Ajattelinpa hommata motonetistä kytkimen, kun vanha alkaa olla finaalissa. Mikähän noista motonetin kytkinsarjoista pitäisi valita?
Todennäköisimmin taitaapi olla tämä, mutta ajattelin varmistaa vielä kysymällä guruilta.
900/16V 89--93 (ei Turbo). . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1275 89.50 ???
Saab 900 2.1 vm.92 kytkimestä...
Saab 900 2.1 vm.92 kytkimestä...
Jaska
[Saab 9-5 vm.00]
[Saab 900 2.1 vm.92]
[Saab 900c vm.89]
[Saab 9-5 vm.00]
[Saab 900 2.1 vm.92]
[Saab 900c vm.89]
Juu kyllä käy. Tuollaisen ostin vuosi sitten, tarjolla oli LuK -satsi. Levyn halkaisija oli suurempi kuin alkuperäinen, eli nyt 228mm (vai muistankohan piru vie oikein, no isompi nyt kumminkin). Sopii vauhtipyörän ja entisen tyyppisen uuden asetelman väliin ongelmitta. Jos vauhtipyöräsi on kovin uraiseksi kulunut, koneistaminen voisi tehdä hyvää. Itse pyyhkäisin vain smirgelikankaalla, jotta vanhan levyn pienempään jälkeen muodostunut reunaruoste lähtee pois. Ja hyvin toimii.
Isompi levy-> parempi pito, vaikka ei näillä tehoilla tuolla ole juuri merkitystä. LuK:n asetelma tuntuu vain olevan havaittavasti jäykempi kuin alkuperäinen Sachs. Ei kuitenkaan häiritsevästi.
Toivottavasti sulla on pää-ja työsylinteri hyvässä kunnossa. Tiivisteiden vaihto voisi tehdä terää, nyt joutuu palikat aavistuksen kovemmalle. Tiivisteet on halpoja ja helpohkot vaihtaa. Kytkimen joudut tässä tapauksessa tietty ilmaamaan, mutta haulla saat täältä hyvät ohjeet.
Lyckatill.
Isompi levy-> parempi pito, vaikka ei näillä tehoilla tuolla ole juuri merkitystä. LuK:n asetelma tuntuu vain olevan havaittavasti jäykempi kuin alkuperäinen Sachs. Ei kuitenkaan häiritsevästi.
Toivottavasti sulla on pää-ja työsylinteri hyvässä kunnossa. Tiivisteiden vaihto voisi tehdä terää, nyt joutuu palikat aavistuksen kovemmalle. Tiivisteet on halpoja ja helpohkot vaihtaa. Kytkimen joudut tässä tapauksessa tietty ilmaamaan, mutta haulla saat täältä hyvät ohjeet.
Lyckatill.

Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki