Mutta köyhäthän ne vaan hintoja vertailee
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Mut sittenhän jää ilmaset juomat saamatta takastullessaSaappi Kuski kirjoitti:Niin tuli vielä hinnoista hyvä esimerkki mieleen että mullakin on lentokentälle parin kymmenen minuutin matka niin aina tulee halvemmaksi jos on viikon reissu tai alle niin mennä omalla autolla ja laittaa se lentoparkkiin kuin ajaa taksilla edestakas vaikka se lentoparkkikin on törkeän hintainen.
Mutta köyhäthän ne vaan hintoja vertailee
Ei mitään mersuvihaa, mutta olen jutellut muutaman taksisuharin kanssa tuosta asiasta, että pitäisikö taksin olla aina Mersu, niin ovat vastanneet minulle, että eivät enää koe Mersun hinnalla saavansa rahoilleen vastinetta, eli laatu ei enää ole hintansa mukaista, koska muut merkit ovat kirineet laadussa Mersun kiinni (ja jopa ehkäpä menneet ohikin).kristian kirjoitti:Siksi Mersua hehkutin kun niillä nyt kuitenkin on pisimmät perinteet maamme taksikulttuurissa... Olivathan nuo ensimmäisiä sarjavalmisteisia dieselkäyttöisiä henkilöautoja ja edelläkävijöitä monessa muussakin asiassa... sitä on kenenkään turha lähteä kiistämään vaikkei merkistä pitäisikään. Ei mersuviha voi olla mitään muuta kuin kateutta
Niinhän sen pitääkin olla että jos on tarpeeksi hyvä/toimiva liikeidea, voi itse siirtyä sivummalle ja antaa muiden hoitaa ainakin suurimman osan operatiivisesta toiminnastaSaappi Kuski kirjoitti:Kaikki luvanvarainen/monopoli bisnes on Suomessa samanlaista. Hinnat nousee älyttömiin ja palvelu vaan huononee kun ei ole oikeaa kilpailua. Taksit, autokoulut, apteekki..jne. Luvat vapaiksi ja heti niin alkaa hommat toimimaan. Nyt taksikin on sellainen liikkumaväline että sitä tavallinen ihiminen käyttää vain suunnilleen äärimmäisessä hädässä tai sitten jos rahat saa kuitilla pois jostakin. En tiedä kenen etu se lopulta on. Kun menee tuonne etelän sivistysmaihin niin näkee että siellä se on tavallinen palvelu jota käytetään suunnilleen kauppareissuilla. Taksien hinnoiosta kertoo jotain sekin että h:gissäkin monet isännät voi hypätä päivät kolmiloikkaa pihalla kun 1/2mmk auto maksaa itsensä ja tuottaa ihan tarpeeksi vaikka sitä ajattaa koko ajan rengeillä. kele.Hepis kirjoitti:Minä istuisin mielelläni vaikka Ladan takapenkillä jos baarista pääsisi muutamalla eurolla kotiin eikä tarvitsisi kaivaa setelipinkkaa sen Mersun rahoittamiseen.
Eräs taksikuski osti Skoda Octavian, kun olisi joutunut maksamaan auton hinnan väliä ja olis vielä menettänyt edellisen mersunsakin.Turbo Sensonic kirjoitti:
Ei mitään mersuvihaa, mutta olen jutellut muutaman taksisuharin kanssa tuosta asiasta, että pitäisikö taksin olla aina Mersu, niin ovat vastanneet minulle, että eivät enää koe Mersun hinnalla saavansa rahoilleen vastinetta, eli laatu ei enää ole hintansa mukaista, koska muut merkit ovat kirineet laadussa Mersun kiinni (ja jopa ehkäpä menneet ohikin).
Tuo em. puhe oli kyllä ihan ymmärrettävää. Miksi maksaa autosta aivan helvetisti, jos esim. jonkun Avensiksen saa huomattavasti halvemmalla ja Toyotahan on luotettavan ja kestävän auton maineessa. Mutta sellaista imagoa kuin Mersulla on sille ei saa tekemälläkään.
Samaisen Volvon olen Turussa bongannut ja tänne Raumalle ilmestyi juhannuksen alla 90-luvun alkupuolen 124-korinen Mersu, jolle nostan kyllä ehdottomasti hattuadq kirjoitti:
Nyt menee jo hieman offtopicin puolelle, mutta kuinka vanhoja autoja olette Suomessa takseina bonganneet?