SS ja vahaus

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Bob
"Hölösuu"

SS ja vahaus

Viesti Kirjoittaja Bob »

Vahasin tuossa jokin aika sitten Autoglymillä auton, kun siitä on kehuja kuulunut eri puolilta - en tiedä menikö jokin pieleen, mutta veden "helmeilystä" maalipinnalla muutaman pesun jälkeen olen kyllä tehnyt sen johtopäätöksen, että ainakaan talven yli en lähde yrittämään ko. vahalla.

Eli joku toinen tuote pitää syysvahaukseen löytää - todennäköisesti palaan takaisin Korrekin TFX-kestovahaan - se ainakin kestää ja kiiltääkin ainakin yhtä hyvin kuin tuo kallis glymi.

Tiedä sitten noista uusista "nanovahoista" olisikohan niistä vaihtoehdoksi?
kimmop
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Mulla on perusmusta ja siihen on vedetty Autoglymiä kulta-punaisena ja kyllä tolla pärjäsi esim. viime heinäkuusta jonnekin helmikuulle. Nyt on taas pari viikkoa sitten tehty ja kiiltää taas kuin pylly jouluna. Koneella vedetty pintaan tosin. Kyllä sen käsinkin pitäisi enemmän kuin pari pesua kestää?

Se mikä tosta konevahauksesta muuten tekee huolellisen miehen hommaa on se että epätasainen laikkaus näkyy sitten siinä pinnassa "kuvioina" auringonpaisteessa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
agios
"Aero"

Viesti Kirjoittaja agios »

Se TFX kestovaha ei asiantuntijoiden mielestä kyllä ole niitä parhaita. Esim.jos joutuu paikkamalaamaan. Minä olen käyttänyt Korrek uuden auton vahaa ja kaksi kertaa vuodessa. Voi vahata auringossa ja ei jää läikkiä .
Katsoppa TFX vahauksen jälkeen niin tahtoo tulla vähän laikukasta tai sitten olet paneutunut asiaan tosissaan. Sama suoja molemmilla mutta toisessa on ns. markkinalisää mukana.
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

agios kirjoitti:Se TFX kestovaha ei asiantuntijoiden mielestä kyllä ole niitä parhaita. Esim.jos joutuu paikkamalaamaan. Minä olen käyttänyt Korrek uuden auton vahaa ja kaksi kertaa vuodessa. Voi vahata auringossa ja ei jää läikkiä .
Katsoppa TFX vahauksen jälkeen niin tahtoo tulla vähän laikukasta tai sitten olet paneutunut asiaan tosissaan. Sama suoja molemmilla mutta toisessa on ns. markkinalisää mukana.
Olen täysin samaa mieltä tuosta TFX:n herkkyydestä jättää hieman laikukasta jälkeä - etenkin jos vähänkään aurinko paistaa.
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

kimmop kirjoitti:Mulla on perusmusta ja siihen on vedetty Autoglymiä kulta-punaisena ja kyllä tolla pärjäsi esim. viime heinäkuusta jonnekin helmikuulle. Nyt on taas pari viikkoa sitten tehty ja kiiltää taas kuin pylly jouluna. Koneella vedetty pintaan tosin. Kyllä sen käsinkin pitäisi enemmän kuin pari pesua kestää?

Se mikä tosta konevahauksesta muuten tekee huolellisen miehen hommaa on se että epätasainen laikkaus näkyy sitten siinä pinnassa "kuvioina" auringonpaisteessa.
Puna-kultaa minäkin yritin laittaa... luulen, että prosessi ei minulla sitten ihan onnistunut. Onhan noita vielä jäljellä noissa purkeissa - pitäisiköhän yrittää uudelleen.
Miika79
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Itsellä on auto viimeksi vahattu aika tarkkaan vuosi sitten. Autoon laitettiin Prestan paint sealant-vaha. Mikään vaha mitä olen tähän mennessä käyttänyt ei ole pysynyt yhtä hyvin kuin tuo. Autoa on kuitenkin talvisin pesty liuottimella ja autoshampoolla. Kertaakaan en ole pesettänyt koneessa autoa.

Tuon vahan saatavuudesta ei ole kyllä mitään tietoa. Velipoika fiksaa autoja työkseen, niin sillä laitatin tuon vahan. Muistaakseni niille maksoi purkki tuota vahaa jotain 50 euroa.

Tuolta löytyy myyntipisteiden osoitteita :

http://www.presta.fi
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kas kun kukaan ei ole vielä tässä topicissa suositellut tuota "Persecution", öhmm, tarkoitan "Zaino" -vahaa :wink:

Selitys edelliseen "nimileikkiin"= "persecution" on englantia ja tarkoittaa suomeksi "vaino", josta on enää lyhyt matka "zaino" -sanaan :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
saab93f
"Aero"

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Minä sain SC:n viime syksynä ja silloin vetäisin tuoreeltaan Extra Glossit pintaan. Keväällä sitten Ultra Deep Shinea kerran ja sitten Extra Glossit päälle. Auto suorastaan säihkyy. Käytän itse ja suosittelen :D
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Jyrki73
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Turbo Sensonic kirjoitti:Kas kun kukaan ei ole vielä tässä topicissa suositellut tuota "Persecution", öhmm, tarkoitan "Zaino" -vahaa :wink:

Selitys edelliseen "nimileikkiin"= "persecution" on englantia ja tarkoittaa suomeksi "vaino", josta on enää lyhyt matka "zaino" -sanaan :wink:
No suositellaan nyt sitten... Käsittelin mustan SC:n Zainolla ja tuli ainakin kiiltävä. Vastaavaa kiiltoa en ole ennen saanut aikaiseksi Glymin Resin Polish + Extra Gloss käsittelyllä. Aika näyttää, kuinka kestää.
julle05
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

Miika79 kirjoitti:Itsellä on auto viimeksi vahattu aika tarkkaan vuosi sitten. Autoon laitettiin Prestan paint sealant-vaha. Mikään vaha mitä olen tähän mennessä käyttänyt ei ole pysynyt yhtä hyvin kuin tuo. Autoa on kuitenkin talvisin pesty liuottimella ja autoshampoolla. Kertaakaan en ole pesettänyt koneessa autoa.

Tuon vahan saatavuudesta ei ole kyllä mitään tietoa. Velipoika fiksaa autoja työkseen, niin sillä laitatin tuon vahan. Muistaakseni niille maksoi purkki tuota vahaa jotain 50 euroa.

Tuolta löytyy myyntipisteiden osoitteita :

http://www.presta.fi

tuota vahaa EI myydä muuta kuin ammattilaisille. jos joku paikka sitä myy yksityisille pullotavarana, niin toden näköisesti koko presta tulee poistumaan sen jälleenmyyjän valikoimista :wink:

meillä maksaa käsittelyt 150€-300€...

... mutta parempiakin löytyy...
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Jyrki73 kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Kas kun kukaan ei ole vielä tässä topicissa suositellut tuota "Persecution", öhmm, tarkoitan "Zaino" -vahaa :wink:

No suositellaan nyt sitten... Käsittelin mustan SC:n Zainolla ja tuli ainakin kiiltävä. Vastaavaa kiiltoa en ole ennen saanut aikaiseksi Glymin Resin Polish + Extra Gloss käsittelyllä. Aika näyttää, kuinka kestää.
Itselläni ainakin pitkäkestoisin vaha jota olen käyttänyt !
Suosittelen lämpimästi ;)
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

Syysvahaus tehty Korrek TFX:llä - kiiltää tosi hyvin ja pinta on liukas.

Lyhyeksi jäi Autoglym kokeilut minun osaltani - auto vahattiin Autoglymin puna-kulta -vahoilla alkukesästä ja nyt ei enää vesi pisaroitunut auton päällä.
Kertaakaan ei pesty liuottimella tässä välissä, joten oli selvää, että noilla vahoilla ei olisi mitään asiaa talvikaudelle. En todellakaan ymmärrä noiden glymien hinta/laatusuhdetta, enkä sitä miksi pitäisi vetää useampaa ainetta pintaan ja odotella tunteja, jos kestävyys on tuota luokkaa.

Tässäpä minun kokemukseni, joku on varmaan täysin eri mieltä, mutta itse testaamallahan nuo asiat selviävät.
agios
"Aero"

Viesti Kirjoittaja agios »

Millä te muuten pesette näin syksyisin auton ennen vahausta.
Vastaa Viestiin