Zaino vahat

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

patu kirjoitti:Miten muuten on, kun pitäisi kokeilla tuota Z-PCtä , mutta pinnan olen käsitellyt aikaisemmin tuolla Z-2 sella jne. Pitääkö minun nyt poistaa kaikki fairy pesulla vai voinko suoraan aloittaa käsittelyn ilman vanhojen vahojen poistamista... :?:
Ei tarvitse ! Ja sitäpaitsi Zaino ei irtoa Fairy-pesulla ;) Vaatii stydimmät aineet.
Fairy-pesun idea on vain poistaa kaikki muu vaha ja rasva maalipinnasta koska Zaino kiinnittyy parhaiten täysin puhtaaseen pintaan. Sitäpaitsi Zaino on "optically perfect" eli kaikki vanha möskä myös näkyy jos Zainoa iskee vanhan vahan päälle.

Mutta koska Z-PC kuuluu Zaino-perheeseen, ei sinun tarvitse tehdä mitään muuta kuin pestä auto ensin (halutessasi käyttää ClayBaria) ja sitten vaan isket Z-PC:llä pinnan kimppuun.
Z-PC kyllä tulee poistamaan nuo vanhat kerrokset Zainoa, joten uusi käsittely pitää tehdä Z-PC:n jälkeen jotta maalipinta saa tarvitsemansa suojan.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Paiskaampa nyt omat kokemukset viikolta zainon kera. Z-PC ei kannata kokeilla käsin ilman konetta; on hikistä ja ei tule niin hyvää jälkeä kuin koneella(olettamus) mutta syventää väriä kummasti. Vanteet käsittelin ennen talvea ko aineella ja hyvin toimi käsin mutta isot pinnat 8O ... hiki tulee ilman tulosta :wink: . Claybar kevyesti käytettynä EI poista kaikkia kerroksia. Fairy esim pissapojassa jättää raidat kattoon eli poistaa Zainoa (tämä siis ihan oma kokemus).
Z-PC:n jälkeen piti käyttää enempi vahaa (Z-5) jotta tulisi tasainen jälki. Tuli hinkattua vahat pois 3 kertaa konepellistä Claybarilla kun ei tullut tasaista 8O 8O . Ehkä oma moka. Sitten kun onnistui niin voi KETTU mikä kiilto 8) . Oli yhdessä claybar tyynyssä vikaa ja heti sai uuden ilmaiseksi tilalle.
Yhteenvetona: En ihan heti vaihda toiseen merkkiin ja yksi suurimpia syitä on Z-6 ja varsinkin (Z-8 en ole varma numerosta) grand finale "ruutta" joilla auto kiilltää aina :D . Nämä siis omasta kokemuksesta ilman hernettä ja jo 10v glymiä käyttäneenä :wink:

PS: en muuten myy ko tuotetta :wink: vain käytän
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Tulisi nyt ne vahat, pääsisi pian kokeilee alkaa sormet kutiamaan liikaa :lol: ...
Sitä en sitten tiedä tuliko tuota Z-PCtä turhaan tilattua kun tuontuu tuo tarpeeksi kiiltävän, mutta pinnassa näkyy kuitenkin hiomajälkiä, vaikkei niin selvästi kun on hopea väritys kyseessä :? Eriasia jos ois tumma väritys.... noooo toivottavasti on vaivan arvoista 8O

Eli kummalla kannattaa Z-PC hinkata pintaan käsin vai koneella :?:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

patu kirjoitti:Tulisi nyt ne vahat, pääsisi pian kokeilee alkaa sormet kutiamaan liikaa :lol: ...
Sitä en sitten tiedä tuliko tuota Z-PCtä turhaan tilattua kun tuontuu tuo tarpeeksi kiiltävän, mutta pinnassa näkyy kuitenkin hiomajälkiä, vaikkei niin selvästi kun on hopea väritys kyseessä :? Eriasia jos ois tumma väritys.... noooo toivottavasti on vaivan arvoista 8O

Eli kummalla kannattaa Z-PC hinkata pintaan käsin vai koneella :?:
Käsin esim konepelti ja katto meni heittämällä kun duuniasento oli hyvä. Kyljet jäi kokeilun asteelle. Tosin luulen että olisi voinut hinkata viellä 15min lisää. Minä ainakin suosittelen konetta vaikka ite en ole kokeillut. Käsin on turhan työläs ja ne vahaustyynyt hajoilee siinä hinkkaamisessa.
Mutta kokeile vaikka konepelti. Äkkiä sen huomaa jaksaako koko auton :wink: . Kuten zainon sivuilla sanotaan, sitä saa ihan oikeasti hinkata kunnolla :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
syysmies
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 21:02

Viesti Kirjoittaja syysmies »

Psychocowboy kirjoitti: Yhteenvetona: En ihan heti vaihda toiseen merkkiin ja yksi suurimpia syitä on Z-6 ja varsinkin (Z-8 en ole varma numerosta) grand finale "ruutta" joilla auto kiilltää aina :D . Nämä siis omasta kokemuksesta ilman hernettä ja jo 10v glymiä käyttäneenä :wink:

PS: en muuten myy ko tuotetta :wink: vain käytän
Tuo z-6 on kyllä tosi hyvää ainetta. Sillä kun voi "pestä" auton kaikesta
pölystä ym. ilman, että autoa tarvitsisi vedellä ja sienellä pestä.
SAAB-vilho
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 00:14
Paikkakunta: Siikajoki/Möhkö

Viesti Kirjoittaja SAAB-vilho »

Onko M-DSF-24/7 mainostarrojen ja clämpin kiillotusvaha tullut jo markkinoille?
Kuulin myös huhua kylän kosseilta, että claybarilla on hyvä pestä perunoita.
Saab 90 -85 "marsutarha" **100hp**vakio**
Tällä kepattu myös naapurin ämmä ja sen bokseri.
ROSAMUNDA - MAHAN TÄYTTYMINEN ALKAA ENSIMMÄISESTÄ SUUPALASTA.
http://www.rehupiikles.com/
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

pade kirjoitti:
Voin myös lämpimästi suositella ZFX:ää joka korvaa kokonaan Z-1 käytön ja nopeuttaa huomattavasti vahausta !

Terv. Pade
Mullakin olisi Zaino miehelle muutama tyhmä kysymys...

Käsittelin ensimmäistä kertaa auton Zainolla ja aloituspaketin ohjeet lukemalla annoin itseni ymmärtää, että aina vahatessa Z-3:lla laitetaan sekaan pari tippaa ZFX:ää. Justiinsa luin kuitenkin Zainon sivuilta, että ZFX:ää saa käyttää vain kahdesti vuodessa ?!?

Käsittelin ensimmäisellä kerralla täysin vahattoman maalipinnan kolmeen kertaan Z-3+ZFX & Z-6. Muutaman päivän päästä pesin auton Z-7:lla ja kahteen kertaan Z-3+ZFX & Z-6. Menikö pieleen?

Olen erittäin tyytyväinen kiiltoon, mutta konepeltiin jäi ilmeisesti pesun jäljiltä (vaikka kuivasin auton huolella ja pesuaine ei kuivunut maaliin) pisaroista rumia läikkiä. Läikät eivät hävinneet vahaamalla. Onko ekspertillä kikkaa, millä konepellinkin saisi tasaisen kiiltäväksi?

Auto on uusi, musta (ei metalliväri) ja Zaino käsittely oli autolle ensimmäinen vahaus. Vedänkö jatkossa uutta Zainoa edellisten kerrosten päälle vai kannattaako muutaman kerran vuodessa aloittaa alusta (Fairylla vahat pois, sitten Claybarilla yms)...
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

SAAB-vilho kirjoitti:Onko M-DSF-24/7 mainostarrojen ja clämpin kiillotusvaha tullut jo markkinoille?
Kuulin myös huhua kylän kosseilta, että claybarilla on hyvä pestä perunoita.
Ihan hyvin voi Zainon vahoilla vahata sen clämpin jos haluaa !
Ja kerro ihmeessä kokemuksista tuon perunan pesun suhteen niin tiedetään kertoa jatkossa jos joku kyselee !
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Jyrki73 kirjoitti: Mullakin olisi Zaino miehelle muutama tyhmä kysymys...

Käsittelin ensimmäistä kertaa auton Zainolla ja aloituspaketin ohjeet lukemalla annoin itseni ymmärtää, että aina vahatessa Z-3:lla laitetaan sekaan pari tippaa ZFX:ää. Justiinsa luin kuitenkin Zainon sivuilta, että ZFX:ää saa käyttää vain kahdesti vuodessa ?!?

Käsittelin ensimmäisellä kerralla täysin vahattoman maalipinnan kolmeen kertaan Z-3+ZFX & Z-6. Muutaman päivän päästä pesin auton Z-7:lla ja kahteen kertaan Z-3+ZFX & Z-6. Menikö pieleen?

Olen erittäin tyytyväinen kiiltoon, mutta konepeltiin jäi ilmeisesti pesun jäljiltä (vaikka kuivasin auton huolella ja pesuaine ei kuivunut maaliin) pisaroista rumia läikkiä. Läikät eivät hävinneet vahaamalla. Onko ekspertillä kikkaa, millä konepellinkin saisi tasaisen kiiltäväksi?

Auto on uusi, musta (ei metalliväri) ja Zaino käsittely oli autolle ensimmäinen vahaus. Vedänkö jatkossa uutta Zainoa edellisten kerrosten päälle vai kannattaako muutaman kerran vuodessa aloittaa alusta (Fairylla vahat pois, sitten Claybarilla yms)...
Mikään ei ole mennyt pieleen ! Eli ei syytä huoleen : )
ZFX:ää suositellaan käytettäväksi ainakin kahdesti vuodessa mutta mikään ei estä sen käyttöä jokaisella vahauskerralla !
Aino sääntö on, että jos käyttää ZFX:ää niin ei pitäisi laittaa enempää kuin kolmea kerrosta vaha-ZFX-sekoitusta 24h sisällä. Muuten sitä voi, ja kannattaakin, käyttää jokaisella vahauskerralla. Vaha kuivuu huomattavasti nopeammin ZFX:än avulla.

Ja niinkuin jo todettiin niin Zainoa kerroksittain maalipintaan niin kiilto senku paranee joka vahauskerralla !

Läikyistä sen verran, että jos ei tahdo lähteä pesemällä/kuivaamalla taikka vahaamalla, niin melkein suosittelen tuota Z-PC:tä. Z-PC:ssä on pieniä hiovia ainesosia jotka on tarkoitettu juuri erinäisten pinttymien poistoon maalipinnasta.
Mutta ensiksi kokeilisin konepellin pesua, kuivausta ja vahausta vielä kerran. Ja niin että hinkkaa oikein olan takaa niissä ongelmakohdissa.
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

pade kirjoitti: Mikään ei ole mennyt pieleen ! Eli ei syytä huoleen : )
ZFX:ää suositellaan käytettäväksi ainakin kahdesti vuodessa mutta mikään ei estä sen käyttöä jokaisella vahauskerralla !
Läikyistä sen verran, että jos ei tahdo lähteä pesemällä/kuivaamalla taikka vahaamalla, niin melkein suosittelen tuota Z-PC:tä. Z-PC:ssä on pieniä hiovia ainesosia jotka on tarkoitettu juuri erinäisten pinttymien poistoon maalipinnasta.
Mutta ensiksi kokeilisin konepellin pesua, kuivausta ja vahausta vielä kerran. Ja niin että hinkkaa oikein olan takaa niissä ongelmakohdissa.
OK, helpottava tieto, kiitos : )

Kokeilen kerran vielä kunnon voimalla vahaten. Tuli muutenkin aika varovaisesti levitettyä vaha maalille. Pinnasta tuli kyllä todella kiiltävä !
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Tuossa claybarissa toiminee liukkarina aivan tavallinen autoshampookin (Sonax Kiiltopesu)? En sen takia viitsisi Zainon omaa pesuainetta ostaa...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

millä pesuaineella sit peset sen jälkeen kun olet vahannut tarviithan siihen sitä pesuainetta :?:
Viimeksi muokannut patu, Ke Kesä 21, 2006 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Tä? En siis vahaa ollenkaan Zainon vahalla, käytän vain sitä claybaria, jotta saan paskat pois pinnasta kunnolla.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Jaaaaaah ei sitten mitään
:wink:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

pamppu kirjoitti:Tuossa claybarissa toiminee liukkarina aivan tavallinen autoshampookin (Sonax Kiiltopesu)? En sen takia viitsisi Zainon omaa pesuainetta ostaa...
Toki käy ! : )
Vastaa Viestiin