Tonppa kirjoitti:Voiko tuo ylipainekytkimen rikkoutuminen ilmetä siten, että kun pitäisi alkaa ahtamaan, alkaa kuulumaan vaan suhinaa eikä ahdot nouse edes keltaiselle?
Jos tuon letkun tulppaa, niin pitäisikö silloin ahtojen nousta 'normaalisti'? Voiko tulppauksen tehdä ilman, että purkaa keskikonsolia, ja jos vika tuolta löytyypi, niin sitten joko kytkimen ohittaisi tai vaihtaisi?
Melko samaa aihettahan tämä on mitä toisessa topiikissa jo kyselit.
Oletko jo irroittanut ja tulpannu koneen puolelta sen letkun mikä tulee kuskin puolen reunasta sisään?
Kun tuon on tulpannu niin auton pitäisi ahtaa normaalisti jos vika on ollu tuolla. Toteamiseen tietty auttaa erillinen ahtomittari minkä voi vetää tuolta konehuoneesta ikkunan välistä hyttiin kun letkun irroitettua orkkismittari ei tietty toimi.
Tuohon riittää halpa teollisuusmittari tai jopa paljon mollattu equus ym. halpikset.
Jos haluat ohittaa ylipainekytkimen ja/tai paineanturin niin se voi onnistua irroittamatta keskikonsolia mutta jos kojetaulun alus ei ole tuttu niin helpommalla pääset kun purat suosiolla keskikonsolin ja polvisuojan pois.
Mulla muuten kerran vuosi orkkisahtomittarikin.