Todella mielenkiintoinen projekti,tätä seurataan tiiviisti.
Kyllä se motivaatio siitä kohta palaa takaisin...
Ja BTCF tyyliin;
Optiikka ja "vanteet" kohdallaan,vielä pientä tontitusta niin bueno.
(M-tech niecht sceumgfo dsåpojje uber alles slack..)
Ne on niin sekasin saksankielestä että naurattaa lukea sitä foorumia välillä...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
Mietiskelin yön yli missä vika mahtaisi olla ja menetin samalla yöunet, mutta vaihtoehtoja ei todellakaan ollut kuin tasan kaksi. Joko se ei saa bensaa tai sitten ei iske kipinää. No bensaahan se sai kun lähti kerran käyntiin hyvin vaikkakin kävi epätasaisesti ja röpötti. Jäljelle jäi yksi vaihtoehto. Otin äsken tulpat irti ja putsasin, kun ne oli aivan mustat. Tulpat kiinni ja starttaamaan, ja kuinka ollakkaan saab hörähti käyntiin ja kävi yhtä epätasaisesti kuin eilenkin, vaan eipä vituta enää ollenkaan "pieni" röpötys kun luulin että tuli joku isompikin vika. Eli siis nyt seuraavaksi tutkimaan miksi käy huonosti. Sytytystulpat ainakin menee vaihtoon heti ensimmäisenä.
Vein imusarjan tänään plaanattavaksi, oli todella vähän kiero se laippa, mutta kiero kuitenkin. Huomenna pitää koittaa tarkistaa kaikki muutkin mahdolliset vuotokohdat ja jos ei mitään löydy niin ei muuta ku imusarja takas kii ja uutta yritystä.
Voi jesus ristus...puusilmä mikä puusilmä.. minä itse siis. Eipä se nyt voinut käydä kunnolla tuo kone kun on imusarjassa vielä yksi 6mm tukkimaton reikä Otin imusarjan käteen äsken ja aloin tutkimaan niin kas kummaa, ilmavuodon syyllinen paikallistettu alle kymmenessä sekunnissa. Teki ilmeisesti hyvää tällainen parin viikon levähdystauko ruuvaamisesta. Nyt laittamaan imusarjaa kiinni ja kokeilemaan toimiiko paremmin kun on reikä tukittu.
Ei auttanut, ostin uudet tulpat ---> auttoi. Nyt alkaa kuitenkin loppua usko kokonaan projektin valmistumisesta Kuinka vakavaa on kun venttiilikopan huohotusaukosta tulee pakokaasua kokoajan ja aika huolella...
Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta...aikanaan mulla oli 1,6 kone, joka huohotti melkolailla, ja kone kun avattiin, niin jokaisesta männästä oli muistaakseni ainakin ylempi männänregas poikki...tiedä sitten..onko sinulla sama ongelma vai ei, mutta huohotus siinä koneessa oli runsasta.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Kyllä tuo 450tkm ajettu tonnarin patakin ihan mukavasti huohottaa, mutta niin huohottaa kaverin ~300tkm ajettu pata myös. Taitaa olla aika normaalia noilla kilometreillä.
Katsoo kun saa tuon yhen padan rempattua, että minkä verran se huohottelee sitten .
No mulla ajettu n.8000km eli ei pitäisi olla mitään väljyyttä vielä. Eilen avattiin venakoppa ja pyöritettiin starttia... yritettiin kattoa jos venttiininohjurikumit päästäis läpi mutta ei ainakaan noin yhtäkkiä katottuna näyttänyt siltä.
Auto oli siis eilen käynnissä 5minuuttia ja kävi hyvin, mutta sitten yhtäkkiä alkoi kauhea röpötys ja seosmittarin mukaan meni todella rikkaalle...
Tunteeko kukaan jotain "gurua" joka tietäisi oikeesti jotain moottoreista ja joka vois kertoa mikä tota konetta vaivaa?
Nyt siinä on sellanen ongelma et saa ihan liian paljon bensaa. Mikähän sen vois aiheuttaa? Joku anturi antaa "mitäsattuu" arvoja? Mitä ongelmia rikkinäinen lämpötunnistin aiheuttaa?
Jos saa bensaa liikaa, niin eipä siellä ole montaa tarkastuskohdetta..immu, lämpötila-anturi, bensanpaineensäädin tai esim. lytyssä oleva paluuputki, jolloin bensanpaineet nousee.