Surullista..

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Autumn
"Turbo"
Viestit: 245
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2006 11:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Autumn »

Risto kirjoitti:Osavastuu tapahtuneesta pitäisi mielestäni olla Helsingin liiken(ne-es)teensuunnitteluvirastolla, kun tuollaisia shikaaneja yleisille teille suunnittelevat.
Itsehän en paikkaa ole nähnyt, mutta luulisi yleensäkin, että jos tyypillä ollu reilu sata markkaa taulussa, niin saattaa se olla aika hankala vetää..
Trust Me, I Know What I'm Doing..
9000 Aero -93 RE85
#3264
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Oikeastaan optimaalisin tapa tuollaiselle ongelmatapaukselle poistua muonavahvuudesta. Halvalla autolla, tappamatta sivullisia ja niin kovaa vauhtia että edes liikennevakuutukselle(=muille autoilijoille) ei jää maksettavaa.
Se vaan että ihan hyvää tuuriahan se tuossakin on ollut että se ei jyrännyt mennessään vaikka kokonaista perhettä lastenvaunuineen kaikkineen.
Poliisin pitäisi oikeasti pysäyttää kaikki tuollaiset ampumalla kovaa ja kohti. Yleisen turvallisuuden nimissä!
9000CS 2,3
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Saappi Kuski kirjoitti:Oikeastaan optimaalisin tapa tuollaiselle ongelmatapaukselle poistua muonavahvuudesta. Halvalla autolla, tappamatta sivullisia ja niin kovaa vauhtia että edes liikennevakuutukselle(=muille autoilijoille) ei jää maksettavaa.
Se vaan että ihan hyvää tuuriahan se tuossakin on ollut että se ei jyrännyt mennessään vaikka kokonaista perhettä lastenvaunuineen kaikkineen.
Poliisin pitäisi oikeasti pysäyttää kaikki tuollaiset ampumalla kovaa ja kohti. Yleisen turvallisuuden nimissä!
Eikös sitä ole aika moneen otteeseen laskettu, että yksi liikennekuolema tulee kokonaisuudessaan maksmaan yhteiskunnalle yli 1 000 000 euroa.

Älkää kysykö multa mistä noi summat tulee, mutta tuskin ne ihan paskaakaan on :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Saappi Kuski kirjoitti: Poliisin pitäisi oikeasti pysäyttää kaikki tuollaiset ampumalla kovaa ja kohti. Yleisen turvallisuuden nimissä!
Näin on! Saunan takana on vielä tilaa! :twisted:
...mutta varmaan suomen lain mukaan poliisi ei saa ampua pakenevaa.
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Makke69 kirjoitti: Eikä sitten ajeta humaltuneena pitkin metsiä ettei käy niinkuin edellämainitulle autovarkaalle.
Tai jos ajetaan, niin toivottavasti käy kuten edellämainitulle autovarkaalle...
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Janezki kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti: Poliisin pitäisi oikeasti pysäyttää kaikki tuollaiset ampumalla kovaa ja kohti. Yleisen turvallisuuden nimissä!
Näin on! Saunan takana on vielä tilaa! :twisted:
...mutta varmaan suomen lain mukaan poliisi ei saa ampua pakenevaa.
Eihän se poliisi saa ampua päälle tulevaakaan! :evil: Esimerkkejä on monta, ja kaikki päättyvät siihen, että aseen laukaissut poliisi saa syytteen, menettää parhaassa tapauksessa virkansa ja joutuu ainakin maksamaan rosvo-paralle, jolle tuli pipi. Ja koko sopan puiminen vuositolkulla maksaa sekin hunajaa yhteiskunnalle.

Poliisilla olisi Suomessa ihan oikeasti töitä (en siis nyt puhu 15km/h ylinopeuden kyttäämisestä öisellä maantiellä), mutta kädet on aika tehokkaasti sidottu. Itte vaan tarttis kaikki tehrä...

No joo, meni poliittiseksi, mutta kun alko harmittaan... :oops: :oops:
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Valtio ja oikeuslaitos on täysin munattomia suojelemaan kansalaisia näissä asioissa. Jos joku juoppohullu vainoaa perhettään niin sille ei yksinkertaisesti kukaan voi mitään ennen kuin se on tappanut sen perheensä, vaikka se olisi ihan suoraan uhkaillut sitä jo vuosia. Sen jälkeen annetaan joku muodollinen linnatuomio.
Sama liikenteessä. Joku ajaa kerta toisensa jälkeen kännissä tai kamoissa ja/tai varastetulla autolla tuhatta ja sataa. Sitten napsahtaa kun joku jää alle. Välillä onneksi sattuu vaan "juhaa leukaan" niinkuin tässä tapauksessa. :wink: :lol:

Motoristina ärsyttää välillä jannut jotka typeryyttään kaahaavat itsensä rullatuoliin pyörillään ja sitten kaikki vastuulliset motoristit maksavat niitä viuluja hirveinä vakuutusmaksuina.
9000CS 2,3
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Kyllä se satkuki ymmärtää millon se on tullu varastetuks. Sillon se ei halua pelastaa kuskin henkeä.
curry
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Kenenkähän satku on muuten Hangon tien varressa ojanpohjalla?
Paikka on Krogarsin kylän kieppeillä n. 13 km Hangosta. Viivasuoralla tiellä.
Keula ja perä ovat kasassa. Olisiko kokeiltu ottaa hirven kanssa yhteen.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Tuli linnanmäen reissulla käytyä vilaisemassa tuota autoa (on vielä siellä parkkipaikalla). Kuulin asiasta tietävien puhetta, että jos auto ei olisi katkennut tullessaan keula edellä maahan voi olla ettei katto olisi rusentanut matkustamoa niin pahasti ja kuski olisi saatu helpommalla autosta pois. Nyt auto on esillä siten, että havainnollistaa hyvin että miksi on tärkeää että kori olisi ehjä (eikä esim. paikkailtu). ruosteinen runko on katkennut ohjausvaihteen kiinnitysten takaa ja matkustamon alta, joka on mahdollistanut ihan uudet muodonmuutokset matkustamossa. Tullut siis pompun jälkeen keula edellä maahan, jolloin vehje on katkennut ja kuski on siinä vaiheessa jäänyt kojelaudan ja penkin väliin. Katto on myös antanut periksi katkeamisen jälkeen. Ehjällä tai uudemmalla autolla kuski olisi vieläkin hengissä. Nopeus oli tuossa iltasanomien jutussa kavereiden mukaan pahasti yliammuttu. ajettavien suorien pituudet on jotain vajaa 300-400 metriä ja jos arvioi, että moinen auto kiihtyy 0-100/km/h noin 10s vaatii se jo vajaa 300 metriä. Yli 150km/h:n vaikkapa 60km/h vauhdista ei noi kujat olisi näitä juttuja arvioimaan tottuneen kaverin mielestä riittänyt (jos noi havainnot on poliisin tutkasta, niin se selittää paljon, koska kiihdyttävässä autossa tehdyt tutkamittaukset heittää melkoisesti riippuen, että loittoneeko kohde vaiko läheneekö). Tieltä sinkoutumishetkellä autolla on ollut reilusti alle 100km/h lasissa jarrutuksen jälkeen. Poliisi on varmaan iltasanomille arvioinut, että lujaa meni ja tuo lukema on taas tullut jostain samasta laarista, mistä tapahtumien yleisömäärätkin tänä päivänä tulevat.

Harmillinen juttu, mutta eipä kai tuommoinen kaveri olisi täällä pitkään muutenkaan pärjännyt. Hienoa, ettei sivullisia mennyt.
Vastaa Viestiin