Mertmin kanssa päätettiin potkia renkaita lauantaina elikkäs huomenna ylämyllyn shellillä klo 17.00 alkaen, joten tervetuloa mukaan.
Tulihan tämä hieman äkkiä ja jos kaikki ei nyt pääse tulemaan, niin seuraaviin potkijaisiin sitten mukaan. Niin ja Ylyn shell siksi, kun oon lauantaina itte tuon nopan kimpussa pajalla ja pajalta ei oo ku pari kilsaa shellille.. eikä senpuoleen ennen maanantaita ois bensaakaan lähteä kauemmas.
Edit: Talkoohenkiset haalarit mukaan.. nopassa riittää kyllä tekemistä kaikille innokkaille..
Myrkky kirjoitti:Mertmin kanssa päätettiin potkia renkaita lauantaina elikkäs huomenna ylämyllyn shellillä klo 17.00 alkaen, joten tervetuloa mukaan.
EIIH!!
En pääse huomenna(jo sovittu meno). Toivottavasti osanottajamäärä ei nyt tippunu kolmanneksella
Yritetään piakkoin uudestaan, jookosta vaikka.
Ei kai se kitin kastuminen niin kovin vaarallista ole, hioohan ne veden kanssa muutenkin(tai ainakin ennen hioivat) ja vielä vetävät vesivärit pintaan
Kuitukitti ei päästänyt muutenkaan kosteutta peltiin asti. Nyt kun kelit parani ja aurinko paistaa niin malta hetki sen maalin kanssa, häviää äkkiä kosteus pintakitistäkin.
CDTA kirjoitti:
EIIH!!
En pääse huomenna(jo sovittu meno). Toivottavasti osanottajamäärä ei nyt tippunu kolmanneksella
Yritetään piakkoin uudestaan, jookosta vaikka.
No voi harmi, mut ei se mitään.. pidetään vaikka kahdestaan(jollei muita paikalle saavu) toiset moiset, kun täällä lähiseudulla minä päivät pitkät kuitenkin oleskelen.
Tankinluukustahan tupsahti puhaltaessa hiekat läpitte, joten valkoinen varaosakulkine sai kunnian luovuttaa ensimmäisen osansa noppaan.. mut ruosteinenhan sekin oli ja puhaltaahan se piti.
Arvatkaas vaan oliko parrassa hiekkaa.. kuten suunnilleen kaikissa ruumiinaukoissakin..
Edit: Tunnistakaas joku sivistynyt tämä vanne.. mertmin kanssa ei keksitty varmuudella vuosimallia.
Jotakin tämmöstä mekin Myrkyn kanssa funtsittiin. Oliskohan kellään tarvista moiselle? Ehdottelin Myrkylle, että laittaa myyntiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mertmi kirjoitti:Jotakin tämmöstä mekin Myrkyn kanssa funtsittiin. Oliskohan kellään tarvista moiselle? Ehdottelin Myrkylle, että laittaa myyntiin.
En taida virallisesti myyntiin laittaa, mut se joka tuota tarvitsee, niin senkun tulee ruuvaamaan alta poijes ja tuo vanteen renkaalla tilalle.. kunhan ilma pysyy, se riittää kriteeriksi renkaalle.. eikä maksa mitään ja kahvitkin tarjoan jos menee oikeasti tarpeeseen.
Edit: Tuossa ed.mainitun vanteen sisältävässä valkoisessa -85 4D 900i:ssä ois muuten kattoverhoilua myöten siisti viininpunainen sisusta, jos joku tarttee verhoilun osia.. ja halvalla itse irroittaen.
Edit2: Tosin heebot, jotka ovat kauppaa ennekin tehneet minun kanssa, niin suunnitellaan..
Kyllä tarkemmin noppaa tutkien ei auta kuin todeta polkeneensa p*skaan.. ei sitten ainakaan yhtään alle 20 hitsattavan kohdan tarvitse suunnitellakkaan että tuo olisi siinä kuosissa että saisi pari vuotta huoletta ajella. Meinaan taka-akselikin varmaan melkein irtoais korista kun hieman kaivelis ruosteita.
Viimeisintä ostokkia, eli sitä -85 iivaria aloitettu leikellä korjauspaloiksi noppaan ja nopasta hiekkapuhalleltu sieltä-täältä, etenkin irti leikattavien ruostekohtien ympäristöt että pääsee hitsaamaan puhtaaseen rautaan.
Ehjän hitsikaluston puutteen vuoksi kävin sit ostamassa halvalla 2 viallista Esab:in voimavirta-mig:iä(10eur/2kpl), eiköhän niistä ja tasurisiltavikaisesta migatronic:ista ainakin 1 toimiva syntyne, joskin 2kpl olis tavoite.. ja jos vielä saisi korjailtua siitä valovirta-paskasta(telwin) sen langansyötön kortin niin alkas olla taasen pajan hitsikalusto kondiksessa.
Edit: Keräilty rosteria hitsaavan metallifirman roskiksesta puoliksi kulutettuja lamellilaikkoja/hiomalaikkoja/teräsharjasuteja yms.. siellä kun heitetään sellaista kamaa pois millä harrastelija tekee vielä pitkään.
Myrkky kirjoitti:Kyllä tarkemmin noppaa tutkien ei auta kuin todeta polkeneensa p*skaan..
Usko pois!! Tiedän tuon tunteen
Myrkky kirjoitti:Viimeisintä ostokkia, eli sitä -85 iivaria aloitettu leikellä korjauspaloiksi noppaan
Elä nyt hyvä mies sitä pilko, saahan tuota peltiä muualtakin
Myrkky kirjoitti:Ehjän hitsikaluston puutteen vuoksi kävin sit ostamassa halvalla 2 viallista Esab:in voimavirta-mig:iä(10eur/2kpl), eiköhän niistä ja tasurisiltavikaisesta migatronic:ista ainakin 1 toimiva syntyne, joskin 2kpl olis tavoite.. ja jos vielä saisi korjailtua siitä valovirta-paskasta(telwin) sen langansyötön kortin niin alkas olla taasen pajan hitsikalusto kondiksessa.
Jess!!! Valoa näkyy jo tunnelin päässä
Myrkky kirjoitti:Edit: Keräilty rosteria hitsaavan metallifirman roskiksesta puoliksi kulutettuja lamellilaikkoja/hiomalaikkoja/teräsharjasuteja yms.. siellä kun heitetään sellaista kamaa pois millä harrastelija tekee vielä pitkään.
Tiesin että aihio ei ole paras mahdollinen, eli tietoinen riski ja siksi ei niin suuri järkytys..
Elä nyt hyvä mies sitä pilko, saahan tuota peltiä muualtakin
Ei siitä enää pelastettavaksi ole järkevällä työmäärällä, joten tehköön parhaansa ja auttakoon lajikumppaniaan minkä pystyy..
Jess!!! Valoa näkyy jo tunnelin päässä
Tiedä nyt siitä valosta.. mut kaveria kävi sääliksi meikäläinen kun tuon projektin näki.. joten tarjosi itsestääntummuvaa maskia lainaksi sekä puhallukseen raitisilmakypärää..
Ettet vaan käyny K.H:n virman roskiksillla
Tsemppivää
En käynyt.. ihan kaverin firman, Matsomix:in roskiksella vierailin.. ja kiitos tsemppauksesta, sitä tarvitaan tuon rojukasan kanssa..
Tulevia projekteja varten hankittu reilusti yli metrin kanttiinsa oleva coolerikenno, josta saa leikellä sopivia paloja ja hitsata päädyt. On muuten yllättävän painava möykky, lähes 30 kiloa!
Mertmi kirjoitti:Jos valoa näkyy (vetari)tunnelin päässä, niin se on todennäköisesti laho.
En oo vetaritunneleita uskaltanu vielä edes katsoa.. sen yllärin jätän viimeiseksi.
Liian kuuma on ollut tehdä oikein mitään tuolle rojulle, pajalla viileässä(19astetta sisällä) tosin olen kaikkea pientä touhuillut, kuten huoltanut paineilmakompressorin(öljyn ja painekytkimen vaihto, veden poisto säiliöstä ja ylipaineventtiilin testaus) sekä purkanut nopan tulevasta moottorista yläkerran irti.
Kannen tasopintakin on lohkosta suurinpiirtein putsailtu, joten pääsee piirtelemään 2.1L kansipahvin kanssa kohdat joista sylinterin yläpäitä viistetään venttiilien virtauksen parantamiseksi.. nyt kun on se toimiva kompurakin millä paineilmavinkua käyttää.
Edittiä: Keskiviikkona olis tarkoitus olla koko ilta pajalla hitsikoneita kunnostamassa, joten jos joku viimeisimmistä potkijaisista myöhästyneistä haluaa tulla morjestamaan, niin teretulemast!
Suppari kirjoitti:Mihis hintaan hitsaat mulle kuulerin päätyineen tosta kennosta?
Ei pysty lupaamaan mitään, meinaan mulle tig-hitsaus on vielä ihan vieras asia, saati sitten alumiinin tig-hitsaus. Tarkoitus olis opetella yritys/erehdys periaatteella ammattihitsarin opastaessa ja paikkaillessa turimiseni.. jos opin homman nopeaan ja kunnolla, niin sanottakoon näin että asevelihintaan.
Myrkky kirjoitti: Keskiviikkona olis tarkoitus olla koko ilta pajalla hitsikoneita kunnostamassa, joten jos joku viimeisimmistä potkijaisista myöhästyneistä haluaa tulla morjestamaan, niin teretulemast!
No tullaantullaan, pistä yv:llä paikka/aika/numeros niin keskiviikkona nähdään...aikaa ON