Kertokaas nyt viksut, mitä eroa erilaisilla DVD -levyillä on.
Sen eron tiedän, mikä on R ja RW levyillä mutta mikä merkitys näillä + ja - jutuilla on. Meillä on avaamaton paketti DVD + RW levyjä ja DVD/VHS laite. Ei vaan ole tullut kokeilluksi vielä kertaakaan tallentamista DVD:lle
DVD-R/DVD-RW ja DVD+R/DVD+RW on peruja sieltä DVD:eiden alkutaipaleelta, eli kilpailevat formaatit. Alkuun soittimet tuki pelkästään vain joko + tai -.
Nykyisin kaikki soittimet ja koneiden asemat tukevat molempia formaatteja.
- taitaa olla parilla prosentilla suositumpi kuin + tällä hetkellä. Omasta mielestäni noista voisi toisen jo hukata, plussan vaikka.
Jostain syystä oma halpis DVD-soitin ei osaa lukea DVD-R levyjä kunnolla.
Pätkii, nykii, latailee useita minuutteja. DVD+R taas toistuu aivan ongelmitta.
DVD-RW puolestaan kelpaa mutta ei +RW.
Toisto plus ja miinus formaattien välillä onnistuu nykyään jo lähes kaikilla laitteilla ja tallennuskin tietokoneella, mutta tallennus ei onnistu sekaisin läheskään kaikilla erillisillä tallentavilla DVD-laitteilla.
Nuo erilliset television kylkiäiseksi myytävät DVD-tallentimet ovat vieläkin pääasiassa, joko miinus tai plus leireissä, tosin ns. moninormitallentimiakin löytyy, tosin osa niistä on sitten vielä vain DVD-RAM:lla täydennettyjä miinus tai pluspolttimia.
Jos olet epävarma niin osta +-levyjä. Toimii varmimmin joka koneessa. Kokemus on duunin varastosta, jossa kone kanta vaihtelee 6v vanhasta nykypäivään ja tilataan vain + levyjä. Tosin noin vanhoissa ei ole edes dvd mahdollisuuta...... Ai niin mä muuten tilaan ne joten mulla ne toimii
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
isäntä osti tuossa vkl:nä semmoisen dvd-videokameran ja niissä jos kuvaa dvd-rw levylle ja halua sitte siirtää koneelle niin joutuu aina viimeistellä levyn ja taas kun laittaa kameraan niin joutuu poistaa viimeistelyn. +rw levyillä taas toimii molemmissa ilman mitään säätöä, kun on yhen kerran viimeistellyt.
Mulla on Philips DVDR610 tallentana DVD-soitin. Se tallentaa vain +-levyille. Sinänsä paska homma, kun pitää silmällä kattoa mitä levyjä, minä ku ostan niitä niin harvoin. Viimeksikin piti käyttöohjeista kattoa kumpia se polttaa
Svc kirjoitti:Jostain syystä oma halpis DVD-soitin ei osaa lukea DVD-R levyjä kunnolla.
Pätkii, nykii, latailee useita minuutteja. DVD+R taas toistuu aivan ongelmitta.
DVD-RW puolestaan kelpaa mutta ei +RW.
Eräällä kaverilla on täsmälleen sama ongelma. No täytyy polttaa hänelle kopio tuosta DVD-R -levystä DVD+R -levylle, niin eiköhän ongelma ole pois päiväjärjestyksestä.