katsastuksen jälkitarkastuksesta
-
Henna Makkonen
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
katsastuksen jälkitarkastuksesta
Hei! Jos saa hylsyn katsastuksesta, niin voiko auton (siis luonnollisesti Saabin!!!!
) , viedä jälkitarkastukseen minne katsastusasemalle tahansa vaikka olisi eri liikeketjua? 
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: katsastuksen jälkitarkastuksesta
Luetaan se hylsyn antaneen aseman tarkastuskortti...Siinä meinaan lukee, että jälkitarkastus on suoritettava SAMALLA katsastusasemalla. Jos menet toiselle asemalle korjattua pirssiä näyttämään, joudut maksamaan vuosikatsastuksen hinnan. Niin, ja kannattaako varmasti hylsyn saavaa autoa ylipäänsä edes viedä katsastukseen?Henna Makkonen kirjoitti:Hei! Jos saa hylsyn katsastuksesta, niin voiko auton (siis luonnollisesti Saabin!!!!) , viedä jälkitarkastukseen minne katsastusasemalle tahansa vaikka olisi eri liikeketjua?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
Henna Makkonen
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Re: katsastuksen jälkitarkastuksesta
Ainakaan K1 asemalla Kuopiossa ei tarkastuskortissa ole mainintaa, että jälkitarkastus olisi suoritettava SAMALLA katsastusasemalla.V.J.S kirjoitti:Luetaan se hylsyn antaneen aseman tarkastuskortti...Siinä meinaan lukee, että jälkitarkastus on suoritettava SAMALLA katsastusasemalla. Jos menet toiselle asemalle korjattua pirssiä näyttämään, joudut maksamaan vuosikatsastuksen hinnan. Niin, ja kannattaako varmasti hylsyn saavaa autoa ylipäänsä edes viedä katsastukseen?Henna Makkonen kirjoitti:Hei! Jos saa hylsyn katsastuksesta, niin voiko auton (siis luonnollisesti Saabin!!!!) , viedä jälkitarkastukseen minne katsastusasemalle tahansa vaikka olisi eri liikeketjua?
Ei ne tuossa vaiheessa kirjoita mitään rekisteriotteeseen vaan siihen tarkastuskorttiin, jonka voi vaikka repiä (paitsi jos haluaa mennä sinne uusinta katsastukseen). Eli voi.pade kirjoitti:Eikös sitä katsastusta voi myös "keskeyttää" jolloin ei tarvitse mennä samalle asemalle ?
Tosin tässä tapauksessa luultavasti joutuu maksamaan tuon katsastuksen uudestaan jos vie toiselle asemalle..
Muistan vaan joskus kuulleeni jotain tuollaista.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: katsastuksen jälkitarkastuksesta
Miksi ei?!? Turbo sai viime katsastuksessa hylsyn, kun vetaritunnelin pohjassa oli reikä, raidatangonpää ja alapallo oli viallisia. Seuraavana päivänä meni takas jälkitarkastukseen.V.J.S kirjoitti:Niin, ja kannattaako varmasti hylsyn saavaa autoa ylipäänsä edes viedä katsastukseen?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: katsastuksen jälkitarkastuksesta
No jospa vaikka korjaisi varmat hylsyt ennen katsastukseen menoa, niin säästyisi jälkitarkastuksen maksulta ja vaivalta...Vai onko ihan liian radikaali ajatus?dimebak kirjoitti:Miksi ei?!? Turbo sai viime katsastuksessa hylsyn, kun vetaritunnelin pohjassa oli reikä, raidatangonpää ja alapallo oli viallisia. Seuraavana päivänä meni takas jälkitarkastukseen.V.J.S kirjoitti:Niin, ja kannattaako varmasti hylsyn saavaa autoa ylipäänsä edes viedä katsastukseen?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: katsastuksen jälkitarkastuksesta
No on se ainakin itselle, kun ei ole nosturia eikä kunnon paikkaa missä tunkillakaan kunnolla voisi tuumailla auton alle, eikä oikein riittävää ymmärrystäkään kaiken tekniikan päälle, niin kyllä sen kympin nyt voi maksaa sen konttaamisen sijasta. Varsinkin kun tietyillä katsastusasemilla ainakin täällä päin tuntuu olevan meininki, että jälkitarkastukseen laitetaan, pitää sitten vaikka puoli tuntia syynätä pikkuvikoja että saadaan kerättyä riittävästi. Sitten kun tulet jälkitarkastukseen, se on kahden minuutin juttu ja esim. hitsattuja kohtia vilkaistaan puolella silmällä päältä vaikka ois puoli senttiä massaa huonoa hitsausta peittämässä.V.J.S kirjoitti:Vai onko ihan liian radikaali ajatus?
Tai sitten voi tietysti valita semmoisen aseman josta menee raadotkin ekalla läpi. Son tietty aina vähän että kuinka monta vuotta perättäin uskaltaa niin tehdä ettei levähdä auto matkalle.