ? Jos on, niin sitten tuo 19te on linjassa, täytyyhän liikkeenkin elää...
Eri asia on sitten kokonaan onko tarjottu hyvitys ihan oikeasti linjassa, siihen on varmaan yhtä monta mielipidettä kuin kaupantekijöitäkin. Henkilökohtainen mielipiteeni on kuitenkin, että alakanttiin meni. Mistäpäin maata sait tuon tarjouksen ? Ja mihin autoon kysyit vaihtotarjousta ?
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
nipa
Matalapaineturbo

Piäkaupunkiseudultahan tuo tarjous tuli, Saab-liikkeestä 9-5W -esittelyautoa vastaan.

Vakavaksihan tässä veti se että arvaisin että tätä luokkaahan se
vaihtotarjous tulee olemaan vaikka muualtakin kysyisi.

Niinhän se on että suurin autoilun erä on arvon lasku riippumatta mitä se löpö maksaa... :roll:
mikan
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mikan »

Jos motti olis 2,3 niin ostaisin tuon. :)

Toki myydessä pitäisi saada mahdollisimman paljon ja ostaessa taas maksaa mahdollisimman vähän. Sama tavoite on autoliikkeen myyjällä kuin yksityisellä saabin vaihtajalla.

Saamasi tarjouksen perusteella on järkevintä myydä auto suoralla kaupalla jollekin ja mennä sitten sitä uutta Saabia ostamaan.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
valtteri
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Pyydäppä tarjous pääkaupunkiseudun ulkopuolelta.
Ainakin vaasan piirimyyjä kertoi että vähänajetuista 9-5:sista on pulaa ?? ja farkkuhan on aina helpompi myydä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
nipa
Matalapaineturbo

mikan kirjoitti:Jos motti olis 2,3 niin ostaisin tuon. :)
Lastua peliin vaan, kyllähän tästä saa tehoa irti melkein siinä kun vanhasta 2,3stakin ;)

Taitaa olla että tällä autolla ajellaan vielä tovi. Mutta näinhän se on että rahaa vastaan saa aina paremman tarjouksen.

Arvaisinpa että jos myisi itse vaikka tuolla samalla 19t€:lla ja marssisi rahamassi kädessä kauppaan, niin pystyisi paremmin tinkaamaan itse pyyntöhintaa.
nipa
Matalapaineturbo

valtteri kirjoitti:Pyydäppä tarjous pääkaupunkiseudun ulkopuolelta.
Ainakin vaasan piirimyyjä kertoi että vähänajetuista 9-5:sista on pulaa ?? ja farkkuhan on aina helpompi myydä.
Jep, mikäli oireilu jatkuu niin pitää suorittaa pieni kierros "maakunnissa".

Toinen vaihtoehto on olla edelleen tyytyväinen nykypeliin, alustan päivitys voisi olla edullisempi ja riittävä tapa saada uudenoloinen sabanen alle 8)
vesil
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja vesil »

nipa kirjoitti:
Arvaisinpa että jos myisi itse vaikka tuolla samalla 19t€:lla ja marssisi rahamassi kädessä kauppaan, niin pystyisi paremmin tinkaamaan itse pyyntöhintaa.
Varmasti näin on. Liikkeet tarvitsevat elääkseen nykyään useamman tonnin jokaisesta tämän hintaisesta autosta. Eikä itse myyminen ole vaikea, kun on hinta kohdallaan.

Saamasi tarjous on hyvin linjassa minunkin saamien tarjousten kanssa.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
pehmeä jänis
"Kaasari"

Vaihdetaanko?

Viesti Kirjoittaja pehmeä jänis »

Ei sua, Nipa, kiinnostaisi vaihtaa Saabisi vähän ajettuun diesel farkkuun? :idea:

Auto on Renault Megane 1,5dCi (80hv.) Break (Confort varustelupaketilla), rek. 4/2004 ja on erinomaisessa kunnossa, tumma hopea.

Ajettu 52.500km (keskikulutus näin kesällä 5,2l/100km), mutta jos ajaa matkaa 90km/h. tuntinopeudella, tietokone ilmoittaa 3,5 !!! 8)

Autossa on runsaiden Confort varusteiden lisäksi mm. metalliväri, aluvanteet, lohko+sisäp., integroitu CD soitin, vakionopeuden säädin ja täysiautomaattinen ilmastointi.

Vaihdettaisko päittäin? Itselläni on ollut sama ongelma: liian pieni hyvitys vaihdossa. Isompi farkku kiinnostaisi kun on taas tulossa perheenlisäysä eikä diesel-auto ole enää tarpeen koska ei niin paljon ajoa kuin luulimme. Ei sen takia, että Megane pieni olisi, mutta takatiloihin kaipaisi pientä lisää. Veikkaan, että Meganen takakontti on itse asiassa 9-5 Wagonia suurempi: 520l (...on ainakin suurempi kuin V70 ja edellinen Passat). Ilmoittele jos kiinnostaa! :roll:
"Saab Aero: Pilots wanted!"
nipa
Matalapaineturbo

Re: Vaihdetaanko?

pehmeä jänis kirjoitti:Ei sua, Nipa, kiinnostaisi vaihtaa Saabisi vähän ajettuun diesel farkkuun? :idea:
Valitan, rellu on ihan hyvä auto ja joku alonso on sellaisella ajamassa maailmanmestaruuteenkin, mutta kyllä meillä sen seuraavankin auton pitää olla Saab 8)
Aeroilia
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Vähän ajettuhan tuo peli on.
Vaimolle hommattiin 9-5 wagon 2.3 vector varusteilla vuosimallia 2003 ja paperi rahaa joutu maksaa pikkusen yli 17 t k euroo. Tosin ajettu yli 120tkm.
Noilla kilsoilla tuntuis aika houkuttelevalta.
mikan
"Hölösuu"

Aeroilia kirjoitti: Vaimolle hommattiin 9-5 wagon 2.3 vector varusteilla vuosimallia 2003 ja paperi rahaa joutu maksaa pikkusen yli 17 t k euroo. Tosin ajettu yli 120tkm.
Ihan helpolla ei kyllä tuollaistakaan löydä tuohon hintaan. Tai ainakin mitä minä olen tässä jonkin aikaa yrittänyt itselleni 9-5:a löytää. Ei kait mun automaatti-vaatimus hintaan kovin paljoa nosta?

t. Mika
vesil
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja vesil »

mikan kirjoitti:
Aeroilia kirjoitti: Vaimolle hommattiin 9-5 wagon 2.3 vector varusteilla vuosimallia 2003 ja paperi rahaa joutu maksaa pikkusen yli 17 t k euroo. Tosin ajettu yli 120tkm.
Ihan helpolla ei kyllä tuollaistakaan löydä tuohon hintaan. Tai ainakin mitä minä olen tässä jonkin aikaa yrittänyt itselleni 9-5:a löytää. Ei kait mun automaatti-vaatimus hintaan kovin paljoa nosta?

t. Mika
No eipä löydä, ei manuaalia eikä tomaattia. Tuontiauto? Vai jotain oikeasti hintaa alentavaa? Kuulostaa ainakin 2-3 k€ liian halvalta.

Eipä se hullu ole joka liian halvalla ostaa, vai mitenkäs se menikään :roll:
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
mikan
"Hölösuu"

Ei kyllä tuontiautoakaan tahdo tuohon hintaan saada. Ruotsin tarjontaa on tullut katsottua ja sitten tullin perimiä veroja niihin lisättyä ja silti menee yli.

t. Mika
Märkäkorva
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Niin ja vielä semmonen juttu, että siinä TM:n hintatilastossa on hankala kohta just vuosimallin 01 kohdalla kun esimerkiksi itsellä on -02 -mallinen farmari, joka on kuitenkin rekisteröity -01. Ainakin tuossa Tammikuussa kun itse tuon farmarin ostin, niin tuntui hintaan vaikuttavan tuo facelift yllättävän paljon, eli siis saman vuosikerran autot poikkesivat parikin tonnia hinnaltaan riippuen, oliko mallia kromi- vaiko maalimaski. Ostin sitten kuitenkin tuon uudempaa mallia olevan kun kohtuuhintaan sukulaismieheltä liikkeestä sain (ja toivottavasti tuo myydessäkin merkkaa jotain tuo uudempi maski). Ja siihen itse maksamaanikin hintaan verrattuna tuo on mielestäni ihan linjassa.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Vastaa Viestiin