Tärinä liikkeelle lähtiessä ykkösella
Olen itse kokeillut vahvistaa yläkannatinkumeja tällaisella kumimaisella tuubiliimalla. Piti lähteä lomalle ja ajattelin jotta olisi ensiapua. Pistin liimaa siististi raot täyteen ja annoin kuivua vuorokauden. Tuli liian kova. Tärinät alkoi tuntumaan muualla mm. ratissa. Jos laittaa liimaa niin en suosittele täyttämään kokonaan, vaan pitäisi jättää myös ilmarakoa johonkin jolloin tuen liike olisi pehmeämpi.
Tein myöhemmin kumitukien vaihdon siten kuin yllä aikaisemmin oli kuvailtu. Teettihän se jonkin verran töitä, kun piti itse miettiä ja tehdä työkalut. Ylätuen vaihto ei kuitenkaan täysin lopeta ylimääräisiä moottoritärinöitä, vaan ne alatuet olisi myös vaihdettava. Olisi varmaankin se seuraavaksi edessä. Onko kukaan tehnyt? Onko isotöinen? Miten ne olisi helpointa vaihtaa?
Tein myöhemmin kumitukien vaihdon siten kuin yllä aikaisemmin oli kuvailtu. Teettihän se jonkin verran töitä, kun piti itse miettiä ja tehdä työkalut. Ylätuen vaihto ei kuitenkaan täysin lopeta ylimääräisiä moottoritärinöitä, vaan ne alatuet olisi myös vaihdettava. Olisi varmaankin se seuraavaksi edessä. Onko kukaan tehnyt? Onko isotöinen? Miten ne olisi helpointa vaihtaa?
Sisälokari irti, vanhat kumit pois, uudet tilalle.raffe kirjoitti:Miten ne olisi helpointa vaihtaa?
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... emount.php
http://www.quasimotors.com/mountinfo.htm
http://www.quasimotors.com/mountwork.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Eipä ollut vika noissa puslissa. Ilmeisesti vika onkin vaihdelaatikossa?!?!
Olisko ykköspesän rattaat kuluneet tai jotain... Täytyy vielä paremmalla
ajalla nostaa auto ilmaan ja tutkia asiaa syvemmin.
Samalla olis tarkotus ruostesuojata pohja ja lokasuojan kaaret.
Olisko ykköspesän rattaat kuluneet tai jotain... Täytyy vielä paremmalla
ajalla nostaa auto ilmaan ja tutkia asiaa syvemmin.
Samalla olis tarkotus ruostesuojata pohja ja lokasuojan kaaret.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Vika katosi jostain kumman syystä... Oliskohan ollut sellainen tapaus, että
aikaisempi omistaja on ajanut paljon lyhyttä matkaa. Päättelin siitäkin että
moottori tuntui tukkoiselta aluksi ja nyt kun itsellä tulee paljon matka-ajoo
niin ikään kuin kone heräsi henkiin yllättäen. Ja ilmeisesti sama vaihteiston osalta, tosin usko en tuota itsekään... Mutta voihan karstainen kone aiheuttaa
alakierroksilla jonkinlaista värinää... en tiedä...
Lisää ajoo vaan tonnarille, siitä se tykkää!
aikaisempi omistaja on ajanut paljon lyhyttä matkaa. Päättelin siitäkin että
moottori tuntui tukkoiselta aluksi ja nyt kun itsellä tulee paljon matka-ajoo
niin ikään kuin kone heräsi henkiin yllättäen. Ja ilmeisesti sama vaihteiston osalta, tosin usko en tuota itsekään... Mutta voihan karstainen kone aiheuttaa
alakierroksilla jonkinlaista värinää... en tiedä...
Lisää ajoo vaan tonnarille, siitä se tykkää!
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 08:24
- Paikkakunta: Turku
tarkista jarrut
Terve,
minulla oli ajoittain samaa vikaa eli liikkelle lähdettäessä ravistusta. Oikean puolen jarrusatula oli jumissa ja otti juuri ja juuri kiinni pikkuisen. Satulan korjauksella ravistukset häipyivät - ainakin toistaiseksi.
minulla oli ajoittain samaa vikaa eli liikkelle lähdettäessä ravistusta. Oikean puolen jarrusatula oli jumissa ja otti juuri ja juuri kiinni pikkuisen. Satulan korjauksella ravistukset häipyivät - ainakin toistaiseksi.
Re: tarkista jarrut
Erittäin hyvä huomio... Ostettuani auton, niin silloin olin havaitsevinani myös9K Aero -93 kirjoitti:Terve,
minulla oli ajoittain samaa vikaa eli liikkelle lähdettäessä ravistusta. Oikean puolen jarrusatula oli jumissa ja otti juuri ja juuri kiinni pikkuisen. Satulan korjauksella ravistukset häipyivät - ainakin toistaiseksi.
jonkin asteista tärinää myös jarruttaessa. Tärinä on ainakin mielestäni
ellei nyt ihan poistunut, mutta ainakin vähentynyt huomattavasti.
Ajatuksissa olisi tässä lomilla jossain vaiheessa ottaa vanteet alta pois ja
tsekata vanteiden/renkaiden kunto ja samallahan noi jarrut ja muut asiaan
vaikuttavat seikat vois kattoo. Kiitoksia tästä vinkistä...
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 08:24
- Paikkakunta: Turku
Juu, kyllä on mahtava foorumi täytyy sanoa. Ei voi muuta kuin nöyrästi9K Aero -93 kirjoitti:Ole hyvä vain. Onneksi on olemassa tällainen foorumi, ei tarvitse itse ihan kaikkea keksiä ja kokeilla. Itsekin monta hyvää vinkkiä saanut tätä kautta. Mukavaa autoilu kesää.
kumartaa ja kiittää ylläpitäjiä. Yllättävän paljon olenkin tällä foorumilla
viime aikoina ollut. Muut foorumit ovat astuneet sivuun

Ei sillä ettäkö saabissani olisi jotain vikaa, vaan tää muutenkin kivan asiallinen ja todellakin vinkkejä on tullut kaikennäköisiin ongelmiin mihin
kannattaa varautua... Heh, eipähän jää sitten peukalo suuhun kun ongelmia
ilmenee. Nämä tonnarin ongelmat kun eivät kuitenkaan kovinkaan isoja ole

Ja hyvää autoilu kesää sullekin... Ja tietysti kaikille muillekin jotka tätä lukevat!
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988