Ysiysin kaltaisia autoja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jusau kirjoitti:Mites Horizontti, tosin eipä niitä nykysellään juuri enää liikenteessä näe. Saabin penkithän siinä on ainakin edessä. Halvalla niitä ainakin saisi, joltain vanhalta papalta saattaisi vielä helmikuntoinenkin löytyä. Ikävä vaan, kun kone käy kuin sepelimylly kunnossaan ollessaankin :D
Ei välttämättä.Mulla oli joskus 1.3 horizon ja kaikki vanhat automiehet ihmettelivät sen todella nättiä käyntiä.309 pökötistähän piti muuten tulla seuraava talbot.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

sarka kirjoitti:
saabastelija kirjoitti:eikös ruotsissa tehdä muitakin autoja kuin saab 8)
Ei.
:lol:
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Talbotin venttiilien säätö hiljaiseksi on lähes mahdotonta ilman riskiä venttiilin vuotamisesta. Raksutus on ominaisuus.
900C -86
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

ASTech kirjoitti:Talbotin venttiilien säätö hiljaiseksi on lähes mahdotonta ilman riskiä venttiilin vuotamisesta. Raksutus on ominaisuus.
Eikös talbotin ominaisraksutus tullut juurikin jakopäästä?Muistaakseni kiristimen laitolla sen sai hiljaiseksi.
Leipuri
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ti Elo 05, 2003 12:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Leipuri »

Jusau kirjoitti:Mites Horizontti, tosin eipä niitä nykysellään juuri enää liikenteessä näe. Saabin penkithän siinä on ainakin edessä.
Solara oli ja sitä on ikävä. Vauhti tuntui hyvin ja Soratielleäkin pystyi ajamaan.

Horizon ei kuulu unelma-autoihini . Kaverilla olis kyllä myynnissä Horizon Chryslerin merkillä (talteenottamisen arvoinen?). 1510 kyllä kiinnostaisi.

Solarassa ainakin oli samannäköiset penkit kuin Saabissa, mutta penkki oli lattianrajassa.
Jusau kirjoitti: Ikävä vaan, kun kone käy kuin sepelimylly kunnossaan ollessaankin :D
Minusta tuo ääni on juuri se positiivinen piirre Talbotissa.
Erottuu massasta :D
Saab 9000 CD -96
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Talbotilla ja nimenomaan horiskolla muutamia iltoja kuskina kärsiessä en vertais tuplista missään suhteessa siihen p*skaan!! Ei niissä ainakaan mun mielestä oo muuta yhteistä kun se että ne on kasattu kumpainenki suomessa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei ole kyllä Talbotilla mitään jakoja pärjätä 99:llä missään asiassa. Olen semmosella ajanut, ja ei se mikään hirveän huono ollut. 99 vaan on paljon parempi. 99:n ratissa muistaa joskus nuoruusvuosia Fiat 127:n kanssa. Yhteistä noilla on ehkä se aikakausi jota nuo autot henkii ja sitten ajoasento. Kaikki muu onkin sitten 99:ssä moninverroin parempaa. Turha edes lähteä vertailemaan, kun Fiat 127 voi rökittää 99:iä ainoastaan takapyöriin ottavalla käsijarrulla. Sitä 99:iin kyllä kaipaisi...

ps. oli muuten nostalgista laittaa 99:n säppimalliset turvavyöt kiinni, kun siinä miun ekassa autossa, Fiat 127:ssä oli myöskin tommoset. Erittäin hyvä keksintö, ei ole koskaan ne lukkopalikat hukassa. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin