Kun kyseessä on nahka, niin sekä harmaa että musta on karmea valinta mikäli penkit pääsee kylpemään auringossa. Muuten en ole huomannut, että mustatkaan penkit olis sen kurjemmat kuin harmaat.9-5T kirjoitti:Arcissa olisi harmaat penkit Vectorissa mustat, pärjääkö mustilla tai onko ne järkyttävän kuumat kesällä?
-07 hinnasto ilmestyi
Re: -07 hinnasto ilmestyi
Olen pitänyt nyrkkisääntönä sitä, että kun pistän auton parkkiin, niin koitan kattoa ettei aurinko pääse paistamaan penkkeihin. Se on toiminut noiden mustien penkkien kanssa mielestäni yhtä hyvin kuin aiemmin harmaiden penkkien kanssa. Seuraavaan Saabiin kyllä vaadin penkkien ilmastoinnin joka tapauksessa, mutta sitäkin ilman pärjää myös mustien penkkien kera. Nahkapenkeissä on se vika että kyllä ne aina vähän kuumalta tuntuvat jos on hellekelit ja auto on päässyt lämpenemään helteiseksi. Jos olis aina aikaa, niin käyttelisin autoa ensin tyhjänä ilmastointi täysillä muutaman minuutin ja lähtisin sitten vasta liikkeelle..
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 13:17
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllä nahat ovat hienoja! Ne antavat sellaisen luxuksen tunnun ja tuoksukin on hieno. Itse kyllä pidän eniten beigestä nahasta - se on jotenkin mielestäni tyylikkäin.
Mitäs mieltä, poljat olete? Itse tykkään 9-5:sesta kuin hullu puurosta kaikkine saabeismeineen ja yksityiskohtineen. Mielestäni kyseessä on varsin tyylikäs (tosin ikä kieltämättä näkyy) ja onnistunut malli... Paitsi se uusi keula! Mielestäni se on jotenkin liian sliipattu ja teinimäinen, varsinkin ne valot. Olenko ainoa, joka on tätä mieltä?
Mitäs mieltä, poljat olete? Itse tykkään 9-5:sesta kuin hullu puurosta kaikkine saabeismeineen ja yksityiskohtineen. Mielestäni kyseessä on varsin tyylikäs (tosin ikä kieltämättä näkyy) ja onnistunut malli... Paitsi se uusi keula! Mielestäni se on jotenkin liian sliipattu ja teinimäinen, varsinkin ne valot. Olenko ainoa, joka on tätä mieltä?
"Saab Aero: Pilots wanted!"
Omat tummanharmaat nahkapenkit ovat varmaan riittävän tummat kommentoimaan, joten olisin samaa mieltä että kaikki nahkapenkit ovat kuumemman tuntuisia kesällä, mutta eipä sitä enää edes harkitsisi kankaisia sohvia. Varjoon parkkeeraus maksaa vaivan, samoin sävylasit auttavat jonkin verran.
Auton perstuntumahan välittyy varsin pitkälle penkin kautta, joten itse valitsisin ehdottomasti sporttipenkit eli siis Vectorin. Tosin täytyy samaan hengenvetoon sanoa että peruspenkitkin tuntuvat jotenkin jämäkämmiltä nahkaverhoiltuna.
Mulla oli just auto huollossa ja koeajoin samalla uuden linearin kangassohvilla. Auto on näin pari faceliftiä myöhemmin ja tietysti osin jo hieman väsynein iskareiden varustetun nykykärryn jäljiltä selvästi jämerämpi ajaa, silti päällimmäinen fiilis oli "pappamainen" ajotuntuma pehmeiden sohvien pakeilta.
Auton perstuntumahan välittyy varsin pitkälle penkin kautta, joten itse valitsisin ehdottomasti sporttipenkit eli siis Vectorin. Tosin täytyy samaan hengenvetoon sanoa että peruspenkitkin tuntuvat jotenkin jämäkämmiltä nahkaverhoiltuna.
Mulla oli just auto huollossa ja koeajoin samalla uuden linearin kangassohvilla. Auto on näin pari faceliftiä myöhemmin ja tietysti osin jo hieman väsynein iskareiden varustetun nykykärryn jäljiltä selvästi jämerämpi ajaa, silti päällimmäinen fiilis oli "pappamainen" ajotuntuma pehmeiden sohvien pakeilta.
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Jep, oman duunipaikan parkkiksella ei ole varjopaikkoja tarjolla, joten autossa on näillä keleillä aika lämmintä iltapäivällä kotiin lähtiessä, mutta ei nuo beiget nahkapenkit mitenkään pahat ole. 9-5 AeroWagon on kaikenlisäksi ensimmäinen ilmastoitu auto mitä olen omistanut, joten en todellakaan valita kuumuudesta, kun vielä selvästi muistan millaista vielä viime kesänä oli, kun selkä ja perse liimautui 9-3:n keinokuitupenkkiinpehmeä jänis kirjoitti:Kyllä nahat ovat hienoja! Ne antavat sellaisen luxuksen tunnun ja tuoksukin on hieno. Itse kyllä pidän eniten beigestä nahasta - se on jotenkin mielestäni tyylikkäin.
9-5 on ihan kelpo peli ominaisuuksiltaan. Jotenkin siihen uuteen keulaankin on jo alkanut tottua ja kun ajoin oman M2000 AeroWagonin uuden viereen, alkoi uusi näyttämään selvästi paremmalta...Mitäs mieltä, poljat olete? Itse tykkään 9-5:sesta kuin hullu puurosta kaikkine saabeismeineen ja yksityiskohtineen. Mielestäni kyseessä on varsin tyylikäs (tosin ikä kieltämättä näkyy) ja onnistunut malli... Paitsi se uusi keula! Mielestäni se on jotenkin liian sliipattu ja teinimäinen, varsinkin ne valot. Olenko ainoa, joka on tätä mieltä?
Itse en oikein tiedä mitä 9-5 korissa pitäisi muuttaa, jotta se olisi nykyaikaisempi. Tavaratila pitäisi olla Wagonissa isompi, mutta hyvin tuollakin pärjää, (hattuhyllyn alle mahtuu lastenvaunut ja penkit kaatamalla cadet-luokan karting-auto). Neliveto tietysti olisi tarpeen ainakin 305hv Hirsch-versiossa.
Suuntaus on kuitenkin sellainen, että seuraava uusi 9-5 voi olla paljon huonompi kuin tämä vanha. Viimeisimmistä uudistuksista mainittakoon huonommat valot ja karmea GM-bulkki -kojetaulu... Silti vaihtaisin heti tuon oman auton uuteen AeroWagoniin ja voisin vaikka vähän maksaa väliäkin, mutta en ihan 40Keuroa
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Su Kesä 18, 2006 07:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun http://www.saab.fi päivitetään taas tietysti vasta lomakauden jälkeen, niin olisi hienoa, jos 9-5T saisit vaikkapa skannattua 07-hinnaston tänne, kun ei nyt muuten oikein taida olla asiaa merkkiliikkeeseen lähiaikoina.
Muistelen, että viime vuonna ainakin skannailit uudet hinnat...
Muistelen, että viime vuonna ainakin skannailit uudet hinnat...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Entä sitten tarjoukset?
Niin... Onko Saabilla mitä tarjouksia 9-5 osalta Q3/2006-kaudella 1.7->?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Nuo sporttipenkit ei minusta tunnu ollenkaan hiostavilta - ollakseen nahkaa, vaikka tuuletusta ei olisi päälläkään. Materiaali tuntuu aivan tädelliseltä kaikin puolin ja on vielä todella tyylikkäätkin. Varmaan ne reiät siinä tekevät siitä jotenkin ilmavan ja hengittävän. Ja mikä hassua ne ei tunnu edes kylmiltä talvella. Epäilin ennen tuon hankintaa että mitenkähän pärjää kun ei ole penkinlämmittimiä (italia auto) mutta oikeasti en ole niitäkään kaivannut ollenkaan kahden talven kokemuksella.
9000CS 2,3
Kyllä noista selvää sai sentään! Kiitokset.9-5T kirjoitti:Laatu meni hiukan huonoksi
Onkos uudelle mallivuodelle yhtään mitään muuta uutta kuin nuo hinnantarkistukset? En ainakaan nopeasti katsoen huomannut vakiovarusteluissakaan muutoksia...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Vector varustelu on aika hieno. 2.3t vois mennä vähemmällä bensalla, mutta 2.0T tuntuu enemmän ahdetulta koneelta. Vaikuttaa vähän, että virityksen jälkeen 2.0 koneen kulutus on noussut, tai sitten tulee vaan kiihdyteltyä rajummin.
Jos AMuSia on uskominen niin vuoden päästä on aika lähellä päästä laittamaan ennakkotilauksia sisään uuden mallisesta 9-5:sta... Toivotaan että suuntaus ei mene enää enempää amerikkalaistyylisiin pehmeisiin istuimiin ja GM:n bulkkikojelautaan. Uusimman 9-5:n radio on tosi hieno:). Odotukset on aika kovat uuden 9-5:n suhteen, onhan kumminkin saabin huippumallista kyse.
Jos AMuSia on uskominen niin vuoden päästä on aika lähellä päästä laittamaan ennakkotilauksia sisään uuden mallisesta 9-5:sta... Toivotaan että suuntaus ei mene enää enempää amerikkalaistyylisiin pehmeisiin istuimiin ja GM:n bulkkikojelautaan. Uusimman 9-5:n radio on tosi hieno:). Odotukset on aika kovat uuden 9-5:n suhteen, onhan kumminkin saabin huippumallista kyse.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Eipä kannata jostain AMuSin graafikon AeroX:stä vääntämistä photosoppikuvista liikaa innostua... Jos pahin skenaario toteutuu, GM toteuttaa uuden 9-5:n jollekin amerikan lotjan pohjalle ja tekee autosta tietenkin takavedon. Siihen mausteeksi jenkkityylinen lulla-alusta ja pehmeät sohvat ja moottorivalikoimaan pari ooppelin vaparikonetta ja Aeroon tietenkin veekasi
Eski
Eski
Eipä tässä nyt kuvista olla innostuttu vaan siitä, että uusi malli saattaa tullakkin jo -07 syksyllä eikä vasta -08 syksyllä kuten yleisimmin veikkaillaan. Peruslähtökohtana voisi normaalisti pitää, että uusi on parempi kuin vanha, mutta GM on tiukentanut otettaan niin se saattaa sotkea kuvioita:).
Asiaan liittyen metroautossa näkyy olevan linear performance paketti kesätarjouksessa 490e (norm. 2799e), mutta siitä ei pahemmin ole iloa, jos on tilaamassa ARCia tai Vectoria...
Asiaan liittyen metroautossa näkyy olevan linear performance paketti kesätarjouksessa 490e (norm. 2799e), mutta siitä ei pahemmin ole iloa, jos on tilaamassa ARCia tai Vectoria...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Minkä värisen otit? Tuo huoltosopimus taitaa sinulla tulla täyteen puolessa vuodessa9-5T kirjoitti:2.0T ArcSedan tuli valittua eli classic nahat, puuta ja jotain pientä. Bi-xenonit ja sumuvalojen paikalle tulee hellan DE xenon lisäpitkät joten halogeenit jää historiaan(jos bi sattuu olemaan oikeasti bi).
Raision uudessa Saab liikkeessä saa tämän kuun avajaistarjouksena 36kk/60000km huoltosopimuksen.
Eski
Hellan DE Xenon lisäpitkät
Mitkäs noi lisäpitkät sumuvalojen paikalle ovat
Sopiiko ne sumarien pyöreisiin paikkoihin ihan noin vain ja onko niistä mitään hyötyä niin matalalla
Miten toi muuten menee, jos on bi-xenonit, niin saako siihen sitten vielä panna lisäpitkät
Sopiiko ne sumarien pyöreisiin paikkoihin ihan noin vain ja onko niistä mitään hyötyä niin matalalla
Miten toi muuten menee, jos on bi-xenonit, niin saako siihen sitten vielä panna lisäpitkät