Katalysaattori ja rikkaalla käyminen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Sabaman
"Turbo"

Katalysaattori ja rikkaalla käyminen

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Nyt tuntuu siltä, että katalysaattorissa on rojut sisällä irrallaan ja peltinen räminä mukulakivikadulla tulee sieltä. Kaasun painaminen taas vähentää räminää. Eli onko nyt joku hitti paikka josta haen uuden (racing) katin ja 3" downpipet? Kokemuksia?

Toinen asia on se, että nyt "kuumalla" kelillä pari viikkoa on kone käynyt rikkaalla ja kulutus sen mukainen, n.1,5l enemmän kuin muulloin? Mistäs tämä johtuisi? Muustakin kuin lämpötilasta?
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
eklunto1
"Hölösuu"

Re: Katalysaattori ja rikkaalla käyminen

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Sabaman kirjoitti:Nyt tuntuu siltä, että katalysaattorissa on rojut sisällä irrallaan ja peltinen räminä mukulakivikadulla tulee sieltä. Kaasun painaminen taas vähentää räminää. Eli onko nyt joku hitti paikka josta haen uuden (racing) katin ja 3" downpipet? Kokemuksia?

Toinen asia on se, että nyt "kuumalla" kelillä pari viikkoa on kone käynyt rikkaalla ja kulutus sen mukainen, n.1,5l enemmän kuin muulloin? Mistäs tämä johtuisi? Muustakin kuin lämpötilasta?
Katti tukossa ja ilmastointi pauhaa täysillä, niin ei tosiaankaan ihme jos kulutus nousee.

Jos sinulla ei ole tarkoitus muuten piristää auton kulkupuolta, niin 3" putkistolla ei saa kun möreemmät pörinät. Uuden putkiston / katin hakemiseen lienee hyvä aloittaa siitä paljonko olet valmis hommaan sijoittamaan, aiotko tehdä asennukset itse jne.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Sabaman
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Ei se katti nyt tukossa ole. Kyllä se sitten lähte kun tarvii.
3" on ehdoton valinta tässä tilaanteessa ja tosiaan aion itse autoni asentaa nyt ja aina. Ja mikään sijoituskohde ei toi putkisto ole vaan hinta-laatu suhteella parasta otetaan. Saabissa taitaa olla kaikki putket ja letkut alimittasia. Ja putki väännetään vaikka itse jos "sopivaa" ei löydy.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Vastaa Viestiin