Tarkotuksena olis tässä kevään aikana hommata uutta jarrua, enkä tarkoita nyt pelkkiä palojen vaihtoja vaan ihan koko hoitoa.Auto on NG900 -95. Kattelin SP:n sivuilta noita paketteja, mutta autoni on -95 vuoden malli eikä sinne siksi käy suoraan noi sarjat kun ne on vasta -96 vuodesta eteenpäin?..vai???
Osaattekos sanoa omia/muiden kokemuksia? tai oliskos jotain muuta hyvää vaihtoehtoa? Tietysti pelkät uudet jäähdytetyt levyt&kunnon palatkin jeesais aikapaljon...
Itse harkitsin uudempien saabien 97-98 isompia jarruja mutta käytyäni keskusteluja täällä foorumissa, Metroauton ja Pro Car Servicen kanssa en saanut selvyyttä sopiiko uudemmat jarrut -95 malliin.
Tämän vuoksi päädyin tilaamaan Speedpartsin normaali -95 vuosimallin jarrulevyt ja EBC:n Green Stuff jarrupalat eteen ja taakse. Vaihtoehtoina olisi ollut esim. Turbo Sensonicilla oleva
-SPORTBROMSKIT för gatkörning 900 94-96 XB-204 3,920 kr / sarja
jossa on normaali jarrulevyt jotka on uritettu. Hinta eroksi tuli n. 100e.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Kyseleppäs vaikkapa ProCar Serviceltä Jyväskylästä, nämä kaverit kun osaavat useimmiten auttaa niissä visaisemmissakin pulmissa.....
Ja mielestäni tuo PCS on myös ostospaikkana kohtuu edullinen, kun vertaa vaikkapa SpeedPartsiin......
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Itse harkitsin uudempien saabien 97-98 isompia jarruja mutta käytyäni keskusteluja täällä foorumissa, Metroauton ja Pro Car Servicen kanssa en saanut selvyyttä sopiiko uudemmat jarrut -95 malliin.
Tämän vuoksi päädyin tilaamaan Speedpartsin normaali -95 vuosimallin jarrulevyt ja EBC:n Green Stuff jarrupalat eteen ja taakse. Vaihtoehtoina olisi ollut esim. Turbo Sensonicilla oleva
-SPORTBROMSKIT för gatkörning 900 94-96 XB-204 3,920 kr / sarja
jossa on normaali jarrulevyt jotka on uritettu. Hinta eroksi tuli n. 100e.
Joo että näimpä...olenpa ollut taas hiukan puusilmä
Niin mitä toi sun setti nyt tuli sitten kaikenkaikkiaan maksamaan?
Klubialennuksella Sport setti oli jotain 420e ja normaali levyillä hinta oli n. 100e halvempi. Eli kohtuu budjetilla varmaan ihan OK setti.
Kävi kyllä mielessä laittaa pelkästään eteen esim EBC:n tai Taroxin levyt mutta hinta nousi EBC:n levyillä +160e ja Tarox levyillä+paloilla +210e + 60e joten pihiys iski.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
pade kirjoitti:Mul oli omassa ng900 Taroxin levyt ja palat edessä ja hyvin pelas...Mut veikkaan et hinta/laatusuhde tos sportbromskitis on huomattavasti parempi !!
Mikä on "hyvin pelas"...eli toimi kuin normaalit jarrutkin vai huomattavasti paremmat??
saab900rs kirjoitti:Mikä on "hyvin pelas"...eli toimi kuin normaalit jarrutkin vai huomattavasti paremmat??
Joo sori, jäi vähä vajaaks toi
Eli pelitti normaalissa ajossa ihan ku vakiot,eli ei tuntunu mitenkään liian ärhäkiltä tms..Mut sit ku tuli ajettuu vähä vauhdikkaammin ja enemmän jarrutuksii niin oli ihan eri luokkaa ku vakiot..Eli puri paljon napakammin ja pito pysy hyvänä pidempään ku orkkiksilla..
Tosin jos oikeesti haluu parantaa jarruja niin ei siin oikeen muuta vaihtoehtoo oo ku hankkii kunnon isommat levyt ja 4-6 mäntäset satulat =P Mut sit ei voi ajella oikeen muilla ku 18" kiekoilla
pade kirjoitti:Mul oli omassa ng900 Taroxin levyt ja palat edessä ja hyvin pelas...Mut veikkaan et hinta/laatusuhde tos sportbromskitis on huomattavasti parempi !!
Speedpartsilta?
Millä koodilla ne etulevyt oli? Ton mukaan on vm94-98 samat levyt
Joo oli ne Speedpartsilta ! Ihan ton sivun koodin mukaan muistaakseni tilasin..Eiks ne levyt edessä ainaki oo ollu saman kokoset kaikis nois ng900..Takajarrut muuttu jossain vaiheessa