Moottorin tukikumista ja tarvikeosista yleensäkin...
Moottorin tukikumista ja tarvikeosista yleensäkin...
Tässäpä aluksi pari linkkiä ihmeteltäväksi:
http://www.eeuroparts.com/searchresults ... 3&cat=1013
http://www.thesaabsite.com/9000/9000motormounts.htm
Kummassakin kerrotaan että moottorin hydrauliset tukikumit olisivat nykyään tarvikevalmistajien toimesta (Scantech ???) kiinteitä.
The Saabsiten teksti:
NOTE: The original mounts were Hydraulic mounts and were filled with a "Thick Viscous" substance to classify the mounts as hydraulic. The aftermarket companies that offered hydraulic no longer offer them which led us to carry the Solid mounts. These mounts are excellent quality mounts have shown no issues at all.
Elikkä kysymys kuuluu että mitä helvettiä? Olenko muka hankkinut Scantechin hienot (ja halvat) tarviketyynyt siinä uskossa että ne olisivat hydraulisia mutta ovatkin todellisuudessa kiinteitä? Pitääkö nuokin nyt vielä repiä pois kun ei ole vielä CS:ssä kone paikallaan ja mennä kiltisti Laakkosen tiskille hakemaan kelvollista tavaraa? Vai jättääkö paikalleen ja pelätä hampaiden tippumista tarviketyynyillä ajellessa???
Viime aikoina on muutenkin ruvennut palamaan käämit noiden tarvikeosien kanssa. Esimerkiksi Scantechin ulompien vetarien suojakumien mukana tulee todella p*skat kiinnityspannat. Tiedoksi että jopa Bilteman kumien mukana tulee paremmat pannat, itse asiassa jopa paremmat mielestäni kuin Löbron kumien mukana vaikka hyvät noi Löbrotkin ovat.
http://www.eeuroparts.com/searchresults ... 3&cat=1013
http://www.thesaabsite.com/9000/9000motormounts.htm
Kummassakin kerrotaan että moottorin hydrauliset tukikumit olisivat nykyään tarvikevalmistajien toimesta (Scantech ???) kiinteitä.
The Saabsiten teksti:
NOTE: The original mounts were Hydraulic mounts and were filled with a "Thick Viscous" substance to classify the mounts as hydraulic. The aftermarket companies that offered hydraulic no longer offer them which led us to carry the Solid mounts. These mounts are excellent quality mounts have shown no issues at all.
Elikkä kysymys kuuluu että mitä helvettiä? Olenko muka hankkinut Scantechin hienot (ja halvat) tarviketyynyt siinä uskossa että ne olisivat hydraulisia mutta ovatkin todellisuudessa kiinteitä? Pitääkö nuokin nyt vielä repiä pois kun ei ole vielä CS:ssä kone paikallaan ja mennä kiltisti Laakkosen tiskille hakemaan kelvollista tavaraa? Vai jättääkö paikalleen ja pelätä hampaiden tippumista tarviketyynyillä ajellessa???
Viime aikoina on muutenkin ruvennut palamaan käämit noiden tarvikeosien kanssa. Esimerkiksi Scantechin ulompien vetarien suojakumien mukana tulee todella p*skat kiinnityspannat. Tiedoksi että jopa Bilteman kumien mukana tulee paremmat pannat, itse asiassa jopa paremmat mielestäni kuin Löbron kumien mukana vaikka hyvät noi Löbrotkin ovat.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Noi ei vain aina mahdu pyöriin.Tasapaino akseli kirjoitti:Itse olen korvannut kiinnikkeet kumeissa kiristettävillä klemmareilla huomattavasti helpompi kiinniittää kuin esim löbron pannat varsinkaan kun ei ole niihin oikeita kiristypihtejä..
Pantojen kiristykseen olen käyttäny perinteisiä hohtimia ajalta ennen syntymääni, toimii.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Noni! Ilmankos Saabi muuttu "dieseliks" noitten motonetin "HYDRAULISTEN..." kumien vaihon jälkeen! (Motonet, Scantech) Taidan laittaa entiset takas, ehjäthän ne oli.. Olinkin jo epäillyt että ne on täyskumia... Peilit tärisee tyhjäkäynnillä, talviaamuna kun käynnistää koneen niin meinaat jo sitten hampaat tippua.. yms meluhaittaa tärinää ja kuminaa
P.S, ne kumityynyt maksaa Saabin tiskiltä n. 300€ /kpl
P.S, ne kumityynyt maksaa Saabin tiskiltä n. 300€ /kpl
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Joo, mutta noille löytyy n+1 valmistajaa. Hydraulisia ilmeisesti tekevät ainakin Cortico ja Boge/Sachs joka saattaapi olla jopa orkkistenkin valmistaja. Täytynee lähteä huomenna notkumaan jollekin varaosaputkan tiskille...MP kirjoitti:P.S, ne kumityynyt maksaa Saabin tiskiltä n. 300€ /kpl
OEM valmistajan hinta näyttää olevan jenkkilässä jonkin verran yli 100 taalaa joten ei toi välttämättä kalliiksi käy. Ellei sitten Saabikin ole ruvennut laittamaan laatikoihinsa noita täyskumisia tyynyjä.
Ilmota tälle palstalle kiitos jos löydät jotain vaihtoehtoja noille motonetin kivityynyille!vtp9k kirjoitti:Joo, mutta noille löytyy n+1 valmistajaa. Hydraulisia ilmeisesti tekevät ainakin Cortico ja Boge/Sachs joka saattaapi olla jopa orkkistenkin valmistaja. Täytynee lähteä huomenna notkumaan jollekin varaosaputkan tiskille...MP kirjoitti:P.S, ne kumityynyt maksaa Saabin tiskiltä n. 300€ /kpl
OEM valmistajan hinta näyttää olevan jenkkilässä jonkin verran yli 100 taalaa joten ei toi välttämättä kalliiksi käy. Ellei sitten Saabikin ole ruvennut laittamaan laatikoihinsa noita täyskumisia tyynyjä.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Onnistuu hienosti myös sivuleikkureilla... ensin toiselta puolelta ja het perään toiselta puolelta sopiva puristus.vtp9k kirjoitti:Pihdit löytyy Biltemasta eikä hinta päätä huimaa.Tasapaino akseli kirjoitti:Itse olen korvannut kiinnikkeet kumeissa kiristettävillä klemmareilla huomattavasti helpompi kiinniittää kuin esim löbron pannat varsinkaan kun ei ole niihin oikeita kiristypihtejä..
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Olenhan kiristellyt noita sivuleikkureilla itsekin. Ja ain kun olis ollut tarvis ei ole ollut pihtejä saapusalla eikä varsinkaan Biltemaa.. Ja kun on ollut bilteman vieressä ei ole sieltä tullut heti ensimmäisenä mieleen että pitäis ostaa niiden pantojen kiristyspihdit. Tarvinnut niin harvakseltaan. Noi klemmarit ovat varsin hyvä vaihtoehto kertakäyttö siteille siis missä sopii käyttämään tietenkin.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Olisi myös mukava tietää aidoista hydraulisista vaihtoehdoista. Viime kesänä tuli se moka tehtyä, että laitoin ko. Motonetin kälysen kumit. Tärinät yms. lisääntyivät huomattavasti...MP kirjoitti:Ilmota tälle palstalle kiitos jos löydät jotain vaihtoehtoja noille motonetin kivityynyille!vtp9k kirjoitti:Joo, mutta noille löytyy n+1 valmistajaa. Hydraulisia ilmeisesti tekevät ainakin Cortico ja Boge/Sachs joka saattaapi olla jopa orkkistenkin valmistaja. Täytynee lähteä huomenna notkumaan jollekin varaosaputkan tiskille...MP kirjoitti:P.S, ne kumityynyt maksaa Saabin tiskiltä n. 300€ /kpl
OEM valmistajan hinta näyttää olevan jenkkilässä jonkin verran yli 100 taalaa joten ei toi välttämättä kalliiksi käy. Ellei sitten Saabikin ole ruvennut laittamaan laatikoihinsa noita täyskumisia tyynyjä.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Millä tavalla oireilee, jos kyseiset holokit on menny losoiksi?vtp9k kirjoitti:Arvaus: taitaa olla vaihdekepin alapään holkit.Tasapaino akseli kirjoitti:Tarvikeosista.. Tuollainen tarttu motonetin hinnastoa selatessa silmään jota en ole ennen nähnyt.9000 Vaihteesiirtäjän helasarja (manuaalit). . . . . . . . . . . 18-2577 4.90 ??? mitähän pitänee sisällään kyseinen satsi?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77