Korjaamolla jolppi sai sen tas pelaamaan, oli käynyt läpi polttoainesyöttöä, putsannut kaasaria, vaihtanut kalvon ja tiivisteitä. Lisäksi oli käynyt läpi sähkösysteemit. Kone pelasi taas kuin unelma. Tyhjäkäyntikin oli laskenut selvästi ja joskus tapahtuneet jälkihörähdyksen loppuneet.
Sitten se ryökäle teki tänään taas samaa. Tyhjäkäynti oli noussut taas 1500 kierrokseen, ja sain nilkutettua auton töistä kotiin kakkosella. Auto taas sammahteli välillä, mutta sain aina uudelleen käyntiin. Edelleenkin käynnistyy hyvin pihasta. Ei vaan uskalla pahemmin ajella sillä

Mistä pirusta tuo voisi johtua? Tulpat, tulpanjohdot, akku, virranjakajankansi ja polttoainepumppu on vaihdettu. Vika tuntuu tulevan vain silloin, kun lämpöä on riittävästi, esim. matkan loppuvaiheessa ja tänään pienen ajelun jälkeen auton ollessa auringossa koko päivän.
Pienen kyselyn jälkeen sain selville, että kuulostaisi virtapuolen ongelmalta. Tarkoitus on nyt vaihtaa pyörijä, kondensaattori ja puola. 90:sen Saabin kondensaattoria ei vaan näy ainakaan motonetin ja bilteman sivuilla, voisiko siihen laittaa 99 kondensaattorin tai muita 99 sytytysosia? Mikä muu voisi olla ongelmana?