Pultteja voi kiristää mikä tahansa huolto tai muuten moottoreihin perehtynyt harrastaja/asentaja, kunhan löytyy torx avaimia (ventiilikopan aukaisuun) sekä momenttiavain ja E14 (vai oliko se E16) käänteinen torx kannen pulttien kiristykseen.
Aikaa tuohon menee 20-40min..
Uutta tiivistettä laittaessa kiristystiukkuudet ja järjestys ovat erittäin oleellisia, että tiiviste puristuu tasaisesti kantta kieroon vääntämättä ja tämä tapahtuu kolmessa eri vaiheessa. 40Nm, 60Nm, 90 astetta.
Järjestys:
8 4 1 5 9
7 3 2 6 10 vaihdelaatikon puoli.
Koska nyt on kyseessä vain jälkikiristys, niin, tuo kannattanee tehdä yksinkertaisemmin em. järjestyksessä yksitellen löysäämällä pulttia aavistus, että voi kiristää tuohon 60n ja sen jälkeen vielä vääntämällä 90 astetta.
Itselläni vuoti vettä kuskin päädystä vaihdelaatikon päälle ja korjaantui kiristämisellä 50t sitten. Nyt kiristin varmuuden vuoksi uudelleen, kun auto syönyt öljyä hiukka liikaa viime aikaisten virien jälkeen...
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.