Zaino vahat
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Yleensä Z-1 on kuivunut tarpeeksi kun koko auto on vahattu. Eli jos alotat esim. konepellistä ja vahaat koko auton niin voit suoraan alottaa Z-2 tai Z-3 tai Z-5 vahaamisen konepellistä taas. Z-1 ei ole tarkoitus pyyhkiä pois vaan se jää muiden vahojen alle ns. primerinä.pasijalmari kirjoitti:Kuinkas kauan Z1:n pitää antaa kuivua normaaliolosuhteissa?
Terw. Jalluwaan
Voin myös lämpimästi suositella ZFX:ää joka korvaa kokonaan Z-1 käytön ja nopeuttaa huomattavasti vahausta !
Terv. Pade
Potkiksella on nyt ongelmia nettiyhteyden kanssa ja siksi nettikauppa on kiinni. Toivottavasti homma alkaa pian selvitä palveluntarjoajan sunnalta.
Matti
p.s. Laita vaikka Potkuhousulle yv:tä foorumin kautta, saatat tavoittaa sitä kautta.
Matti
p.s. Laita vaikka Potkuhousulle yv:tä foorumin kautta, saatat tavoittaa sitä kautta.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ok. Asia selvä. Toivotaan tosiaan, että homma rupeaa taas toimimaan.G-mies kirjoitti:Potkiksella on nyt ongelmia nettiyhteyden kanssa ja siksi nettikauppa on kiinni. Toivottavasti homma alkaa pian selvitä palveluntarjoajan sunnalta.
Matti
p.s. Laita vaikka Potkuhousulle yv:tä foorumin kautta, saatat tavoittaa sitä kautta.
Tervehdys!
Noin vuosi sitten rupesin käyttämään Zainon vahoja ja kävin silloin koko
auton läpi Claybarilla. Tulos oli lasinsileä pinta. Nyt kuitenkin konepelti alkaa
olemaan vähän karhean tuntuinen ja tuntuu siltä, että se pitäisi käsitellä
uudetsaan Claybarilla.
Vaakakupissa toisella puolella painaa se, että tuossa on n. 15 kerrosta
Zainoa ja ei millään raaskisi niitä poistaa.
Kysymys kuuluukin: Poistaako tuo Claybarilla hinkkaaminen kaikki Zaino-
kerrokset?
Noin vuosi sitten rupesin käyttämään Zainon vahoja ja kävin silloin koko
auton läpi Claybarilla. Tulos oli lasinsileä pinta. Nyt kuitenkin konepelti alkaa
olemaan vähän karhean tuntuinen ja tuntuu siltä, että se pitäisi käsitellä
uudetsaan Claybarilla.
Vaakakupissa toisella puolella painaa se, että tuossa on n. 15 kerrosta
Zainoa ja ei millään raaskisi niitä poistaa.
Kysymys kuuluukin: Poistaako tuo Claybarilla hinkkaaminen kaikki Zaino-
kerrokset?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Meikäläinen kokeili kevyesti hinkata nuo koivusta valuneet mahlat pois konepellistä ja hyvin lähti. Päälle vaan sitä "pikakiiltoa" ja on kuin uusi. Pesin tosiaan kevyesti kuin pesusienellä ja reilulla saippuavedellä. Seuraavan pesun yhteydessä vetäsin sitten loputkin autosta ja pikaisesti kerros vahaa kauttaaltaan ja on todella hyvä. Sanokoot "pro osasto" tarkemmin mielipiteensä mutta mun mielestä tuli hyvä 

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Joo, mullakin on tota koivumöhnää tuossa konepellissä. kaipa sitä sitten voisiPsychocowboy kirjoitti:Meikäläinen kokeili kevyesti hinkata nuo koivusta valuneet mahlat pois konepellistä ja hyvin lähti. Päälle vaan sitä "pikakiiltoa" ja on kuin uusi. Pesin tosiaan kevyesti kuin pesusienellä ja reilulla saippuavedellä. Seuraavan pesun yhteydessä vetäsin sitten loputkin autosta ja pikaisesti kerros vahaa kauttaaltaan ja on todella hyvä. Sanokoot "pro osasto" tarkemmin mielipiteensä mutta mun mielestä tuli hyvä
vähän hinkata tuolla Claybarilla.
Kyllä sitä voi käyttää jos se on hyvässä kunnossa. Tärkeintä on ettei siinä ole mitään näkyviä/tuntuvia roskia/möykkyjä jotka voisivat naarmuttaa maalipintaa.syysmies kirjoitti:Vielä yksi kysymys:
Voiko tuollaista käytettyä Claybarin palaa käyttää uudestaan. Se kun ei
likaantunut juuri lainkaan. ajattelin laittaa sen takaisin purkkiin seuraavaa
kertaa varten.
ClayBaria kannattaa myös jatkuvasti muovailla uudestaan, että aina on puhdas puoli maalipinnan kanssa kosketuksessa.
Tulipahan kokeiltua sekä tuota claytä ja sitä vahaakin... Vahan kanssa en päässyt yhteisymmärrykseen millään. Työläs oli se saada pinnasta irti vaikka mielestäni noudatin annettua ohjetta (oli auton ikkunassa luettavissa koko ajan). Hiki virtasi ja aikaa meni tunteja (n.3h) että sain sen jotenkin irti
(tein homman tallissa jossa oli +21C) Clay:lle en sitten kuitenkaan keksinyt oikein hyvää työ tapaa, se vain liiskaintui eikä lika irronnut niistä paikoista joita olisi halunnut putsata. Mutta toki tekijässä on vika kun näin moni muu on saanut kulkineen tosi heinoksi.
V-M

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ei oo helppooV-M kirjoitti:Tulipahan kokeiltua sekä tuota claytä ja sitä vahaakin... Vahan kanssa en päässyt yhteisymmärrykseen millään. Työläs oli se saada pinnasta irti vaikka mielestäni noudatin annettua ohjetta (oli auton ikkunassa luettavissa koko ajan). Hiki virtasi ja aikaa meni tunteja (n.3h) että sain sen jotenkin irti(tein homman tallissa jossa oli +21C) Clay:lle en sitten kuitenkaan keksinyt oikein hyvää työ tapaa, se vain liiskaintui eikä lika irronnut niistä paikoista joita olisi halunnut putsata. Mutta toki tekijässä on vika kun näin moni muu on saanut kulkineen tosi heinoksi.
V-M

kokeilen ensimmäistä kertaa tänä keväänä zainoa ja ainakin tuntui hyvin toimivan minulla, jopa niin hyvin et jouduin työkavereidenkin autoja käsittelee.... Mutta nyt tarttis lisää vahaa, tilaus on jo sisällä (odotellaan) ja oma auto pitäis käsitellä uudestaan viel kun on lomaakin jäljellä

9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Luultavasti olet käyttänyt liikaa vahaa. Zainon omien sanojen mukaan, "jos epäröit, käytä vähemmän".V-M kirjoitti:Tulipahan kokeiltua sekä tuota claytä ja sitä vahaakin... Vahan kanssa en päässyt yhteisymmärrykseen millään. Työläs oli se saada pinnasta irti vaikka mielestäni noudatin annettua ohjetta (oli auton ikkunassa luettavissa koko ajan). Hiki virtasi ja aikaa meni tunteja (n.3h) että sain sen jotenkin irti(tein homman tallissa jossa oli +21C) Clay:lle en sitten kuitenkaan keksinyt oikein hyvää työ tapaa, se vain liiskaintui eikä lika irronnut niistä paikoista joita olisi halunnut putsata. Mutta toki tekijässä on vika kun näin moni muu on saanut kulkineen tosi heinoksi.
V-M
Eli tosiaan Zainoa pitää laittaa niin ohut kerros kun vain mahdollista. Kannattaa myös testata sormella onko vaha kuivunut kunnolla ennenkuin sitä alkaa hinkkaamaan pois. Jos ilma on esim. hyin kosteeta saattaa kuivuminen kestää kauemmin.
Käytitkö ZFX:ää vahan kanssa ? Vai Z-1 ?
ZFX:ää riittää ihan pari tippaa sekoituspulloon ja taas Z-1 jätetään maalipinnalle vahan alle..
Jos vahaa on liian paksu kerros tai se ei ole kuivunut kunnolla, saattaa vahan pois kiillottaminen olla työlästä.
Miten muuten on, kun pitäisi kokeilla tuota Z-PCtä , mutta pinnan olen käsitellyt aikaisemmin tuolla Z-2 sella jne. Pitääkö minun nyt poistaa kaikki fairy pesulla vai voinko suoraan aloittaa käsittelyn ilman vanhojen vahojen poistamista... 

9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia saada vahaa irti. Mielestäni se lähtee irti todella helposti, helpommin kuin mikään muu vaha. Tämä silloinkin kun on joskus tullut käytettyä liikaa vahaa.V-M kirjoitti:Tulipahan kokeiltua sekä tuota claytä ja sitä vahaakin... Vahan kanssa en päässyt yhteisymmärrykseen millään. Työläs oli se saada pinnasta irti vaikka mielestäni noudatin annettua ohjetta (oli auton ikkunassa luettavissa koko ajan). Hiki virtasi ja aikaa meni tunteja (n.3h) että sain sen jotenkin irti(tein homman tallissa jossa oli +21C) Clay:lle en sitten kuitenkaan keksinyt oikein hyvää työ tapaa, se vain liiskaintui eikä lika irronnut niistä paikoista joita olisi halunnut putsata. Mutta toki tekijässä on vika kun näin moni muu on saanut kulkineen tosi heinoksi.
V-M