Aero jättii tielle..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Aero jättii tielle..

Viesti Kirjoittaja mart96 »

Terve arvoisa raati.
Tänään siis puuhailin taas autoni kanssa(asensin ovimoottorin hälytintä varten ja kävimme auraus ynnä muita kulmia säätämässä) ja kun jotain saa kuntoon, niin toisaalta rupeaa hajoamaan :cry:

elikkä ajattelin, että käyn välillä kotona syömassa ja puolitiessä sitten se yhtäkkiä sammui liikennevaloihin.. startti pyörii, mutta ei lupaa edes. No kun poika oli mukana, niin työnnettiin se parkkikselle ja vikaa etsimään. No tarkistin kipinän-niin tiedän, että niin ei sais, mutta otin puolasta johdon irti ja poika antoi starttia-vähän liiankin kauan-isäukko tärisi johto kädessä. Elikkä kipinä on :D No kun keskuslukkoa kytkettäessä tarvitsin sähkökaavioita, niin oli korjausopas jäänyt autoon-no sitten seuraavaksi bensapuoli-sopivasti kun kojelaudan alaosa irti, niin otin bensapumpun releen ulos ja pesät 30 ja 87b yhteen ja käynnistyi se hetkeksi. Koputin releettä ja laitoin takaisin. Alussa kävi kolmella ja sitten jäi käyntiin. No ilmeisesti kuten epäilinkin-oli kastanut sytytystulpat.

Noniin päästiin pari kilsaa eteenpäin ja taas sama jama. No nyt oltiin jo niin lähellä kotia, että menin syömään. Sitten tuli yks ystävä apuun ja pitkään sauhamiseen jälkeen se läks käyntiin, mutta ystävä ajoi mun takana ja sanoi, että hirveä bensan haju.

Elikkä liikaa bensaa. Mitäs arvoisa raati tuuma-mistä lähtisin etsimään vikaa. Auto siis 86 Aero , Boshin LH -ruisku, APC ja niin poispäin.. Kaikki tehdässäädöissä, ei mitään tuuninkia...

Nimimerkki: kiittää jo etukäteen, kun seuraavalla viikolla tarttis mennä lomareissulle...
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Mun aero teki saman jutun mutta omassa tallissaan.
Ilmamassamittarin se vaati ei muuta. :D
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

noniin-puhun tässä sitten itsekseen :wink:

nyt aamulla kävin parkkiksellä ja käynnistyi se ihan normaalisti ja paikan päällä kävikin normaalisti. testasin sitä ilmamassamittarin vastuslankaa-elikkä kone lämpimäksi, sitten otetaan se ilmamassamittarin yksi pää irti(ilmanputsaripuoleinen) ja sammutetaan kone-sitten kipin kapin jalkaa konehuoneen puolelle ja kattomaan sinne IMM sisälle. Noin neljän sekunnin päästä rupeaa hehkumaan sekunniksi-puhdistustoiminto.
No niin hehkuikin-elikkä lankaa ehjä.

Mitä arvoisa raati vielä ehdottaa??? Voiko olla lanka ehjä, mutta kuitenkin
oikkuilee.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

mart96 kirjoitti: elikkä lankaa ehjä. Voiko olla lanka ehjä, mutta kuitenkin oikkuilee.
Tossa mun aeron vanhassa oli kans lanka ehjä. :lol:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

selvää.. yritän maanantaina mennä Bosch diagnostiikkaan..

Kiitos tUrpoEinari :D

Täyskaasulla se kulkii suht hyvin, mutta juuri liikennevaloista lähtiessä meinaas melkein tukehtua....
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onko tuon ikäisissä jo ce valo? kokeile ajella ilman immua..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

mikkoimp kirjoitti:onko tuon ikäisissä jo ce valo? kokeile ajella ilman immua..
Ei ole.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

elikkä tarinoin vielä vähän:
Tänään sitten kävin paikallisessa Bosch-diagnostikassa ja huono uutinen on, että se hyvä asiantuntija, jonka luona viimeksi kävin-on löydänyt paremman työpaikan-olisko mennyt Suomeen :wink:

No varasin kuiteskin ajan itselleni-ensimmäinen vapaa aika oli 17.07!!!

Onneksi ei jää lomareissu tekemättä-suomalainen ystäväni on täällä ja menemme hänen Saabilla.
Mutta kävin parkkiksella ja nyt Aeroni käynnistyi normaalisti ja paikan päällä kävikin ihan ok. Tänään illalla vielä menin tarkistamaan sen Bypass venttiilin ja aluksi luulin, että se on puhki, kun puhallin, niin ilma kulkii vapaasti. No sitten huomasikin, että se kumiletku oli puhki.
Yleensäkin olen ajattelut hankkia jostain silikoniletkuja. Meinaan, menevät hermot niitten kumiletkujen kanssa.
Mistä niitä muuten Suomesta sais ja paljonko maksaa.

En uskaltanut vielä tänään mennä kokeilemaan liikenteseen, miten se Aeroni nyt kulkis, mutta huomenna, kun saan ''turvaauton'' perääni, niin pitäis yrittää...
Ihme juttu kyllä, miksi se sammui näin ja kastoi tulpat :evil:
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

Terve taas!

No 17.07 kävin Aeron kanssa Boschin diagnostiikkassa. Co-arvot oli vähän korkeat, mutta se kaveri säätii niitä oikeaksi ja katsoi muutenkin, miten on koneen laita? Ihan asialliselta kaverilta näyttii, vaikka on tänä päivänä väärämerkkisen harrastaja(Audi) . Mutta oli joskus omistanut satkunkin ja ei ollut moittimistä(siis satkussa :) .
No ainakin suuttimet toimii tosi hyvin, eli tasaisesti yhtälailla. Muutenkin arvot ovat parantuneet viime käynnistä, kun oli halki kansi. Sytytystulpissa on pientä moittimista, joskus pitää kiertää ne ulos ja tarkistaa kärkiväli...

No sitten eilen aamulla ajatteltiin perheen kanssa lähteä pienelle reissulle. Siis ottaa se riski oikkuilevan Aeron kanssa. Pärnussa oli jotkut kiihdytyskisat, mutta kun sisäänpääsy taas 100 kruunua jnp, niin ajatteltiin mennä halvemmalle reissulle ja ajaa Käsmuun ja Võsulle ja sitten ajattelin vielä käydä ehkä Järva-Jaanissa-siellä on semmoinen vanhan tekniikan museo. Kaikki venäjän ajan bussit ja muut kulkuvälineet. Otin netistä puhelinnumeron mukaan-no myöhemmin, kun Võsulta sinne soitin ei vastaannutkaan kukaan-halusin tarkistaa, onko joku paikalla ja museo auki.

No sitten mentiin ensiksi vielä mun työpaikalle-otin pari työkalua mukaan. Sitten Nõmme torilta ostettiin vadelmia. Ja sitten rupesin ajelemaan Tallinnan kiertotietä pitkin Peterburi tielle. Siinä Viljandin maantiellä rupesi kuuluumaan semmoistä klonk klonk ääntä takapäästä. No mä pysähtyinkin Kiilissä ja tarkistin pyörät-kaikki näyttii olevaan kunnossa. No ääni vaan paheni. No Kuusalussa(noin 40 km Tallinnasta) taas pysäytin tien varteen ja rupesin tarkistamaan huolella-nostin pyörät irti maasta ja vasemman takapyörän pultit ihan löysällä. Ihan hävettii-eilen vaihtoin taaksekin uudet renkaat ja kiiressä unohtin kiristää mutterit. Onneksi se klonk klonk korjautui ihan nopeesti halvalla;-) Mä jo ajattelin, että mitä nyt taas sille tuli.
Kävimme Käsmussa ja Võsulla siinä kahvilassa syömässä. No kun siinä museossa kukaan ei vastannut, niin päätettiin mennä Rakvereen. No saapuimme Haljalaan-se on semmoinen hauska kylä jossa on liikennevalot yhdessä risteyksessä. No ja pysähtyin tiedysti punaisiin valoihiin ja kun tuli vihreä, niin Saab sammui ja loppu-ei käynnistyy enää. No kun se kuitenkin ennen oli taas aina käynnistynyt, niin työnnettiin se bussipysäkille ja laitoin ovet lukkoon ja mentiin hermoja rauhoittuumaan-elikkä shoppailemaan paikalliseen elintarvikekauppaan:-)Jäätelöä siitä ostettiin. Siinä Haljalassa oli menossa jotkut markkinat ja bändi esiintyi. No siinä mentiin paikallisessa koulussa vessaan ja kun ulos tultiin, niin huomattin, että käivimme kaikki naisten puolella. Ovi kuin oli auki, niin ei sitä kylttiä huomattu-ulos tultaessa taas vastapäätä tuli juuri herra ulos miesten puolelta ja siinä oli kylttikin:-)

No taas Aeroa starttamaan-ei mitään. No tulpat ulos-kaikki kastuneet. Puhdistiin ja laitoin takaisiin. Ei mitään. Liikuttelin sytytysyksikkön ja ohjausboksin pistokkeitä ja kaikkia mitä tielle jäi ja brumm -se käynnistyi. Ja ajeli Tallinnaan, kun ei mitään vikaa olis. Rupeaa ottaman päähän tommoinen-ei koskaan tiedä milloin se kulkee ja milloin ei:-(

Eilen yksi rakentaja kertoin hauskoja juttuja narkomaaneista. Se laittoi uudet alumiinitelineet ketjuilla ja lukoilla kiini, ettei varastettais. No narkomaanit vei kuitenkin vaakasuorat kappaleet. No se ei häntä varmasti naurattanut, mutta seuraavaksi se kertoi, kuinka tyhmiä ne on. Kaksi narkomaania yritti pölliä työkalulaukun. Ei katsoneet, mitä on sisällä ja näki hirveä vaivaa-kun siinä oli 7 kilon vasara:-)
Toinen otti kärryt, jossa oli joku laasti tai hiekka-no johdonmukaista olis kaada kärry tyhjäksi ja paeta sitten sen kanssa-no ei-narkomaani otti ja puski sitä ylämäkeen ja sitten pitkin aukiota ruohomaata, mistä työmiehet sen huomasi kaukaa ja rupesi huutamaan.-se jätti kärryt ja pakeni.

Nyt kuiteskin kaipaisin ideoita, mistä aloittais vian etsimisen???
Ehkä mun teoria onkin väärä, että seos on liian rikas-voi olla, että sytytys pätkii ja tulpat kastuu ja sitten ei starttaa enää.
Mutta kun seuraavana hetkenä taas kulkee, niin kuulostaisko maadoitusongelmalta?? Vähän kyllä nykii pintakaasulla ajaessa, täyskaasulla ei huomaa, mutta ahtopainemittari ei menee ihan punaiselle rajalle.
Ja tänään tankkasin taas ja laskin benakulutukseen-ajettu eilen 235 km , enimmäkseen maantieajoa vakkari päällä (90-105 km/h) ja kulutus 8,3 l sadalle, elikä ei pahaa.

Terveisia sinne Pohjoiseen :D
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mulla kun jätti parkkipaikalle auton (mutta 8v ruisku) tulpat kastellen niin vika oli ilmamäärän jakajassa. En tiedä sitten onko aerossa sellainen kanssa?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin