cruisenvalo palaa aina
cruisenvalo palaa aina
Ostin tuossa 9000 2.3T -95 ja kaikenlaista pikkulaittoa löytyy. Tuo cruisen merkkivalo on aina päällä. Onko jollakin vastaavia kokemuksia? Ilmeisesti tuo valon jännite tulee suoraan cruisen boksilta. Vakkari toimii muuten normaalisti.
Kun käännät viiksestä cruisen off-asentoon, valokin sammuu. Se vaan ilmaisee, että se on käytettävissä.
Itseltäni tuo valo on palanut, enkä ole ihan hetkeen vaihtamassa.. Cruisessa mulla aina virrat. :-)
Itseltäni tuo valo on palanut, enkä ole ihan hetkeen vaihtamassa.. Cruisessa mulla aina virrat. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Mä en ole huomannut tuota tehottomuutta cruisen kanssa. Paineet nousee ihan samaan malliin kuin offillakin.Mimmi kirjoitti:Merkkivalo on hyvä muistuttaja, ettei autossa ole kaikia tehoja käytettävissä.
Ainoastaan jos cruise on nopeutta pitämässä, ei tule kuin peruspaineet jos viiksen päästä painaa lisää vauhtia.
Onko tuosta tehottomuudesta jossain oheiskirjallisuudessa enemmän? Manuaalistakaan en muista löytäneeni mainintaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Sama juttu kuin Jopella. Mitään tehottomuusvaikutusta Cruisella ei kyllä ole. Napista kiihdyttäessä menee peruspaineilla, mutta jopa cruise päällä riittävän kovalla kuormalla/kovassa ja pitkässä ylämäessä hönkii kyllä yli peruspaineiden.
Noh, eihän se muuta teekään kuin painaa "lämän tiskiin".
Noh, eihän se muuta teekään kuin painaa "lämän tiskiin".
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Cruisen merkkivalo lakkasi eilen palamasta. Kojelaudan kansi oli irti ahtopainemittarin asennuksen takia, mittaristoon tai muuallekkaan en koskenut tuolloin. Illalla vain huomasin, ettei merkkivalo enää pala. Tänään vaihtelin sitten noita mittariston muita polttimoita ja tutkailin siinä samalla että ei ei ainakaan purkamatta taida saada siihen polttimoa vaihdettua? Jos siitä nyt polttimo on yleensä palanut, voihan vika olla kenties muuallakin...? Polttimon vaihto lienee kuitenkin "helpoin" tapa kokeilla? Minkälaisen polttimon siihen tarvitsee?Jope kirjoitti:Itseltäni tuo valo on palanut, enkä ole ihan hetkeen vaihtamassa.. Cruisessa mulla aina virrat.
#3418
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 923#116923J.N kirjoitti:Minkälaisen polttimon siihen tarvitsee?
Jotakin tuontapaista, mahdollisesti ulkoisilta mitoiltaan saisi olla pienempi, T1:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... u80mA.html
https://www.partco.fi/fi/1955-pienoislamput
Viimeksi muokannut jus, Su Tammi 13, 2019 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Katsoppas vain, eilen ja toissailtana noita vanhoja juttuja selailin mutta tämä oli jäänyt huomaamatta tuolta listasta:jus kirjoitti:http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 923#116923
Jotakin tuontapaista, mahdollisesti ulkoisilta mitoiltaan saisi olla pienempi, T1:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/album ... u80mA.html
Näitä onneksi sattuu olemaan muutamia "reservissä".Mittaristo
Kojetaulun taustavalo 4 kpl 3 W 43-2256
Villkujen merkkilamput 2 kpl 1,2 W 43-2516
#3418