
Mieleen tulee peräti neljä syytä miksei päästöarvot pysyneet sallituissa rajoissa:
1. On tiedossa että Intercooler vuotaa jonkin verran. Onko siksi mahdollista että ohjausboxi ei osaa annostella soppaa oikein kun osa ilmasta katoaa matkallaan imusarjaan

2. Jäähdytysnesteen termostaatti saattaa olla viallinen--> lämpötilaa osoittava neula ei nouse yli vaakatason vaikka ajaisi Hangosta Inariin, kesällä. Mutta lähelle vaakatasoa nousee kuitenkin.
3. Huonoimmat vaihtoehdot jäljellä... BSR/SP:n steg3 softa nostaa polttoaineen määrää riittävästi jotta ahtopaineita voidaan nostaa, mutta liikaa katsastuksen kannalta. Autossani on alkuperäisboxi uudelleenohjelmoituna eli ei ole toista ohjainlaatikkoa

4. Race-kat ei puhdista. Juu, ajoin motaria ja vielä ennen konttorin pihaakin pistin ahtimen töihin. Katsastusinssikin huudatti konetta useamman minuutin 3000-4500rmp.
Eniten toivoisin vian olevan toi IC kun se pitäis vaihtaa kuitenkin ja sen voisi saada tiivistettyä hetkeksi. Niin tai riittääkö termari yksin syypääksi? Jos uusi putkisto tai boxi on hankittava ni sit tulee kyllä autoiluun tauko kun SP:n vihdoin toimittamat tavarat imaisee autonkorjausbudjetin tältä syksyltä

Asiantuntijoiden ja arvailijoidenkin mielipiteitä kaivataan
