9-5:n jarrut

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Speedou kirjoitti:Saabien isoin heikkous lienee aina ollu jarrut. Ne vaan on paskat :evil:
Missäs autossa Suomen olosuhteissa jarrut toimii täysin moitteetta vuodesta toiseen? Lupaan ostaa sellaisen auton seuraavaksi :lol: Oon katsellut/kuunnelut kun kaverit itkee verta kun Ranaultin ja Volvon jarru vinkuu ja laahaa, Audin takajarrut jämähtää kiinni ja laakeri sulaa jne jne..
Jos jostain pitää Saabin jarruja erityisesti moittia linenee se useimpien mallien käsijarru ja sen toimivuus.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Speedou kirjoitti:Saabien isoin heikkous lienee aina ollu jarrut. Ne vaan on paskat :evil:
TÄH? Käsijarru on :cry: talvella, mutta muuten ei kyllä ole ollut valittamista. Koskee ilmeisesti muita saapeja :?:
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Kyllä mulla on saabeissa aina jarrut toiminu ku sveitsiläiset kellot, poislukien nää ooppelit, joissa jarrut tuppaa laahaamaan ja levy menee kieroksi ja joissa käsijarru jäätyy jne. Eli siis "oikeiden" saabien jarrut on aina pelannut hyvin ilman mitään ongelmia ja autoja on ollut muutamia ja niissä takana kilsoja vaihdellen 100tkm-350tkm.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

TjK kirjoitti:Kyllä mulla on saabeissa aina jarrut toiminu ku sveitsiläiset kellot, poislukien nää ooppelit, joissa jarrut tuppaa laahaamaan ja levy menee kieroksi ja joissa käsijarru jäätyy jne. Eli siis "oikeiden" saabien jarrut on aina pelannut hyvin ilman mitään ongelmia ja autoja on ollut muutamia ja niissä takana kilsoja vaihdellen 100tkm-350tkm.
"Oikea" Saabi on iältään jo lähes museoikäinen, eli ei kait sellaista nyt ihan tosissaan voine harkita jokapäiväiseksi kulkupeliksi :D
NG:ssä jäätyi käsijarru, 9-5:ssä ei. Hienosti noiden molempien jarrut pelasivat, 9-5:n jarruille ei tehty yhtään mitään koko omistusaikana, ng:seen uusittiin kiekot ja palat sekä nesteet.
Viimeksi muokannut ng900aero, La Heinä 01, 2006 07:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Niinno, aattelin siis vähän kovemmassa ajossa. Olen sekä 9-5 Aeron, että 9-3 Aeron jarrujen kanssa käynyt kovat taistelut, mutta totuus on, että ei ne vaan kestä ajoa. Ja brembon täyssetti oli kukkarolle liikaa :(

Sitä en sano, etteikö ne olisi suhteellisen ongelmavapaat ympärivuotisessa käytössä.

9-5 Aeron sai ekan mutkalenkin jälkeen viedä suoraan jarrupajalle palojen ja nesteiden vaihtoon. Ne nyt toimivat ihan ok:sti. 9-3:sta kuritin radallakin ja ei palat + nesteet + rei'itetyt Brembotkaan auttanu. Ei vaan saa ilmaa tarpeeksi jarrut, jotta viilenisivät.
STCF #3
Vastaa Viestiin