2.0t, tehot kateissa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Niin tarkotin siis että jos hukkaportin jousivoima on liian pieni niin pakopaine avaa portin ennenaikojaan ja ahdot ei etenkään yläkierroksilla nouse/pysy. Voi johtua kuoleentuneesta kellon jousesta tai liian pienestä esijännityksestä eli liian alhaisesta peruspaineesta. Siksi tuon peruspaineen perään kyselin.
Aki Peltola #1132
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

Auto kävi tänään korjaamolla öljynvaihdossa ja samalla tarkastettiin hukkaportin toiminta. Tanko liikkui normaalisti. Lisäksi peruspaineita nostettiin noin 1.5 kierrosta. Ahtopaineen huippu jäi ennen ja jälkeen korjaamon mittarin mukaan 1.0kilon paikkeille.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

sepe2000 kirjoitti:Auto kävi tänään korjaamolla öljynvaihdossa ja samalla tarkastettiin hukkaportin toiminta. Tanko liikkui normaalisti. Lisäksi peruspaineita nostettiin noin 1.5 kierrosta. Ahtopaineen huippu jäi ennen ja jälkeen korjaamon mittarin mukaan 1.0kilon paikkeille.
Eli ei vaikutusta tuolla peruspaineen nostolla?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

V-M kirjoitti:
sepe2000 kirjoitti:Auto kävi tänään korjaamolla öljynvaihdossa ja samalla tarkastettiin hukkaportin toiminta. Tanko liikkui normaalisti. Lisäksi peruspaineita nostettiin noin 1.5 kierrosta. Ahtopaineen huippu jäi ennen ja jälkeen korjaamon mittarin mukaan 1.0kilon paikkeille.
Eli ei vaikutusta tuolla peruspaineen nostolla?

V-M
Ei, ennen ja jälkeen noston korjaamon mittari näytti noin 1.0. Jos oli eroa niin maksimissaan 0.1 tms.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

On kyllä outo yhtälö?

Tehot ei kyllä ole oikeaa luokkaa ja W letkun poistaminen ei nosta paineita. Ja tuo 1bar ei kyllä ole oikea lukema jos kyseessä on Stage 3 softa.

Minusta tuossa ei kyllä enään ole juuri muuta vaihtoehtoa kuin että puhallin ei kehitä painetta tuon enempää eli puhaltimessa on vika.

En oikeen usko että MAP olisi viallinen, toki voi sekin olla... mutta kokeilemalla sekin selviää (helpompi ainakin testata kuin tuo puhaltimen testaaminen).

Mutta alkaa vaihtoehdot olemaan vähissä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

Juu eli huollossa arveltiin, että vika voisi olla ilmamassamittarissa, magneettiventtiilissä tai nakutusanturissa. Eikö nakutusanturista ja ilmamassamittarista ainakin pitäisi jäädä virhetilanteessa vikakoodi? Mitään vikakoodeja ei löytynyt.

Autolla on ajettu 55tkm, joten ei luulisi turbossa mitään vikaa olevan?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

sepe2000 kirjoitti:Juu eli huollossa arveltiin, että vika voisi olla ilmamassamittarissa, magneettiventtiilissä tai nakutusanturissa. Eikö nakutusanturista ja ilmamassamittarista ainakin pitäisi jäädä virhetilanteessa vikakoodi? Mitään vikakoodeja ei löytynyt.

Autolla on ajettu 55tkm, joten ei luulisi turbossa mitään vikaa olevan?
Juu... kyllä niistä pitäisi olla vika logia. Mankkuvenassa se vika ei ole koska ei ahtanut edes w letku irti.

km määrä ei kerro koko totuutta turbon ollessa kyseessä... pitääkö turbo ertyistä ääntä? reilunpaa vihellystä?

Tuo MAP voisi olla mahdollinen... tarkasta kuitenkin tuo MAP anturille menevä letku että on ehyt ja kunnolla paikallaan ainakin ensin.

Minusta olennaisin ja syytä on etsittävä tuon w letkun irroituksen suuntaan koska silloin kun se on irroitettu ahtojen pitäisi nousta kiihdytettäessä hallitsemattomasti sinne fuel cut:iin asti ja ainut joka sen voi estää on joko puhallin vika tai tuo MAP anturin vika (antaa vääriä arvoja eli luulee että siellä on enemmänkin painetta). Mutta MAP jos olisi niin pitäisi se kuitenkin tuo fuelcut reagointi tehdä jos siinä olisi vika silloin kun letku on irti. Joten uudelleen kokeilua letku irti (varmistat että on oikea letku kyseessä eli se hukkaportin kellolle menevä letku) ja tietty varovaisuutta siinä testaamisessa, ei tarvi tallaa pukata pohjaan vaan ihan kevytkin kiihdytys heittää paineet tappiin (ainakin minulla).

Toivottavasti tästä sait jotakin selvyyttä :?:

V-M

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Viesti Kirjoittaja APC »

Sama hätä täällä. Autoon (2.0t v.02) ladattiin bsr:n ppc steg1, mutta tehoa ei näkynyt eikä kuulunut. Testattiin myös uudella magneettiventtiilillä ilman vaikutusta. Myös uusi softapäivitys ajettiin sisään, mutta ei niin ei.

Nähtävästi edellä olevan keskustelun problematiikka pätee myös minun ongelmaan, joten jatkan keskustelun seuraamista. Toivottavasti ongelman ydin löydetään.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kiinnostaa! Missäs päin ongelma autot makailee?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Viesti Kirjoittaja APC »

pk-seutu.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

APC kirjoitti:pk-seutu.
Pikkusen on etäällä mulle mutta onhan siel aktiivieja lähimaastossa 8) entäs sepe?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

Auto majailee täällä rauman ja uudenkaupungin välimaastossa
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuo T7 on hieman monimutkaisempius systeemi, eli vaikka W- letku on irti niin auton menee parin kiihdytyksen jälkeen johonkin "suojamoodiin" eli ei ahda kuin n. 0.2bar tai jotain :(

Myös mankkuvenan johto on irti voi näytellä mitä paineita vaan, esim itsellä n. 0.2 bar, mutta painekellon ja painepuolen letkut yhdistettuna on tuo "normaali" peruspaine eli n. 0.45bar.

Kannattaisko käydä vetämässä jokin testilenkki TECH tai jokin muu OBD vehje kiinni niin näkee aukeaako kaasuläppä täysin, esim. itsellä ei aukea kuin n. 75% vaikka on kaasupohjassa, eli jotain häiriöitä T7 jostakin lukee koska ei anna avata kokonaan tuota kaasuläppää.

Itselläkään ei tule mitään vikakoodeja ja on koitettu jo toisella IMM, mankkuvena, kaasuläppä, by-pass, sekä myös bensapaineet tsekattu.

Jossei paineet nouse tuon konerempan jälkeen niin alkaa taas vian metsästys :evil: :evil:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

km määrä ei kerro koko totuutta turbon ollessa kyseessä... pitääkö turbo ertyistä ääntä? reilunpaa vihellystä?


V-M
Ei turbo kyllä mitää erityisen isoa vihellystä pidä, myöskään mitään sinistä savua ei pölläyttele tms...

Voiko vika olla silti ahtimessa?
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

Kokeiltiin kaverin varmasti toimivaa magneettiventtiiliä, eikä mitään vaikutusta. Korjaamolta sai seuraavan ajan vasta 1.8, joten MAPin pääsee testaamaan vasta silloin...
Vastaa Viestiin