9-5 2.3t vm99 hetkellinen kulutus 30-40l /100km? wtf
-
- "Kaasari"
9-5 2.3t vm99 hetkellinen kulutus 30-40l /100km? wtf
Tänään, kun käynnistin auton huoltsikalla pitkän tauon jälkeen, hetkellinen kulutus alkoi nousemaan jopa yli 40 litraan/100 km ajotietokoneen mukaan! Onko se ihan normaalia? Kun lähdin liikkeelle, niin sitä kesti yllättävän kauan, sitten kulutus laski vähitellen 12 litraan, mutta sitä hirveetä kulutusta oli melkein 5 minsaa kun olin liikennevaloissa jne. Ja auto on siis tuo 2.3t vm 99 105 tkm mittarissa.
Tiedän, kun käynnistää ja ajaa tyyliin 5-10 km/t nin kulutus on tota 16l/100 luokkaa mutta että ois jtn 40l?
Tiedän, kun käynnistää ja ajaa tyyliin 5-10 km/t nin kulutus on tota 16l/100 luokkaa mutta että ois jtn 40l?
-
- "Kaasari"
-
- "Kaasari"
Jees, no nyt selvisi syy. Mä kun olen aika innokas nollaamaan sitä sidiä hyvinkin usein. En muuten tiennyt, että tyhjäkäyntikulutus on niin pieni, jotenkin luulin, että tyhjäkäynti on kaikista kuluttavin.
Ja vielä pieni kysymys: mikä se sidin valikossa vasemmalla puolella oleva "Speed w" on (alarivissä)? Syötin siihen 70km/h ja kun en loppuun asti säätänyt sitä, niin se muistutti blong-äänimerkeillä. Mulla kun on ohjeet ruotsiksi, en oikein viitsinyt perehtyä siihen.
Ja vielä pieni kysymys: mikä se sidin valikossa vasemmalla puolella oleva "Speed w" on (alarivissä)? Syötin siihen 70km/h ja kun en loppuun asti säätänyt sitä, niin se muistutti blong-äänimerkeillä. Mulla kun on ohjeet ruotsiksi, en oikein viitsinyt perehtyä siihen.
-
- "Kaasari"
lol no nyt tajusin! ekan kerran laitoin 5km/h ja se alko huutamaan ihan heti, kun lähdin liikkeelle. kokeilen tänään laittaa joku 123km/h eli se maksiminopeus, mitä tulee käytettyä vähän pidemmällä matkalla (eli rajoitusten mukaisesti).9-5T kirjoitti:nopeusvaroitus kun SET napista aktivoit (* syttyy) rupee kuulumaan kilkutus kun ajat 70km/h tai yli, aika rasittava jollei laita yli 200km/h lukemia.
Toi oli hyvä tietää, kiitos!
Lähes. Nollaa vaan SIDiä ahkerasti ajon aikanakin, niin saat aina hetkeksi sen hetkisen hetkellisen kulutuksen (jollet pidä liian hektisenäSairas95 kirjoitti:Saako 9-5:ssa mitenkään hetkellistä kulutusta? Oli aikoinaan umpikeula Passatti G60, niin niissä kulutusmittari näytti normaalisti vain keskikulutusta, mutta tietyllä tavalla kikkailemalla sen sai näyttämään hetkellisen kulutuksen, ahtopaineen ja muuta mielenkiintoista.

Mulla on tähänastinen huippu 59L/100km (tankkaus, nollaus, järjetön 1/8mile kiihdytys liikennevaloihin, pitkä seisominen valoissa

V-P
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia