Saabilla 5 -vuotissuunnitelma
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Saabilla 5 -vuotissuunnitelma
En tiedä, onko tästä jo kirjoiteltu tällä palstalla, mutta Saabilla on toimitusjohtaja Jan-Åke Jonssonin mukaan viisivuotissuunnitelma, jonka aikana aiotaan esitellä uusia Saab -malleja:
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=30084
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=30084
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ei ole vielä käsitelty täällä ja yksinkertaistettunahan tämä tarkoittaa, että rahat on myönnetty ja vihreä valo vilkkuu.
GM:n viimeinen hurraa huuto, lisäävät kaikkialla panostusta tuotekehitykseen ja leikkaavat mainosrahoja.
Asioita sivuten Saturn muutetaan Vauxhall tyyliseksi merkiksi, joka toki osallistuu Opelin tuotesuunnitteluun mutta ei voi tehdä ominpäin mitään muutoksia autoihin enää. Lutzin mainitsee esim Saturnin tekemän jousituksen pehmennyksen joka lisäsi kustannuksia ja heikensi ajettavuutta.
"We are going to be watching this like a hawk. Nothing gets changed unless it absolutely has to."
Saabillakin on siiis varaa ennätysmäärään uusia malleja, koska GM leikkaa yleisesti esim. suunnittelusta 40% kuluja. Samoja asioita ei enää yritetä keksiä yhtäaikaa ympäri maapalloa.
---------
Ja näin kertauksena mitä on mahdollisesti tai varmasti tulossa:
Uusi 9-5, 2008
Facelift 9-3, 2008
Uusi 9-7
Uusi 9-4, tammikuu 2009
Uusi entry malli 2010
Uusi 9-3
Huhu-osasto:
2-paikkainen halo-malli.
GM:n viimeinen hurraa huuto, lisäävät kaikkialla panostusta tuotekehitykseen ja leikkaavat mainosrahoja.
Asioita sivuten Saturn muutetaan Vauxhall tyyliseksi merkiksi, joka toki osallistuu Opelin tuotesuunnitteluun mutta ei voi tehdä ominpäin mitään muutoksia autoihin enää. Lutzin mainitsee esim Saturnin tekemän jousituksen pehmennyksen joka lisäsi kustannuksia ja heikensi ajettavuutta.
"We are going to be watching this like a hawk. Nothing gets changed unless it absolutely has to."
Saabillakin on siiis varaa ennätysmäärään uusia malleja, koska GM leikkaa yleisesti esim. suunnittelusta 40% kuluja. Samoja asioita ei enää yritetä keksiä yhtäaikaa ympäri maapalloa.
---------
Ja näin kertauksena mitä on mahdollisesti tai varmasti tulossa:
Uusi 9-5, 2008
Facelift 9-3, 2008
Uusi 9-7
Uusi 9-4, tammikuu 2009
Uusi entry malli 2010
Uusi 9-3
Huhu-osasto:
2-paikkainen halo-malli.
Juu-y. Ja se tyyppi sanoi että "tulee nykyisen 9-3:n alapuolelle 9-2 tai 9-1 joka lainaa muotokielensä Genevessä esitellyltä autolta"
Viimeksi muokannut peinu, Ti Maalis 07, 2006 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
KUIN NEUVOSTOLIITOSSA - 5 vuotis suunnitelmia
Tämähän kuulostaa ihan Neuvostoliiton touhuilta, nämä viisi (5) -vuotis
suunnitelmat.GM ( Kreml ) määrää, mitä pitäisi viidessävuodessa saada
aikaan ja saavuttaa , ja sitten taas viiden vuoden kuluttua sama uudestaan ja uudestaan...
No Neuvostoliitto romahti ja vaihtoi nimeä. Toivottavasti näin ei käy Saabille
Ei vaiskaan, hyvä vaan, että GM on kärsivällinen mainion, tosin tappiota tekevän merkin suhteen. Luulen, että kärsivällisyys olisi monella muulla autovalmistajalla loppunut. Peukkuja. Hyvä Kreml, eiku GM.
T:MPR69
suunnitelmat.GM ( Kreml ) määrää, mitä pitäisi viidessävuodessa saada
aikaan ja saavuttaa , ja sitten taas viiden vuoden kuluttua sama uudestaan ja uudestaan...
No Neuvostoliitto romahti ja vaihtoi nimeä. Toivottavasti näin ei käy Saabille
Ei vaiskaan, hyvä vaan, että GM on kärsivällinen mainion, tosin tappiota tekevän merkin suhteen. Luulen, että kärsivällisyys olisi monella muulla autovalmistajalla loppunut. Peukkuja. Hyvä Kreml, eiku GM.
T:MPR69
jospa nuo insinöörit nyt sitten keksisivät jotain hienoa, kuin saabin perinteisiin kuuluu..
ja toivon todella että ainakin noista nippon tyylisistä takavaloista uusimmassa vitkassa päästäisiin eroon... ei ainakaan meikäläistä säväyttänyt... enää ei heti tunnista, että onko se 9-5 vai avensis
ja toivon todella että ainakin noista nippon tyylisistä takavaloista uusimmassa vitkassa päästäisiin eroon... ei ainakaan meikäläistä säväyttänyt... enää ei heti tunnista, että onko se 9-5 vai avensis
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Sitä odotellessa... Kun tulisi tuollainen Astran/Golfin kokoinen "entry -malli", niin sitten voisi jo varmaan luopua NG900:stapeinu kirjoitti:Juu-y. Ja se tyyppi sanoi että "tulee nykyisen 9-3:n pohjalle 9-2 tai 9-1 joka lainaa muotokielensä Genevessä esitellyltä autolta"
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tämmöset "tiedot" täällä:
http://isaab.net/nyhet.php?id=287
http://isaab.net/nyhet.php?id=287
Tuossa uusimmassa Auto, Motor & Sportissa oli luonnoksia näistä uusista malleista ja jos uusi 9-5 on vähääkään luonnoksen näköinen niin oikeaan suuntaan ollaan menossa. Luonnos oli aivan tolkuttoman hyvännäköinen!!!
Samoin tuon 9-x:n pohjalta luonnosteltu urheilumalli oli uskomattoman tyylikäs.
Samoin tuon 9-x:n pohjalta luonnosteltu urheilumalli oli uskomattoman tyylikäs.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kuvia?
Tällaiset kuvan 9-5:sta vain löysin:
Tällaiset kuvan 9-5:sta vain löysin:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
http://www.trollhattansaab.net sivulla oli skannattuna koko AM&S:n artikkeli, mutta ovat ilmeisesti joutuneet vetämään sen pois tekijänoikeussyistä.
Tuli itsekin ostettua tuo lehti noiden skannattujen sivujen takia. Ihan hyvää matskua. Toivottavasti nuo artikkelissa julkaistujen kuvien autot ovat todellakin Saabeja, eikä vain maskeerattuja, Opel/GM -tekniikalla kulkevia laitoksia. Tuon vm. 2007 9-3:n ilmastointilaitteen ja mankan muuttaminen noihin GM:n "vakiomalleihin" oli jo "paha pala" nieltäväksi
Tuli itsekin ostettua tuo lehti noiden skannattujen sivujen takia. Ihan hyvää matskua. Toivottavasti nuo artikkelissa julkaistujen kuvien autot ovat todellakin Saabeja, eikä vain maskeerattuja, Opel/GM -tekniikalla kulkevia laitoksia. Tuon vm. 2007 9-3:n ilmastointilaitteen ja mankan muuttaminen noihin GM:n "vakiomalleihin" oli jo "paha pala" nieltäväksi
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Just!! Tuommosia kehiin niin erottuu. Asiaa!Jos seuraava 9-5 olisi edes lähellekään tuollaisen näköinen niin muiden merkkien vastaavat mallit näyttäisivät museoautoilta
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
trollhattansaab.netissa eräs kommentoi:
As someone in the biz..and work with someone who was very close to the deciders..i can say without hesitation that there is NO Sonnett or convert in the pipeline at all especially after the Kappa was cancelled..your timeline is fairly close on the 9-4. but 9-5 will be calendar year 08. The 08 9-3 will have the Aero X inspired front end and tailight design with full width design almost exactly like concept, plus the C pillar will have a "floating buttress" design as well. Plus coming sooner is the AWD version of the Combi 9-3. Then 9-4X - then new 9-5 and if everything goes as planned a redone 9-3. The earliest the 9-2 replacement would be 2010 and even that is questionable. But sadly no Sonnett in the plans or works..of course there have been rumors.but sadly thats all it is. The Kappa platform was cancelled because the dimensions and the structure would not be capable to accept all of the engineering changes Saab wanted. If they had proceeded the car would have had a 9 gallon fuel tank and that is only one of many shortcomings of the platform. I just wanted to not get peoples hopes up too high when a Sonnett does not appear anytime soon.
Nelivedon väkisin änkeämisestä nykyiseen 9-3:eenhan oli paljon puhetta aikoinaan. Noh kevättä odotellen.
As someone in the biz..and work with someone who was very close to the deciders..i can say without hesitation that there is NO Sonnett or convert in the pipeline at all especially after the Kappa was cancelled..your timeline is fairly close on the 9-4. but 9-5 will be calendar year 08. The 08 9-3 will have the Aero X inspired front end and tailight design with full width design almost exactly like concept, plus the C pillar will have a "floating buttress" design as well. Plus coming sooner is the AWD version of the Combi 9-3. Then 9-4X - then new 9-5 and if everything goes as planned a redone 9-3. The earliest the 9-2 replacement would be 2010 and even that is questionable. But sadly no Sonnett in the plans or works..of course there have been rumors.but sadly thats all it is. The Kappa platform was cancelled because the dimensions and the structure would not be capable to accept all of the engineering changes Saab wanted. If they had proceeded the car would have had a 9 gallon fuel tank and that is only one of many shortcomings of the platform. I just wanted to not get peoples hopes up too high when a Sonnett does not appear anytime soon.
Nelivedon väkisin änkeämisestä nykyiseen 9-3:eenhan oli paljon puhetta aikoinaan. Noh kevättä odotellen.
Joo, kyllä ne viimeiset "saabismit" saisivat säilyä että auto erottuisi positiivisesti muista menopeleistä. Toivelista säilytettävistä fiitsöreistä voisi olla vaikkapa:Turbo Sensonic kirjoitti:Tuon vm. 2007 9-3:n ilmastointilaitteen ja mankan muuttaminen noihin GM:n "vakiomalleihin" oli jo "paha pala" nieltäväksi
- hyvä tunnokas ajettavuus, herkkä ratti
- ajajakeskeinen etupaneeli, ei tasainen kuten esim audilla
- kunnon pesuvehkeet pohjoisen oloihin, mukaanlukien kolme tuulilasisuutinta
- 140 kmh jako nopeusmittarissa
- nightpanel!
- farkkujen säilytysratkaisut lastauskiskoineen jne
- avaimen sijainti (tosin etälukuavaimet siirtävät tämän historiaan?)
- 9-5:n kaksoishäikäisysuojat, joista toisen saa eteen ja toisen sivulle
- sähköikkunanapit keskikonsolissa
GM:ltä toivomuksena lisäksi:
- neliveto
Vakiona kaikissa nykyautoissa:
- viiden tähden turvallisuus
Mitäs vielä?
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower