Tonttu jätti taas tielle.... :(

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Tonttu jätti taas tielle.... :(

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Juupa... tällä kertaa ei ollut DI-kasetti.

Ihan varoittamatta kytkinpoljin jäi pohjaan ja ajeleminen loppui siihen. Pari soittoa viisaammille ja alkoi vika aueta. Vaihde päällä autoa startaten ja pirssi parempaan paikkaan odottamaan diagnoosia.

Syynä oli haljennut kytkinletku (laatikolta kytkimelle), se kuminen osa oli antautunut ja lätäkköä puski auton alle.

Laakkonen oli onneksi vielä auki ja kaverin kanssa haettiin uusi letku (39 euroa) ja hiukan työkaluja. Muutaman tunnin ähertämisen jälkeen letku oli vaihdettu ja kytkin ilmattu.

Ja taas kerran tuli todettua kuinka mukavaa on kun Saabisti-kaveri auttaa hädässä. Ei mennyt Juhannussuunnitelmat uusiksi.
Kiitos vaan Lahden "punaisen paholaisen" omistajalle.... :wink:
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Sitä se joskus on. Mä tosin ajelin aikoinaan tuplaysin ilman kytkintä Tampereen keskustasta kotia Poriin :D
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Tuosta kummipommiletkustahan täällä on varoiteltu useampaankin kertaan... neuvona on aina ollut vaihtaa se teräspunoksiseen versioon... saa esim. PCS:ltä. Tuo gumminen kuulemma liukenee hiutaleiksi pikkuhiljaa jarrunesteen sekahan....
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ahtopaine kirjoitti:Tuosta kummipommiletkustahan täällä on varoiteltu useampaankin kertaan... neuvona on aina ollut vaihtaa se teräspunoksiseen versioon... saa esim. PCS:ltä. Tuo gumminen kuulemma liukenee hiutaleiksi pikkuhiljaa jarrunesteen sekahan....
No ne varoitukset ovat menneet minulta ohi. Tuo vanha letku näytti sisältä sulaneelta lakulta. Uusi letku oli eri materiaalia - ei tosin teräspunosta.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

..onko tuossa pinnalla ikäänkuin sellaista kovaa muoviverkkoa?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Vanhassa, hajonneessa letkussa oli joku ihme kangas/muovipunos.

Tässä uudessa letkussa kumiosan pinta oli oikeastaan sileä, todella ohuet pituussuuntaiset "raidat" näytti olevan. Ei mitään punosta pinnalla.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Joskus se kumi saattaa pettää :wink:
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

93t sport kirjoitti:Joskus se kumi saattaa pettää :wink:

*Repes kuin neitsyt kesäyössä* :lol:
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

tevisu kirjoitti: Tässä uudessa letkussa kumiosan pinta oli oikeastaan sileä, todella ohuet pituussuuntaiset "raidat" näytti olevan. Ei mitään punosta pinnalla.
Onkos tuo nyt sitten juomutettu kumi? :lol:

Ei mennyt remppa hukkaan, sai taas vähän aurinkoa samalla :D
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
ella
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 22:52
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja ella »

Ei tykännyt Saab Turun satamassa pysäköitynä olosta :oops: kytkinpoljin kävi jumimaan puoliväliin ja sai vähän kengänkärjellä avittaa että tuli ylös... Piti koira hakea hoidosta pois vielä Tarvasjoelta ja poljin kävi jäämään pohjaan. Siinä olikin vähän pelko perseen alla että pääseekö kotiin. No tuli ajettua sitten Kyrön kohdilta Pirkkalaan 4-vaihde päällä :?
No ei onneksi mene viikonloppu pilalle kun metro-auto ei ole auki :D no kai se on purkuprojekti aloitettava niin pääsee heti maanantaina aamulla hakemaan letkun ja pääsylinterin tiivisteet, toivottavasti ei muuta :roll:
ella
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 22:52
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja ella »

Kytkinletku ja pääsylinterin tiivisteet vaihdettu, taas toimii. Ja ilmaus onnistui ilman erikoistyökaluja, meni varttitunti. Koko projektiin jokunen tunti
Viimeksi muokannut ella, Ma Heinä 10, 2006 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Noniin, allekirjoittaneella tonnari teki saman tempun, poljin pohjaan ja niin päin pois. Vaihtelin jo pääsylinterin tiivisteet, kunnes ilmausvaiheessa sitten poljin teki saman tempun, mitä hel***tiä, no tarkempi tutkimus ja tuo kumiletkuhan sieltä oli myös antautunut. Uutta ei tältä kylältä löydy ja näyttäisi aika pirulliselta vaihdettavalta kun mm. akku ja absin härpäkkeet ovat tiellä. :(
No, huomenna tulee uusi letku, katsotaan kauanko menee aikaa vaihto-operaatioon.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tobbana kirjoitti:näyttäisi aika pirulliselta vaihdettavalta kun mm. akku ja absin härpäkkeet ovat tiellä. :(
No, huomenna tulee uusi letku, katsotaan kauanko menee aikaa vaihto-operaatioon.

-Sami
Otimme sisäloksun pois. Kohtuu helppo homma kun oli taitava kaveri auttamassa.
Jotkut vaihtaneet kuulemma yläkauttakin.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Menihän tuo yläkauttakin, vanha letku osina pois ja uus kabiinista pujotellen konehuoneeseen, ei yksin mikään helppo homma, mutta onnistui. Nyt vaan taistelen ilmauksen kanssa, kun itseltä loppuu tarvikkeet, mutta eiköhän se tästä.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
raiveh
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli

Viesti Kirjoittaja raiveh »

tuttua minullekin :cry:
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Vastaa Viestiin