Kesälomareissuun tuli vähän ylimääräistä toimintaa kun saabi (2.0t) teki lakon kesken matkan illalla 4.7. Kuopiossa. Kaikki toimi ajossa normaalisti, mutta n. kolmen tunnin parkkeerauksen jälkeen auto ei käynnistynyt millään. Startti pyöritti normaalisti, eikä mitään vikavaloja syttynyt. Polttoainepumpusta kuului tavallinen ääni virrat kytkettäessä.
Tilasin hinurin paikalle. Vaimo ja tytär jatkoivat matkaa taksilla ja junalla Kajaaniin. (Vaimo ehdotti ennen lähtöä auton vaihtoa Toytaan). Kokeilin odotellessa vielä käynnistämistä useita kertoja. Hinausautonkuljettajan tultua paikalle saabi käynistyikin normaalisti.
Auto vietiin merkkiliikkeen pikahuoltoon ajamalla, jossa seuraavana päivänä katsoivat testerillä mahdolliset vikakoodit. Mitään vikaa ei löytynyt, sanoivat auton olevan kunnossa. Ajoin sitten Kajaaniin pysähtymättä.
Kotona häiriö tuli uudestaansamana iltana. Auto ei käynnistynyt seisottuaan muutaman tunnin, mutta myöhemmin (yöllä) kunnolla jäähtyneenä toimi normaalisti. Seuraavana päivänä kaikki taas pelasi hyvin.
Merkkiliikkeessä ehdottivat kampiakselin pyörimistunnistimen (109€ / tilattava) vaihtamista, koska sen vika ei näy testerissä ja se on halvin osa, josta voi aloittaa. En viitsisi kuitenkaan alkaa vaihtamaan osia kokeilemalla, saattaa olla kallista, eikä auton toimintaan voi silti luottaa.
Hyvät neuvot olisi nyt tarpeen, että pääsisi vielä kesälomalla liikkeelle ilman pelkoa tielle jäämisestä.
Käynnistyy - ei käynnisty
Käynnistyy - ei käynnisty
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Veikkaanpa et kun asentotunnistimen vaihdat rupee autosi käymään. Samoja oireita ollut tonnaripuolella kun haulla etsii.. saaneeko asentotunnistinta Pro carserviceltä.. Henkilökohtaisesti en vie paikalliselle merkkikorjaamolle autoani jos ei ole ihan pakko.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Kyllä, kyseessä siis taas kampiakselin asentoanturi ja temppuilee juuri tuolla tavalla. Ei jätä aina vikakoodeja. Ja toinen mahdollinen, tosin aika epätodennäköinen, syyllinen on DI-kasetti.
Asentoanturista turinoitu täällä paljon. Ei muuta kuin HAKU-toimintoa vaan käyttämään.
Asentoanturista turinoitu täällä paljon. Ei muuta kuin HAKU-toimintoa vaan käyttämään.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Käynnistyy - ei käynnisty
Asiakkaanko nuo anturit pitäisi tuntea? Oikeasti?artako kirjoitti: Merkkiliikkeessä ehdottivat kampiakselin pyörimistunnistimen (109€ / tilattava) vaihtamista, koska sen vika ei näy testerissä ja se on halvin osa, josta voi aloittaa. En viitsisi kuitenkaan alkaa vaihtamaan osia kokeilemalla, saattaa olla kallista, eikä auton toimintaan voi silti luottaa.
.
Minä tekisin niin että pyytäisin korjaamolta arvion vian korjaamisesta mitä maksaa ja antaisin sen jälkeen niiden laittaa sen kuntoon siihen hintaan + mitä se saa mennä yli. Ihan sama sitten mitä antureita tai tunnistimia siihen hintaan kokeilevat sitten, eihän se asiakkaalle kuulu.
Loppulaskun tietäisi silloin jo autoa jättäessä. Eikö yleensäkin palvelun hinta kuluttajakaupassa sovita ennen työn tekemistä?

Kukaan ajatellut asiaa tältä kannalta? Nimittäin on ihan eri asetelmat mennä sitten juttelemaan jos/kun käykin ilmi että vika ei korjaantunutkaan eka käsittelyssä..
9000CS 2,3