Irtaallaan olevan vetonivelen kunnon toteaminen?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Irtaallaan olevan vetonivelen kunnon toteaminen?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mulla olis kolme murrosta irrallaan tohon 99:iin. Nyt vaan pitäisi tietää varmasti, mikä noista kolmesta on se paras. Mitkä on metodit? Kokeile ja erehdy ei tule kysymykseen, koska nuo on vanhempaa mallia ja kun sen asentaa uuteen laakeriin, niin paluuta ei ole...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24636
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

purkaa ne osiin ja mitata kuulat ja valita niistä 3 vetonivelen kuulamäärästä yhteen sopivat kulumattomat kuulat. esimerkiksi....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Jos vetoakseli on kiinni niin kokeilee vaan sivuttain, eli se suunta miten se siellä pyöriikin, et onko klappia. Akselinsuunnassahan siel taitaa pientä olla, kun lukiterengas elää.

T. Pasi
99T-museopeli
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Irrallaan on kaikki nivelet. Yksi on navassa+ sökössä laakerissa vielä kiinni. Vetoakseleita ei ole kiinni niissä ehdokkaissa.

Tuon raksutusominaisuuden haluan just pois autosta. Mulla on jo sökö nivel autossa ja sillä on vaan pitänyt ajaa. Se napsuttaa jyrkässä käännöksessä. Sinne kait kuluu kuopat siihen kohtaan, missä kuula on eniten. Pitää koittaa varaosan nivelen purkamista ja kokoamista, kattoa onko niissä kuoppia tms. kuulien urissa. Ei taida korjaamokirjakaan neuvoa nivelen purkua. Olen kuullut, että se kyllä purkautuu ja läjäytyy, kun vaan osaa tehdä homman oikein. :roll:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mertmi kirjoitti:Olen kuullut, että se kyllä purkautuu ja läjäytyy, kun vaan osaa tehdä homman oikein. :roll:
Jep, vetari irti ja käännellen&väännellen kunnes eka kuula tipahtaa nivelestä.. sen jälkeen helpottuu purkaminen.

Kasataan päinvastaisessa järjestyksessä.. Kuva

Ei oo tuttua itselle vaikka olen nähnyt livenä, kuinka se tapahtuu.. Hessulta jos kysäiset niin saanet tarkemmat ohjeet.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin