9000CD 2.3T -91 ahtopaineet

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

9000CD 2.3T -91 ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja karg »

Moi,

Otsikon mukaisessa autossa on seuraavat "ominaisuudet":

1. ahtopaine ei nouse normaalisti kunnolla, vaan se seilaa keltaisen alueen puolivälissä -> auto on laiska ollakseen 200-heppainen.
2. cruise-nappulalla ahtopaineen saa nousemaan nopeasti punarajalle asti hetkeksi, josta se sitten tippuu ilmeisesti peruspaineelle

Nämä asiat ilmenivät sen jälkeen, kun eräs merkkiliike vaihtoi taannoin ko. autoon uuden vaihdelaatikon.

Mistähän kannattaa aloittaa vian selvittäminen? Autossa on myös TCS, joka aiheutti ko. merkkiliikkeelle huomattavaa päänvaivaa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9000CD 2.3T -91 ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

karg kirjoitti:Moi,

Otsikon mukaisessa autossa on seuraavat "ominaisuudet":

1. ahtopaine ei nouse normaalisti kunnolla, vaan se seilaa keltaisen alueen puolivälissä -> auto on laiska ollakseen 200-heppainen.
2. cruise-nappulalla ahtopaineen saa nousemaan nopeasti punarajalle asti hetkeksi, josta se sitten tippuu ilmeisesti peruspaineelle

Nämä asiat ilmenivät sen jälkeen, kun eräs merkkiliike vaihtoi taannoin ko. autoon uuden vaihdelaatikon.

Mistähän kannattaa aloittaa vian selvittäminen? Autossa on myös TCS, joka aiheutti ko. merkkiliikkeelle huomattavaa päänvaivaa.
Mielenkiintoinen toi kruise-napilla punarajalle...Kerran olen saanut kruisella ahdot punaiselle katkoviivoitukselle: Itävallassa kruisessa 160km/h asetuksena, n. satasen vauhdissa julmettuun ylämäkeen painoin resumea...

Oisko magneettiventtiili kaputt? Kokeile ensin mankkuvenan piuha irti (ahtojen ei pitäisi nousta kun sinne keltaisen puoliväliin MISSÄÄN tapauksessa). Sitten piuha kiinni ja koita VAROVASTI mankun W-letku irti, pitäisi ahtaa niin pirusti, jos ei ole mitään vuotoja. Jos näin ei tapahdu, niin kannattaa kokeilla varmasti ehjää venttiiliä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Kyllä kyllä. Ko. auto poikkesi äskettäin tässä meitin pihalla. Nypättiin W-letku irti ja testilenkille. Auto ampaisi kevyellä kaasullakin sen jälkeen kuin hauki rannasta ja ahtomittarin neula meni tappiin eli lienee se magneettiventtiili sitten risa. Uuden hinta 205,50€ Länsiautossa. Halpaa :)
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Jep, mankuvenalta kuullostaa. Itselläni oli tuo sama vika, cruisellakin kiihdytettäessä nosti paineita fuelcutille asti.
#2633
Tomaatti9000
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Sikäli jännää, että tuota kyseistä ahtopaineongelmaa on "tutkittu" aiemmin sekä Kouvolan ja Helsingin Laakkosella, että Hämeenlinnan Länsiautossa, mutta sitä ei ole saatu korjattua. Onkohan noissa paikoissa yleensäkään ketään, joka tuntee turbotekniikan.. täällä foorumilla sitä tietoa ainakin onneksi on.
Vastaa Viestiin