T7 LTT -> Aeron boksi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

T7 LTT -> Aeron boksi

Viesti Kirjoittaja peinu »

Moro!

Vois naapurille kattoo halpoja hepoja. Ruottin poika myy aeron boksia. Mites toimii Aeron boksi normi T7:ssa? Sen toki tiedän, että Aerossa on isompi turpo, mutta lieneekö tuolla muuta vaikutusta kuin ahtojen nousun nopeus vielä noissa teholukemissa?

Niin, ja kyselin tätä tietysti boksin myyjältäkin, mutta vastaus oli ruotsiksi, niin kuin kysymyskin. Mitähän tuo Mvh mahtaa tarkottaa?

-Panu

HEJ ja den passar Mvh trimputte

>From: "PP" <pp@www.fi>
>To: "XXXXXXXXXX" <pppppp@hotmail.com>
>Subject: RE: T7 aero box
>Date: Fri, 19 Mar 2004 18:24:54 +0200
>
>OK, jag ska pröva at skriva på Svenska.
>Passar boxen till en "vanlig" T7 9-3 (150 eller 185hk)? Ock skall det giva
>det ut aeros hk?
>

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9-3 LPT
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 22:21

Viesti Kirjoittaja 9-3 LPT »

Boksista en tiedä mitään, mutta:
MVH = Med Vänlig Hälsning.
Suomeksi: ystävällisin terveisin, tai jotain sinne päin.

Ja tämä on fakta :)

Edit: suomennos
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ensiksi sun pitäisi tarkistaa, onko LTT & Aero kaikkien trinic:ssa olevien toimintojen osalta sama. Esim jos käynnistyksenesto on eri niin autoa et saa käymään vaikka mitä tekisit (kokemusta omasta kun tuli 99 viggen boksi ja mulla 00). Jos nämä hommat täsmää, niin sitten pitäsi saada auto käyntiin.

En osaa sanoa mitä tapahtuu. Uskoisin että ainakin alussa tulee hieman ongelmia, koska sulla eri ahdin. Trionic:han toimii niin että se muuttaa kaasupolkimen asentotunnistimen singnaaliin ilmamassa pyynnöksi.
Nyt jos ahdin ei pysty toimittamaan pyydettyä ilmamassaa, niin sulla syttyy CEL tod näk.
Muuten en nää suoranaista ongelmaa tässä. Toki aina täytyy muistaa että jos koneessa on muita fyysisiä eroja, esim nokissa, venttiileissä jne, voi niiden vaikutus olla mitä tahansa.

Mutta miksi ihmeessä lähteä leikkimään tämän asian kanssa, kun tarjolla on takuu varmasti toimivia virituotteita?
#1730
500whp.net member
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Itse veikkaisin turbon koosta, että normiturbo vaikuttaa lähinnä virtauksiin noissa hevoslukemissa. Himpuin isompi vasteaika paineen nousulle.

Eipä muuten leikkimisestä mitään, itellä onkin stage 1.5 kiinni. Naapurille tota kattelin. Hintaero on nimittäin aika huima. 200e vastaan 800e viripajan softat, tuohon vielä vaihtopurkki päälle. Joten tuon Aeron purkin ostaminen kannattaisi vaikka vaihtopurkiksi jos ei muuta.

Luulis että jos ton purkin saa 200e:n, niin saa sen siihen myytyäkin jollekin LTT-hemmolle.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Vigge kirjoitti:Ensiksi sun pitäisi tarkistaa, onko LTT & Aero kaikkien trinic:ssa olevien toimintojen osalta sama. Esim jos käynnistyksenesto on eri niin autoa et saa käymään vaikka mitä tekisit (kokemusta omasta kun tuli 99 viggen boksi ja mulla 00). Jos nämä hommat täsmää, niin sitten pitäsi saada auto käyntiin.
Jos käynnistyksen esto on eri? Millälailla käynnistyksen esto voisi olla eri? Onko niitä erilaisia? Mitenkäs muuten - vaatiikos käynnistyksenestoboksi aina techillä käynnin?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

peinu kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Ensiksi sun pitäisi tarkistaa, onko LTT & Aero kaikkien trinic:ssa olevien toimintojen osalta sama. Esim jos käynnistyksenesto on eri niin autoa et saa käymään vaikka mitä tekisit (kokemusta omasta kun tuli 99 viggen boksi ja mulla 00). Jos nämä hommat täsmää, niin sitten pitäsi saada auto käyntiin.
Jos käynnistyksen esto on eri? Millälailla käynnistyksen esto voisi olla eri? Onko niitä erilaisia? Mitenkäs muuten - vaatiikos käynnistyksenestoboksi aina techillä käynnin?
Tässä tapauksessa, kun ei numerot täsmää niin joudut jokatapauksessa käyttämään TECHiä. Ilman sitä ei auto inahda!.

Muista T7:n malleista en teidä mutta viggenin tapauksessa käynnistyksenesto on erilainen vm 99 ja vm 00 malleissa. Tällöin ei auta edes TECH. Purkki on fyysisesti sama mutta ilmeisesti jokin softamoduuli on täysin erilainen tai jotain sinnepäin. Mulla tosissaa kokemusta kahden purkin verran tästä, joten sen tiedä että se ei toimi vaikka mitä tekisit.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Sellanen unohtui vielä sanoa, että jos ja kun joudut koodaamaan boksin uudestaan, niin auto ei toimi enää orkkisboksilla. Jos orkkisboksin haluaa käyttöön joskus myöhemmin täytyy se käydä koodaamassa uudestaan. Saabilla (siis suomessa) ei ole mahdollisuutta koodata bokseja tietyyn numerosarjaan (siis vastamaan orkkista), vaan numerot tulee randomina. Tällöin ei ole mahdollista tehdä kahta softallisesti identiistä boksia. Viripajat se sijaan voivat koodata uuden boksi vastaamaan orkksita, jolloin molemmat toimii.
#1730
500whp.net member
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kiitti tiedosta. Eli riskien välttämiseksi ei kannata lähteä ruotsista asti ostamaan boksia, joka ei välttämättä lähde tulille.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselläni on -00 2.3t 9-5:seen vaihdettu -01 Aeron boksi. Ilman mitään ongelmia. Jyväskylässä Seijarin tykönä se käytiin TECH:llä hoitamassa.

Kyllä kulku parani aikalailla. esim ahdot n.0.4:stä 0.8-0.9 bariin.


Vigge: eli tuolla varastossa oleva vakio boksi ei toimi ilman techiä enää tässä meikäläisen autossa. Luulin, että se aeron boksi on koodattu vakio boksia vastaavaksi.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin