Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Ihan samaa tekstiä kun ocf:n foorumilla jokuaika sitten. En voi tajuta että joku viittii stressata vanhasta Saabista noin paljon. Ja joo se ei ole maailman nopein auto, eikä sellasta ole väitettykkään.bmw kirjoitti:radalla jopa 1.2 corsa on nopeampi, kun toi saapin paska. Ehkä ton saappi kuskin pitäisi tuplata lääkityksensä, koska niitähän se syö! Saabin kulkevuudestahan on olemassa video, tälläkin foorumilla, jossa saabia revitetään tosissaan, uskokaa pois. (saab vs mustang)![]()
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Pääsit sanomaanf-19 kirjoitti:Ei tuo lähdekään mihinkään, jää jopa mun autolle, ainiin mutta mullahan oli suomen nopein satku![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mutta ei se nyt mikään ihme tai salaisuus ole että saabbi (og900) ei lähde viivalta, ainakaan ilman lukkoa ja sliksejä. Ja se on tässäkin ketjussa moneen kertaan todettu. Mitä siitä päätä paukuttamaan. Eipä muuten taida ne takavedotkaan viivalta irrota ilman ko. varusteita mitenkään tajuntaa räjäyttävästi.
Toivottavasti kukaan ei lähde oikeasti mukaan noin huonoon trolliin.

Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
ottaahan se koville, kun on koko vuoden liimaillu M-sport tarroja ympäri autoa, ja siltikään se bemu ei kulje... heh.. huvittavaa sinänsä, kun sain tuolle mun tonnarillekin heti tuomion, että vakio 530bmw jättää seisomaan... ...ompa yllättävää, kun eihän sen bemarin hinnalla saisi edes viittätoista mun saabia.. hehheh..
jaksavat sitte ottaa herneitä nenään ja viisastella jostain varttimaileista...
jaksavat sitte ottaa herneitä nenään ja viisastella jostain varttimaileista...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Joo, vaikkakin toi aika on ihan normaali n300hp etuvedolle, ainakin jos tehot on saabin korissa.
Eikä tota ole kiihdytys käyttöön rakennettu. Lähinnä kadulla kikkailuun. Ja autohan on tosiaan rakennettu tosi pienellä budjetilla ja käyttöalue kuten kuvasta näkyy on aika kaponen ja lähtee ylhäältä.
Eli kaasun kanssa pidon hakeminen ei toimi tossa autossa ollenkaan, ja kakkosella pito katos yllättävän helposti, ja se tiputti ton ekat 60 jalkaa tosi huonoksi. Rahalla saisi tietty heräämään alempaa mutta sitten pitäis muuttaa alakerta ym ja en todella ole ajatellut tehdä sellasta muutosta
Eli auton alusta on vakio satkun ja jokseenkin loppu, renkaina oli 205 leveät 17" Marangonin Zetat
Eikä tota ole kiihdytys käyttöön rakennettu. Lähinnä kadulla kikkailuun. Ja autohan on tosiaan rakennettu tosi pienellä budjetilla ja käyttöalue kuten kuvasta näkyy on aika kaponen ja lähtee ylhäältä.
Eli kaasun kanssa pidon hakeminen ei toimi tossa autossa ollenkaan, ja kakkosella pito katos yllättävän helposti, ja se tiputti ton ekat 60 jalkaa tosi huonoksi. Rahalla saisi tietty heräämään alempaa mutta sitten pitäis muuttaa alakerta ym ja en todella ole ajatellut tehdä sellasta muutosta
Eli auton alusta on vakio satkun ja jokseenkin loppu, renkaina oli 205 leveät 17" Marangonin Zetat
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Joo ja ei taida ihan iivarin vakioalusta olla noille tehoille suunniteltu
Tuli ainakin omassa kiroiltua (oli ihan vakio 128hv) loppuaikoina jo motarinopeuksissakin --> selkeä raja kulki n.110-120km/h vaudissa, sen jälkeen alkoi meno oleen turhan "löysää".
Kaikkea ei pienellä rahalla saa, mutta pääasia on että on hauskaa

Tuli ainakin omassa kiroiltua (oli ihan vakio 128hv) loppuaikoina jo motarinopeuksissakin --> selkeä raja kulki n.110-120km/h vaudissa, sen jälkeen alkoi meno oleen turhan "löysää".
Kaikkea ei pienellä rahalla saa, mutta pääasia on että on hauskaa

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Jep, ja kun kuvasta kattoo niin en kyllä ihmettele että välistä vaikka litrastakin corsaa hitaampi olisin ollu

Ja kyllä tollakin pääsee poikittain
Kiitokset Attelle kummivuokrasta.
Kokeiltiin tolla rengastuksella ajella ensin ja vetää vähän shöwtä..no ainakin kuskilla oli hauskaa
mutta edelleen myös normaalirengastuksella yliohjaa ja on vähän salakavala ajaa kun perä irtoo jarrutuksissa tosi hätäseen.




Ja kyllä tollakin pääsee poikittain

Kokeiltiin tolla rengastuksella ajella ensin ja vetää vähän shöwtä..no ainakin kuskilla oli hauskaa


Viimeksi muokannut moonlight-tuning, To Heinä 20, 2006 12:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Ei! Näin se oli omassanikin... ei se sieltä juuri millään lähtenyt, mutta sitten kun lähtee tarpeeks vauhdilla, niin onkin sit "veemäinen" saada oikeemaan... sitä mennään kylki edellä vähän pitemmän aikaa ja oikee vasta kun nopeus putoaa todella pieneksihimmee kirjoitti:Onkohan mun saabeis jotain vikaa, kun ei perä irtoo jarrutuksessa edes talvella..
(joskus leikittii käppärillä vähän laakeemmalla alueella...kivasti jäi 2 renkaanjälkeä piiitkällä matkalla kun oltiin menty apparin kylki eellä... eli ihan kirjaimellisesti kahva eelllä. alussa vauhti n 50km/h, oikeemaan saatiin vasta n. <20km/h....mutta oikes kuitenkin.)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Ei mullakaan talvella ole ongelmia mutta kuivalla asvaltilla kesällä, märällä puskee kyllä mutta kuivalla yliohjaa ??himmee kirjoitti:Onkohan mun saabeis jotain vikaa, kun ei perä irtoo jarrutuksessa edes talvella..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Se on se painon tuoma "haitta" tai etu, kummin päin vain vaanMoney For Nothing kirjoitti: Ei! Näin se oli omassanikin... ei se sieltä juuri millään lähtenyt, mutta sitten kun lähtee tarpeeks vauhdilla, niin onkin sit "veemäinen" saada oikeemaan... sitä mennään kylki edellä vähän pitemmän aikaa ja oikee vasta kun nopeus putoaa todella pieneksi

Ensin ei millään lähde, mutta sitten kun lähtee niin se on menoa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Joo, mulla menee talvella ihan ok eli puskee normaaliajossa kahvan nosto saa yliohjaamaan ja oikee ihan okei. Mun kokemukset on kitkoilla ajettaessa, kaikenkaikkiaan tosi hyvä ajaa talvella. Mutta mulla voi olla alusta niin saakelin löysä ja pehmeä että siirtää jarrutuksissa kuivalla painoa eteen liikaa ja sen takia alkaa yliohjata, ja takana on vieläkin kitkat mutta kyllä tossa jotain muutakin musta on. Etupään kulmat on ainakin hakusessa kun syö rengasta.Turbo16 kirjoitti:Se on se painon tuoma "haitta" tai etu, kummin päin vain vaanMoney For Nothing kirjoitti: Ei! Näin se oli omassanikin... ei se sieltä juuri millään lähtenyt, mutta sitten kun lähtee tarpeeks vauhdilla, niin onkin sit "veemäinen" saada oikeemaan... sitä mennään kylki edellä vähän pitemmän aikaa ja oikee vasta kun nopeus putoaa todella pieneksi
Ensin ei millään lähde, mutta sitten kun lähtee niin se on menoa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Ainakin minun 3ov satkut ovat olleet järestäen aliohjaavia, ainoastaan rajulla väärinkäytöllä radalla olen saannut perän irti. Tämä tapahtuu lähinä tulemalla aivan liian lujaa mutkaan, ja sopivasti kesken mutkan jarruttamalla. Ahvenistolla, viimeisessä mutkassa ennen pääsuoralle tulevaa suoraa olen pistänyt kaikki satkut tappisladiin (liikaa vauhtia ja napakka jarrutus...), ja alastarolla sekä suoran päässä että enen ratavarikon muuria (se oikea varikon sisäänajon jälkeen), molemmat myös liian suuren nopeuden tuloksena.
Kadulla en koskaan ole satkua saannut poikittain (paitsi pakottamalla tietty).
Talvella temppuja aiheutti takajousiin asennetut ilmatyynyt, muuttui satku mukavan ohjaavaksi, joskus jopa rampissa, ylämäessä, vetopäällä saatu poikittain...
Kadulla en koskaan ole satkua saannut poikittain (paitsi pakottamalla tietty).
Talvella temppuja aiheutti takajousiin asennetut ilmatyynyt, muuttui satku mukavan ohjaavaksi, joskus jopa rampissa, ylämäessä, vetopäällä saatu poikittain...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower