Lisävalot.
Lisävalot.
Kertokaas joku saabisti millainen homma on 9-5 lisävalot? Saako saabilta telineitä keulalle jos saa nii millaisissa hinnoissa liikkuvat? Entä kojelautaan niin sanottua "Extra" nappia? Vanhassa 9000 oli telineet ja kyseinen extra nappi. Tarkoitus olisi laittaa 2xHella 3000 keulalle.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
Nostetaas ylös vanha topic. Elikkäs illat alkaa pimeneen ja pitäis lisävalot asentaa. Onko kukaan kysellyt xenon lisävalojen hintoja lähiaikoina? Xenoneissa olis hyvä valoteho vaikka itse lamppu ei ole ämpärin kokoinen. Muuten tulee kolme hella navigator tai bosch vastaava keulille. Katotaan nyt.
Audi A4 2.0TFSIq
Tilaa ite Englannista jos ei Arcissa lisävarusteena, niin ei tarvi mitään ylimääräisiä hökötyksiä. (Omegaan makso vähän yli pari sataa xenon setti).JouniH kirjoitti:Nostetaas ylös vanha topic. Elikkäs illat alkaa pimeneen ja pitäis lisävalot asentaa. Onko kukaan kysellyt xenon lisävalojen hintoja lähiaikoina? Xenoneissa olis hyvä valoteho vaikka itse lamppu ei ole ämpärin kokoinen. Muuten tulee kolme hella navigator tai bosch vastaava keulille. Katotaan nyt.
Itsellä oli toissa talvena 2*Hella Rally 3000 lapissa ja kyllä petyin kun niistä ei ollut paljoa hyötyä Saabin omien valojen rinnalla.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Niin meinaat, että tilais ns. bixenon valot missä on lähi ja kaukovalo xenon? Mites se olikaan? Ei tainut saada ainakaan aitoja bixenoneita 02 malliin?Tilaa ite Englannista jos ei Arcissa lisävarusteena, niin ei tarvi mitään ylimääräisiä hökötyksiä. (Omegaan makso vähän yli pari sataa xenon setti).
Yks vaihtoehto olis, että laittais xenon polttimot kaukovaloille. Mitäs sarjoja niitä on saatavilla? Meccatune on vissiin yks. Onko parempia?
Mulla on aivan toisenlaisia kokemuksia lisävaloista. Neljä talvea olen ajellu täällä pohjosessa ruotsin leveitä valottomia teitä ja kyllä kolme 3000 bosch 100watin polttimoilla valaissu tien "pikkusen" paremmin ku auton omat kaukovalot.Itsellä oli toissa talvena 2*Hella Rally 3000 lapissa ja kyllä petyin kun niistä ei ollut paljoa hyötyä Saabin omien valojen rinnalla.
Audi A4 2.0TFSIq
Saakos naapurissa pitää 100 wattisia? Mulla niistä tuli semmonen kajastus sinne kauas, vaikka säätelin niitä tienpäällä lisää. Auton omat valot näyttää vähän ylemmäs kun sais, kun ajelen pimeellä motaria aika paljon.
Edellisellä kinnerillä niistä oli hyötyä enemmän ja silloin oli ainakin polttimot 100W. Ja oli muuten kun päivä ajella!
Pitää kyllä kehua Saabin -00 valoja, on ne kyllä aika hyvät. GE:n polttimot ei vaan kestä.
Kysyn huomenna jos muistan niitä hintoja ja sarjoja.
Edellisellä kinnerillä niistä oli hyötyä enemmän ja silloin oli ainakin polttimot 100W. Ja oli muuten kun päivä ajella!
Pitää kyllä kehua Saabin -00 valoja, on ne kyllä aika hyvät. GE:n polttimot ei vaan kestä.
Kysyn huomenna jos muistan niitä hintoja ja sarjoja.
Saabismi on seikkailu
Tietääkseni noissa vanhemmissa 9-5 ainakin ylittyy referenssit jos lisävalot laittaa, mutta voi ne kytkeä myös niin että auton omat pitkät eivät pala samaan aikaan kuin lisävalot.Jorma kirjoitti:Mites yleensäkin 9-5:een saa Suomessa lailliset paremmat/lisä -valot?
Siis ihan oikeasti kiinnostaa kun olen ollut siinä käsityksessä, että referenssit ylittyy jos laittaa todella lisävaloa antavat tuikut kiinni.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Uusin tieto on, että Xenon setti on halvin http://www.meronet.com/ nimisessä puljussa, 220€.
Itseä on aina vähän ihmetyttänyt ja naurattanut noi ref luvut. (En ole häikäisy sadisti) Eihän nyt pitkät päällä muutenkaan ajeta vastaan. Omassa oli eri kytkin Helloille. Tiputin ne pois päältä ensin ja vasta myöhemmin auton omat valot.
Semmosen olen huomannut lapin reisuilla, että jotkut väläyttää pitkiään kun tulee vastaan. Luulevat ilm. että on pitkät päällä kun on niin kirkkaat noi lyhyetkin valot.
Itseä on aina vähän ihmetyttänyt ja naurattanut noi ref luvut. (En ole häikäisy sadisti) Eihän nyt pitkät päällä muutenkaan ajeta vastaan. Omassa oli eri kytkin Helloille. Tiputin ne pois päältä ensin ja vasta myöhemmin auton omat valot.
Semmosen olen huomannut lapin reisuilla, että jotkut väläyttää pitkiään kun tulee vastaan. Luulevat ilm. että on pitkät päällä kun on niin kirkkaat noi lyhyetkin valot.
Saabismi on seikkailu
Katsastuksessa ei puhunu mitään ja poliisi volovoissa on samanlaiset joten se siitä.Saakos naapurissa pitää 100 wattisia?

Kävin kyseleen lisävalojen hintoja. Xenonit nyt saa jäädä.

Olen katellu hellan valokuvioita
ja ajattelin kokeilla kolmea comet 200 Chromium lamppua. Niille tulee hintaa 180€. Bosch 3000 sais 35€ kpl, mutta mulla on ollu semmoset kerran niin ajattelin kokeilla jotain muuta. Tuo comet malli on huomattavasti pienempi kooltaan. Silti valokuvio on yllättävän hyvä pieneksi lampuksi.
Audi A4 2.0TFSIq
Ehkä hieman OT, mutta tonnarissani on 2 kpl Hella Rallye 3000 BLUE lisävaloja 37,5 referenssillä ja parkkipolttimolla ja mulle tahtoo moni vilkutella pitkiä kun lisävaloissa palaa parkki eikä pitkät ole edes päällä. Luulevat varmaan että lisävalot on päällä kun niissä jokin pieni valo näyttää palavan.Sabaman kirjoitti:Semmosen olen huomannut lapin reisuilla, että jotkut väläyttää pitkiään kun tulee vastaan. Luulevat ilm. että on pitkät päällä kun on niin kirkkaat noi lyhyetkin valot.

Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68