kansi vuotaa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Sam76
"Ruisku"

kansi vuotaa

Viesti Kirjoittaja Sam76 »

tuli nyt havaittua omin silmin että tihkuttaa öljyä apukuskin puolelta. Oljyä ei vie mutta jäähdytinnesteessä vähän epäpuhtautta. Käynnistyy hyvin ja käy aivan tasaisesti. Pystyykö vielä kiristämään pultteja, autolla ajettu 170tkm ja pystyykö tämän tekemään muu kuin merkkihuolto?

Ei millään teksi mieli nyt viedä kansiremonttiin, olen tässä kesän aikana laittanut jo 1500e korjauksiin ja nyt vielä tämä :evil: :evil: ja sitä paitsi ilmastointikin lakkasi muutama päivä sitten toimimasta. Ai per mutta alkaa pikkuhiljaa ottamaan kupoliin.

Mutta auto on hyvä ja olen sen ajatellut pitää itsellä (toivottavasti ei tartte alkaa pyörtämään puheita :? )

lisäkysymys: tietääkö joku oikeesti ammattitaitoista ilmastointihuoltoa Jyväskylän tienoilla? Käytin yhdessä ja ilmastointi lakkasi toimimasta kuukauden kuluttua huollosta.. :roll:
9-3 2.0t sport vm-00
Hook
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hook »

Pultteja voi kiristää mikä tahansa huolto tai muuten moottoreihin perehtynyt harrastaja/asentaja, kunhan löytyy torx avaimia (ventiilikopan aukaisuun) sekä momenttiavain ja E14 (vai oliko se E16) käänteinen torx kannen pulttien kiristykseen.
Aikaa tuohon menee 20-40min..

Uutta tiivistettä laittaessa kiristystiukkuudet ja järjestys ovat erittäin oleellisia, että tiiviste puristuu tasaisesti kantta kieroon vääntämättä ja tämä tapahtuu kolmessa eri vaiheessa. 40Nm, 60Nm, 90 astetta.

Järjestys:
8 4 1 5 9
7 3 2 6 10 vaihdelaatikon puoli.

Koska nyt on kyseessä vain jälkikiristys, niin, tuo kannattanee tehdä yksinkertaisemmin em. järjestyksessä yksitellen löysäämällä pulttia aavistus, että voi kiristää tuohon 60n ja sen jälkeen vielä vääntämällä 90 astetta.

Itselläni vuoti vettä kuskin päädystä vaihdelaatikon päälle ja korjaantui kiristämisellä 50t sitten. Nyt kiristin varmuuden vuoksi uudelleen, kun auto syönyt öljyä hiukka liikaa viime aikaisten virien jälkeen... :roll:

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Sam76
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Sam76 »

Kiitti tiedoista. Pitäne varata huomenna aika läheiselle pajalle. :D
9-3 2.0t sport vm-00
like_a_glove
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

eikös "hook" :lla oo kuviakin kyseisestä tapahtumasta...vai onko ne Aleksilla...???
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Sairas95
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Mietin tässä sellaista, että kun näitä kansia jälkikiristellään vanhoilla pulteilla, niin voiko jossain vaiheessa katketa. Pultin ideahan on tällaisissa astekiristyksissä venyä, että saadaan oikea kireys. Aikoinaan ainakin fordin CVH-koneissa piti pultit tämän takia vaihtaa. Jos jollain olisi käytettyjä ja uusia pultteja, niin voisi mitata onko pituus muuttunut. Ei muuten, mutta voi olla ikävä irroitettava jos katkeaa.
9-5 2.3 MY2008
Hook
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hook »

Itse olen järkeillyt samaa. Toisaalta en ole kuullut keneltäkään saabeista katkenneen kiristyksessä, vaikka pieni pelko on aina perseen alla 90 astetta vääntäessä. :oops: :roll: :lol:
Jostain olen lukenut/kuullut, että noita pultteja voi muutaman/muutamia kertoja käytää, joten ihan joka viikko ei noita kannattane lisää kiristellä, mutta jos on vuotoa, niin silloin riskin otto kannattaa, jos vaihtoehtona on kansipahvin vaihto. :wink:
Itse ajattelin uusia pultit seuraavan piakkoin olevan kansirempan yhteydessä.

Hook

Ps. taitaa olla aleksilla noi kuvat..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
mwessman
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Mullakin vuotaa kone öljyä just siitä apukuskin puoleisesta päädystä ja suoritin kiristyksen. Pultit tuntuivat kyllä olevan jo valmiiksi todella tiukassa. Huomenna liuotinpesen koneen ja toivon parasta... Jos vuotaa, ostan tykötarpeet ja ruinaan kaverin tallin viikonlopuksi käyttöön tiivisteen vaihtoa varten. Autolla ajettu 138 tkm
Vastaa Viestiin