triscon öljynpainemittari

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
high velocity
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02

triscon öljynpainemittari

Viesti Kirjoittaja high velocity »

Onko kellään kokemuksia tuosta triscon öljynpaineenmittarista?
Mittari on mallia sähköinen ja anturin laitoin entisen kellon tilalle. Siinä on kaksi paikkaa johdoille johon toiseen tulee tuon mittarin johto ja toiseen pitäis tulla toi mittariston öljynpainevalo. mutta sen jos laittaa niin valo palaa koko ajan.

Ja kuinkahan lie noitten öljynpaineitten kaa. kierroksia kun nostaa 2000rpm niin mittari menee aluksi tonne 3bar mutta sitten saattaa tipahtaa jonnekkin puoleentoista. ja vähän antaa kaasua niin taas nousee jonnekkin yli kolmen.
onko tollanen hyppiminen noissa öljynpaineissa normaalia jos pitää kierrokset esim. tuossa 2000? ja tyhjäkäynnilla paineita ei ole kun 0.5bar...
eli voiko öljypumpussa olla jotain vikaa vai soutaako nuo paineet normaalisti koko ajan eessuntaas?

[/img]
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Kyllä niiden paineiden pitäisi ihan vakaat olla...
Vikaa joko mittarissa/kellossa tai sitten öljypumpussa.
Esim. öljypumpun ylipaineventtiiliin on voinut jäädä roska jolloin se hieman raollaan.

Mulla on paineita huonoilla laakereilla ja kesäkuumalla koneella pahimmillaan 1 bar tyhjäkäynnillä.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

No ei se tuollaisella kytkennällä kyllä tule toimimaan.. heitäs alkup. asennusohjeet kirjain kirjaimelta taikka kuvana niin ruvetaan miettimään.

Edit: Hetki menee kytkentäkuvaa piirtäessä..

Edit2: Eli tällaisia mietin.. alunperin näin ja lisämittarin kanssa näin ja jos jätät alunperäisen öp-valon pois käytöstä, niin mieti jälkimmäisen kuvan mukaan, että mitä poistetaan.. (öp-anturi ja merkkivalo, tosin merkkivalo saa jäädä vaikka paikalleenkin kun sen anturinpuoleinen johto jää irti).

Toivottavasti auttaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Kommenttina vaan, että avautuva kosketin, eikä sulkeutuva.
9-5 2.3 MY2008
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm saisitko kuvaa anturista? itselläni tulossa kesäautoon vdo:n anturi murikka jossa paikat kahdelle piuhalle: eli mittariin ja valolle. kokeile laittaa piuhat toisin päin siihen anturiin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Sairas95 kirjoitti:Kommenttina vaan, että avautuva kosketin, eikä sulkeutuva.
Niin joo, jäi mainitsematta ja olisihan sen voinut oikeinkin piirtää..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
high velocity
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02

Viesti Kirjoittaja high velocity »

Kyllä tuo mittarin temppuilu taitaa olla kiinni ihan omasta ammattitaidosta :)
otin ACC ON virran kojelaudan valaistuksesta ja taisin ottaa siitä myös heräte virran (varmaan valolle) ja sitten sen itse mittarin virran. ja maan otin mittariston valon miinuksesta :oops: nyt kun virrat laittaa päälle niin valot palaa mittareissa hyvin (ahtopaine mittari samasta liitoksesta) ja kun auton käynnistää ja polkasee kaasua niin yleensä valot häviää tai alkaa palamaan himmeesti. Varmaan pitää viritellä vähän paremmin noi johdot kuhan kerkee...torstaina ilosaareen 8)

Tilasin myös JVC:n KD-DV6201 soittimen jonka pitäis toistaa DVD:t ja DivX tiedostot, joten samalla korjailla noi johdotukset kun vetää johdot soittimelle ja näytölle.

Tuossa on kuva anturista. Eli tuossa on paikat kahdelle liittimelle mutta toinen on vähä tuossa johdon takana...ja ei toimi jos laittaa toisin päin.

http://img170.imageshack.us/my.php?image=anturi4rt.jpg
high velocity
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02

Viesti Kirjoittaja high velocity »

Myrkky kirjoitti:No ei se tuollaisella kytkennällä kyllä tule toimimaan.. heitäs alkup. asennusohjeet kirjain kirjaimelta taikka kuvana niin ruvetaan miettimään.

Edit: Hetki menee kytkentäkuvaa piirtäessä..

Edit2: Eli tällaisia mietin.. alunperin näin ja lisämittarin kanssa näin ja jos jätät alunperäisen öp-valon pois käytöstä, niin mieti jälkimmäisen kuvan mukaan, että mitä poistetaan.. (öp-anturi ja merkkivalo, tosin merkkivalo saa jäädä vaikka paikalleenkin kun sen anturinpuoleinen johto jää irti).

Toivottavasti auttaa.
No ei ollu kummoset ne ojheet mitkä tuli mukana...mutta ei ole kummonen kytkeäkkään tuo mittari kuhan ois kerralla kytkeny oikein eikä vetäny mittariston valoista virtoja...antaako ne sille edes sen 12v. ? :roll:
Vastaa Viestiin