Hei! Jos saa hylsyn katsastuksesta, niin voiko auton (siis luonnollisesti Saabin!!!! ) , viedä jälkitarkastukseen minne katsastusasemalle tahansa vaikka olisi eri liikeketjua?
Henna Makkonen kirjoitti:Hei! Jos saa hylsyn katsastuksesta, niin voiko auton (siis luonnollisesti Saabin!!!! ) , viedä jälkitarkastukseen minne katsastusasemalle tahansa vaikka olisi eri liikeketjua?
Luetaan se hylsyn antaneen aseman tarkastuskortti...Siinä meinaan lukee, että jälkitarkastus on suoritettava SAMALLA katsastusasemalla. Jos menet toiselle asemalle korjattua pirssiä näyttämään, joudut maksamaan vuosikatsastuksen hinnan. Niin, ja kannattaako varmasti hylsyn saavaa autoa ylipäänsä edes viedä katsastukseen?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Eikös sitä katsastusta voi myös "keskeyttää" jolloin ei tarvitse mennä samalle asemalle ?
Tosin tässä tapauksessa luultavasti joutuu maksamaan tuon katsastuksen uudestaan jos vie toiselle asemalle..
Muistan vaan joskus kuulleeni jotain tuollaista.
Henna Makkonen kirjoitti:Hei! Jos saa hylsyn katsastuksesta, niin voiko auton (siis luonnollisesti Saabin!!!! ) , viedä jälkitarkastukseen minne katsastusasemalle tahansa vaikka olisi eri liikeketjua?
Luetaan se hylsyn antaneen aseman tarkastuskortti...Siinä meinaan lukee, että jälkitarkastus on suoritettava SAMALLA katsastusasemalla. Jos menet toiselle asemalle korjattua pirssiä näyttämään, joudut maksamaan vuosikatsastuksen hinnan. Niin, ja kannattaako varmasti hylsyn saavaa autoa ylipäänsä edes viedä katsastukseen?
Ainakaan K1 asemalla Kuopiossa ei tarkastuskortissa ole mainintaa, että jälkitarkastus olisi suoritettava SAMALLA katsastusasemalla.
pade kirjoitti:Eikös sitä katsastusta voi myös "keskeyttää" jolloin ei tarvitse mennä samalle asemalle ?
Tosin tässä tapauksessa luultavasti joutuu maksamaan tuon katsastuksen uudestaan jos vie toiselle asemalle..
Muistan vaan joskus kuulleeni jotain tuollaista.
Ei ne tuossa vaiheessa kirjoita mitään rekisteriotteeseen vaan siihen tarkastuskorttiin, jonka voi vaikka repiä (paitsi jos haluaa mennä sinne uusinta katsastukseen). Eli voi.
V.J.S kirjoitti:Niin, ja kannattaako varmasti hylsyn saavaa autoa ylipäänsä edes viedä katsastukseen?
Miksi ei?!? Turbo sai viime katsastuksessa hylsyn, kun vetaritunnelin pohjassa oli reikä, raidatangonpää ja alapallo oli viallisia. Seuraavana päivänä meni takas jälkitarkastukseen.
V.J.S kirjoitti:Niin, ja kannattaako varmasti hylsyn saavaa autoa ylipäänsä edes viedä katsastukseen?
Miksi ei?!? Turbo sai viime katsastuksessa hylsyn, kun vetaritunnelin pohjassa oli reikä, raidatangonpää ja alapallo oli viallisia. Seuraavana päivänä meni takas jälkitarkastukseen.
No jospa vaikka korjaisi varmat hylsyt ennen katsastukseen menoa, niin säästyisi jälkitarkastuksen maksulta ja vaivalta...Vai onko ihan liian radikaali ajatus?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S kirjoitti:Vai onko ihan liian radikaali ajatus?
No on se ainakin itselle, kun ei ole nosturia eikä kunnon paikkaa missä tunkillakaan kunnolla voisi tuumailla auton alle, eikä oikein riittävää ymmärrystäkään kaiken tekniikan päälle, niin kyllä sen kympin nyt voi maksaa sen konttaamisen sijasta. Varsinkin kun tietyillä katsastusasemilla ainakin täällä päin tuntuu olevan meininki, että jälkitarkastukseen laitetaan, pitää sitten vaikka puoli tuntia syynätä pikkuvikoja että saadaan kerättyä riittävästi. Sitten kun tulet jälkitarkastukseen, se on kahden minuutin juttu ja esim. hitsattuja kohtia vilkaistaan puolella silmällä päältä vaikka ois puoli senttiä massaa huonoa hitsausta peittämässä.
Tai sitten voi tietysti valita semmoisen aseman josta menee raadotkin ekalla läpi. Son tietty aina vähän että kuinka monta vuotta perättäin uskaltaa niin tehdä ettei levähdä auto matkalle.