Zaino vahat

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Kuinkas kauan Z1:n pitää antaa kuivua normaaliolosuhteissa?
Terw. Jalluwaan
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

pasijalmari kirjoitti:Kuinkas kauan Z1:n pitää antaa kuivua normaaliolosuhteissa?
Terw. Jalluwaan
Yleensä Z-1 on kuivunut tarpeeksi kun koko auto on vahattu. Eli jos alotat esim. konepellistä ja vahaat koko auton niin voit suoraan alottaa Z-2 tai Z-3 tai Z-5 vahaamisen konepellistä taas. Z-1 ei ole tarkoitus pyyhkiä pois vaan se jää muiden vahojen alle ns. primerinä.

Voin myös lämpimästi suositella ZFX:ää joka korvaa kokonaan Z-1 käytön ja nopeuttaa huomattavasti vahausta !

Terv. Pade
syysmies
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 21:02

Viesti Kirjoittaja syysmies »

Kävin äsken Zainon sivuilla ja Zainokauppa josta näitä vahoja tilattiin
on hävinnyt valikoista kokonaan. Miten näitä nykyään tilataan?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Potkiksella on nyt ongelmia nettiyhteyden kanssa ja siksi nettikauppa on kiinni. Toivottavasti homma alkaa pian selvitä palveluntarjoajan sunnalta.

Matti

p.s. Laita vaikka Potkuhousulle yv:tä foorumin kautta, saatat tavoittaa sitä kautta.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
syysmies
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 21:02

Viesti Kirjoittaja syysmies »

G-mies kirjoitti:Potkiksella on nyt ongelmia nettiyhteyden kanssa ja siksi nettikauppa on kiinni. Toivottavasti homma alkaa pian selvitä palveluntarjoajan sunnalta.

Matti

p.s. Laita vaikka Potkuhousulle yv:tä foorumin kautta, saatat tavoittaa sitä kautta.
Ok. Asia selvä. Toivotaan tosiaan, että homma rupeaa taas toimimaan.
syysmies
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 21:02

Viesti Kirjoittaja syysmies »

Tervehdys!

Noin vuosi sitten rupesin käyttämään Zainon vahoja ja kävin silloin koko
auton läpi Claybarilla. Tulos oli lasinsileä pinta. Nyt kuitenkin konepelti alkaa
olemaan vähän karhean tuntuinen ja tuntuu siltä, että se pitäisi käsitellä
uudetsaan Claybarilla.

Vaakakupissa toisella puolella painaa se, että tuossa on n. 15 kerrosta
Zainoa ja ei millään raaskisi niitä poistaa.

Kysymys kuuluukin: Poistaako tuo Claybarilla hinkkaaminen kaikki Zaino-
kerrokset?
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Meikäläinen kokeili kevyesti hinkata nuo koivusta valuneet mahlat pois konepellistä ja hyvin lähti. Päälle vaan sitä "pikakiiltoa" ja on kuin uusi. Pesin tosiaan kevyesti kuin pesusienellä ja reilulla saippuavedellä. Seuraavan pesun yhteydessä vetäsin sitten loputkin autosta ja pikaisesti kerros vahaa kauttaaltaan ja on todella hyvä. Sanokoot "pro osasto" tarkemmin mielipiteensä mutta mun mielestä tuli hyvä :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
syysmies
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 21:02

Viesti Kirjoittaja syysmies »

Psychocowboy kirjoitti:Meikäläinen kokeili kevyesti hinkata nuo koivusta valuneet mahlat pois konepellistä ja hyvin lähti. Päälle vaan sitä "pikakiiltoa" ja on kuin uusi. Pesin tosiaan kevyesti kuin pesusienellä ja reilulla saippuavedellä. Seuraavan pesun yhteydessä vetäsin sitten loputkin autosta ja pikaisesti kerros vahaa kauttaaltaan ja on todella hyvä. Sanokoot "pro osasto" tarkemmin mielipiteensä mutta mun mielestä tuli hyvä :D
Joo, mullakin on tota koivumöhnää tuossa konepellissä. kaipa sitä sitten voisi
vähän hinkata tuolla Claybarilla.
syysmies
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 21:02

Viesti Kirjoittaja syysmies »

Vielä yksi kysymys:

Voiko tuollaista käytettyä Claybarin palaa käyttää uudestaan. Se kun ei
likaantunut juuri lainkaan. ajattelin laittaa sen takaisin purkkiin seuraavaa
kertaa varten.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

syysmies kirjoitti:Vielä yksi kysymys:

Voiko tuollaista käytettyä Claybarin palaa käyttää uudestaan. Se kun ei
likaantunut juuri lainkaan. ajattelin laittaa sen takaisin purkkiin seuraavaa
kertaa varten.
Kyllä sitä voi käyttää jos se on hyvässä kunnossa. Tärkeintä on ettei siinä ole mitään näkyviä/tuntuvia roskia/möykkyjä jotka voisivat naarmuttaa maalipintaa.
ClayBaria kannattaa myös jatkuvasti muovailla uudestaan, että aina on puhdas puoli maalipinnan kanssa kosketuksessa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tulipahan kokeiltua sekä tuota claytä ja sitä vahaakin... Vahan kanssa en päässyt yhteisymmärrykseen millään. Työläs oli se saada pinnasta irti vaikka mielestäni noudatin annettua ohjetta (oli auton ikkunassa luettavissa koko ajan). Hiki virtasi ja aikaa meni tunteja (n.3h) että sain sen jotenkin irti :?: (tein homman tallissa jossa oli +21C) Clay:lle en sitten kuitenkaan keksinyt oikein hyvää työ tapaa, se vain liiskaintui eikä lika irronnut niistä paikoista joita olisi halunnut putsata. Mutta toki tekijässä on vika kun näin moni muu on saanut kulkineen tosi heinoksi.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

V-M kirjoitti:Tulipahan kokeiltua sekä tuota claytä ja sitä vahaakin... Vahan kanssa en päässyt yhteisymmärrykseen millään. Työläs oli se saada pinnasta irti vaikka mielestäni noudatin annettua ohjetta (oli auton ikkunassa luettavissa koko ajan). Hiki virtasi ja aikaa meni tunteja (n.3h) että sain sen jotenkin irti :?: (tein homman tallissa jossa oli +21C) Clay:lle en sitten kuitenkaan keksinyt oikein hyvää työ tapaa, se vain liiskaintui eikä lika irronnut niistä paikoista joita olisi halunnut putsata. Mutta toki tekijässä on vika kun näin moni muu on saanut kulkineen tosi heinoksi.

V-M
Ei oo helppoo :lol:
kokeilen ensimmäistä kertaa tänä keväänä zainoa ja ainakin tuntui hyvin toimivan minulla, jopa niin hyvin et jouduin työkavereidenkin autoja käsittelee.... Mutta nyt tarttis lisää vahaa, tilaus on jo sisällä (odotellaan) ja oma auto pitäis käsitellä uudestaan viel kun on lomaakin jäljellä 8)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

V-M kirjoitti:Tulipahan kokeiltua sekä tuota claytä ja sitä vahaakin... Vahan kanssa en päässyt yhteisymmärrykseen millään. Työläs oli se saada pinnasta irti vaikka mielestäni noudatin annettua ohjetta (oli auton ikkunassa luettavissa koko ajan). Hiki virtasi ja aikaa meni tunteja (n.3h) että sain sen jotenkin irti :?: (tein homman tallissa jossa oli +21C) Clay:lle en sitten kuitenkaan keksinyt oikein hyvää työ tapaa, se vain liiskaintui eikä lika irronnut niistä paikoista joita olisi halunnut putsata. Mutta toki tekijässä on vika kun näin moni muu on saanut kulkineen tosi heinoksi.

V-M
Luultavasti olet käyttänyt liikaa vahaa. Zainon omien sanojen mukaan, "jos epäröit, käytä vähemmän".
Eli tosiaan Zainoa pitää laittaa niin ohut kerros kun vain mahdollista. Kannattaa myös testata sormella onko vaha kuivunut kunnolla ennenkuin sitä alkaa hinkkaamaan pois. Jos ilma on esim. hyin kosteeta saattaa kuivuminen kestää kauemmin.
Käytitkö ZFX:ää vahan kanssa ? Vai Z-1 ?
ZFX:ää riittää ihan pari tippaa sekoituspulloon ja taas Z-1 jätetään maalipinnalle vahan alle..

Jos vahaa on liian paksu kerros tai se ei ole kuivunut kunnolla, saattaa vahan pois kiillottaminen olla työlästä.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Miten muuten on, kun pitäisi kokeilla tuota Z-PCtä , mutta pinnan olen käsitellyt aikaisemmin tuolla Z-2 sella jne. Pitääkö minun nyt poistaa kaikki fairy pesulla vai voinko suoraan aloittaa käsittelyn ilman vanhojen vahojen poistamista... :?:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
syysmies
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 21:02

Viesti Kirjoittaja syysmies »

V-M kirjoitti:Tulipahan kokeiltua sekä tuota claytä ja sitä vahaakin... Vahan kanssa en päässyt yhteisymmärrykseen millään. Työläs oli se saada pinnasta irti vaikka mielestäni noudatin annettua ohjetta (oli auton ikkunassa luettavissa koko ajan). Hiki virtasi ja aikaa meni tunteja (n.3h) että sain sen jotenkin irti :?: (tein homman tallissa jossa oli +21C) Clay:lle en sitten kuitenkaan keksinyt oikein hyvää työ tapaa, se vain liiskaintui eikä lika irronnut niistä paikoista joita olisi halunnut putsata. Mutta toki tekijässä on vika kun näin moni muu on saanut kulkineen tosi heinoksi.

V-M
Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia saada vahaa irti. Mielestäni se lähtee irti todella helposti, helpommin kuin mikään muu vaha. Tämä silloinkin kun on joskus tullut käytettyä liikaa vahaa.
Vastaa Viestiin