Lucas cu 14 lastu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
KK
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 11:10

Lucas cu 14 lastu

Viesti Kirjoittaja KK »

Noin viikko sitten hankkimani 900s -90 ruisku boxissa majailee ko lastu jota yritän nyt tunnistaa. Lastun päällä tarra ja koneella kirjoitettu teksti
BSR
u27c64-Std

Onko ko lastu saabin alkuperäinen vai jonkun ex-omistajan vaihtama??
Aina avun tarpeessa
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Kun merkintä kertoo, että kyseessä on 64 K bitin muistipiiri, ei siitä voi oikein päätellä, että mikä softa sillä piirillä on. Minä olen törmännyt 64 kilobitin, 128 kilobitin ja 256 kilobitin piireihin noissa lucasin bokseissa.

http://www.tranzistoare.ro/datasheets/120/223793_DS.pdf

http://www.datasheetcatalog.com/datashe ... 7C64.shtml

BSR viittaisi, että he ovat piirille jonkin softan prommanneet. Mutta en ainakaan minä keksi, että mistä voisi päätellä softan olevan vakion? Toisaalta olisiko BSR:llä syytä prommata piiriin mitään vakiosoftaa?
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Lucas cu 14 lastu

Viesti Kirjoittaja f-19 »

KK kirjoitti:BSR
u27c64-Std
Mimmin kanssa samoilla jäljillä, pelkkiä olettamuksi itsellä kuitenkin. BSR kertoo että siellä poltettu, sitten käytetyn piirin tyyppi ja 'Std' eli niinkuin standardi, eli softattu stanu/vakio-kamalla. Tai sitten Std kertookin että piiri on normaalia kuluttajaelektroniikkaa eikä MIL-speksattua.. Checksumin kun saisi vertailtavaksi.
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Sama tuli mieleen, että pitäisi imaista tuo softa koneelle ja verrata. Hatara muistikuva on, että BSR olisi tehnyt vm.90 ässiin (jossa lucas 14:sta tietty sarjanumero) ohjelmia, missä ei sitä 0.6 barin katkaisua ollut?

Täysin vakioon lastuun taas en usko, koska luulisi että saabin väki tykkäisi kyttyrää, kun joku myy heidän softaansa. Sama homma, miksi ei täällä näy kopioituja BSR lastuja hirveesti myynnissä.
KK
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 11:10

Viesti Kirjoittaja KK »

Kiits vastauksista, lähinnä itseänikin kiinnosti juuri tuo 0,6:n barin katkaisu. Yritin lastun ominaisuuksia selvittää bsr:n tuesta, mutta eivät osanneet sanoa siitä sen enempää että onko edes heidän prommaama mutta selvinnee tuo katkaisu kun saan hankittua ja asennettua apc:n ohjailemaan paineita.
Aina avun tarpeessa
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Sami kirjoitti: Sama homma, miksi ei täällä näy kopioituja BSR lastuja hirveesti myynnissä.
Joo ei niitä monikaan suoraan kaupittele, mutta jos ostoilmoituksen laittaa, niin tunnissa tulee ehkä 10 vastausta!
Joo niissä BSR:n virilastuissa on tosiaan se 0,6 barin katkaisu ohitettu.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

900S kirjoitti:

Joo ei niitä monikaan suoraan kaupittele, mutta jos ostoilmoituksen laittaa, niin tunnissa tulee ehkä 10 vastausta!
Joo niissä BSR:n virilastuissa on tosiaan se 0,6 barin katkaisu ohitettu.
Meinasin myös vihjata, että tarpeen vaatiessa niitä saa helpolla ja muistaa että ei hirveästi elämöi niistä:) Monilla on varmaan luku ja prommaus värkki.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Joo, nyt tuli mullakin eteen tuo 0,6 ahdoilla nykäys :twisted:

Eli minkälainen se ylipainekytkin tarkalleen ottaen on? 2 vaihtoehtoa ainakin itsellä on, eli kytkin poljin molemmin puolin on sellaiset mustat mötikät joihin molempiin tulee alipaineletku ja 2 jahtoa..
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Se ylipainekytkin on niistä "isompi", jossa on talttameisselillä ruuvattava ruuvi. http://www.900aero.com :issa DIY osiossa on kohta "LPT to FPT", jossa on valokuvat tuosta ylipainekytkimestä ja paineanturista.

Jossain BSR:n julkaisemassa ohjeessa oli juttua sen ylipainekytkimen ruuvaamisessa semmoiseksi, että se katkaisisi vasta korkeammilla ahdoilla. Itse otin selkeyden vuoksi sekä ylipainekytkimen, että paineanturin toisesta autosta pakettina ja asensin omaan.

Sitten tältä foorumilta on peräisin tieto (haulla löytää, jos jaksaa paneutua selaamaan noita ketjuja), jossa kerrotaan sarjanumeroita myöten, että missä CU14 bokseissa on softassa myös tuo 0.6 painekatkaisu.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Suabisti kirjoitti:Joo, nyt tuli mullakin eteen tuo 0,6 ahdoilla nykäys :twisted:

Eli minkälainen se ylipainekytkin tarkalleen ottaen on? 2 vaihtoehtoa ainakin itsellä on, eli kytkin poljin molemmin puolin on sellaiset mustat mötikät joihin molempiin tulee alipaineletku ja 2 jahtoa..
Yksi mötikkä siellä on! Siitä löytyy haullakin aika paljon tekstiä. Se on siis poljintilan yläpuolella. Itse ainakin jouduin ottamaan penkin ja kytkinpolkimen irti että pääsin sinne kunnolla käsiksi. Se on helppo löytää, kun seuraa alipaineletkua joka tulee polkimien yläpuolelta konehuoneesta ja menee sille kytkimelle. Lisäksi kytkimelle tulee 2 johtoa, mitkä yhteen liittämällä sen pystyy ohittamaan vallan. Mikäli haluaa vain säätää, niin yksi kierros nostaa katkaisurajaa 0,15bar.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
kh900t8
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 11:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kh900t8 »

900S kirjoitti:
Itse ainakin jouduin ottamaan penkin ja kytkinpolkimen irti että pääsin sinne kunnolla käsiksi. Se on helppo löytää...


Kyllä riittää kun laittaa penkin mahdollisimman taakse ja alkaa taistelemaan! Hommassa ei niin kauaa mene...
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Joo, kyllähän se yp-kytkin löyty, siitä vilkkureleen takaa. Ei tarvinnut ottaa kytkinpoljinta irti.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jossei ole painemittaria tai mitään muuta vehjettä mihin sitä letkua siellä kabiinissa tarvitsee niin helpommalla selviää kun vetää nippusiteellä sen letkun imusarjasta tukkoon..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Nii mite se nyt oli?Onko se viri vai vakio lastu?Oli kanssa ässässä samanmoinen?
puh.050-3748237
#3078
Vastaa Viestiin