Matkustamon lämpötilan tunnistin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Opa
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 19:12
Paikkakunta: Lahti

Matkustamon lämpötilan tunnistin

Viesti Kirjoittaja Opa »

Mitenköhän tuon saa irti? lähteekö ihan vetämällä vai täytyykö ottaa sisäkautta pois?
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Muistaakseni sisäkautta. Päällä oleva ritilä lähtee ihan ulospäin, mutta itse anturi pitää ujuttaa sisäkautta. Radion/tuhkakupin/ACC:n aukosta päässee käsiksi, samoin istuinlämmittimien katkaisimien aukoista.

Pitäisi itsekin irrottaa (rapisee), voisi antaa tuoreesta muistista tarkemmat ohjeet, mutta kun ei ole ehtinyt...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Opa
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 19:12
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Opa »

Juu eiköhän nuo ohjeet riitä! kiitoksia paljon!
Tic
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 16:02
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Viesti Kirjoittaja Tic »

Omasta 9000 kuuluu sieltä sisätila lämmön tunnistimen takaa hurinaa !
Ihan niin kuin siellä olis pieni tuuletin/ym ! ja kun auton sammutaa niin se huriise siellä vielä hetken aikaa ja sitten se sammuu ! mikäköhän hurina mahtaa olla ?! Ja mikä merkitys sillä siellä on ?!
Ahdin määrää tahdin

Tulossa cooleri + siru
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...siinä juurikin on ritilän takana moottorin akselissa kiinni ropeli, jonka tarkoituksena on imeä matkustamon lämpöistä ilmaa anturi-diodille, josta menee tieto sitten ACC-yksikölle. Jos ropeli ei pyöri, diodi haistelee vaan kojelaudan sisältä yleensä liian lämmintä ilmaa ja ilmastointi pukkaa sitten esim. kesäkuumalla liian kylmää matkustamoon. Ropelin pyörintä virtojen katkaisun jälkeen on ajastettu tuolta ohjainyksiköltä... sen tarkoitus ei ole mulla tiedossa... miksi ACC:n on saatava lämpötilatieto vielä auton sammuttamisen jälkeenkin muutaman minuutin ajan - anyone? Oisko syynä, että lyhyen pysähdyksen aikana pysyy oikea tieto matkustamon lämmöstä tallessa ja näin ilmastoinnin säätämä lämpötila pysyy vakaampana tms...

Ropelin akselissa ei laakerointia vaan pyörii muoviholkeissa... joten varmasti alkaa pörinä ennemmin tai myöhemmin. Pieni tippa öljyä oikeaan paikkaan tekee ihmeitä joksikin akaa.... puhdistuksessa ja öljyn kanssa saa olla varovainen, ettei moottori mykisty. Noinkin on useammalle täällä klubilla käyny... mm. allekirjoittaneelle. Käytetty vaihtomotti on toiminu moitteetta jo jonkun aikaa.. :)
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Silikoni sprayta suihkauttaa akseliin...
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Ei toimikaan.... eikös se oo muoviholkissa :?:
Itse laitoin kyllä synteettistä vaseliinia :idea: aikoinaan kun -20 asteen pakkasessa pitkää reissua ajoin ja lämmityslaite senkun tuuppas kylmää ennenkun tajusin missä oli vika :twisted:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
msp
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 08:13

Viesti Kirjoittaja msp »

eli tuosta löytyy ilmeisesti vika koska välillä puhaltaa lämmintä mutta useimmin ei, jos moottori ei pyöri auttaako jos nykäisee tuo tunnistimen kojelaudasta hieman ulos?
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Näistä voi olla jotain apua.
Matkustamon lämpötilatunnistin
Matkustamoilmantunnistin, vaihto
Vuosimallimuutokset M1985-95

Ja laitetaan vielä tämä vanha esittely ilmastointilaitteen toiminnasta.
ACC1
ACC2
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Mistäs nuita antureita saa uusia, ku pitäis tuohon isännän pirssiin vaihella ku surisee ja reagoi hitaasti ilmanlämpötilavaihteluihin. Auto: Saab 9000CS -98
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Mm merkkiliikeestä saa vajaan 70€ hintaan, olisikohan jotain 67€. PCS:ltä myös klubialen kanssa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
EN9kcd20t
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 19:16
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Ohjeet

Viesti Kirjoittaja EN9kcd20t »

Mistä oppaasta nuo kuvat on scannattu? Onko noita oppaita koko auton tekniikkaan ja mistä niitä saa?


T: Nimim. "Tahtoo oman" (sähköisessä muodossa ilmaiseksi käy myös)
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Ohjeet

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

EN9kcd20t kirjoitti:Mistä oppaasta nuo kuvat on scannattu? Onko noita oppaita koko auton tekniikkaan ja mistä niitä saa?


T: Nimim. "Tahtoo oman" (sähköisessä muodossa ilmaiseksi käy myös)


Ilmaiseksi sähköisenä joo. Helppoa hankintaa kuin mikä. Mietipä, kuinka kauan kestää skannatta 400-sivuinen opus?

T: Nimim. "400 sivua juuri skannannut"
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

T: Nimim. "400 sivua juuri skannannut"

Nythän oot tehnyt sen ja voit jakaa arvokasta tietoa lajitovereille!

Ja katso, kuinka he katsovat sinua ylöspäin. :)
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

AnttiR kirjoitti:T: Nimim. "400 sivua juuri skannannut"

Nythän oot tehnyt sen ja voit jakaa arvokasta tietoa lajitovereille!

Ja katso, kuinka he katsovat sinua ylöspäin. :)


Ja katso, voi kun se menisikin niin. :)
No, onhan tuota itse skannattua tietoa tullut jaettua täällä
foorumilla ja YYVEEnäkin oon muutaman artikkelin lähettänyt.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Vastaa Viestiin