Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Paljonko se varttimaili meni?
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Bmw ---> mars takaisin suomi24:lle! :lol:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

bmw kirjoitti:radalla jopa 1.2 corsa on nopeampi, kun toi saapin paska. Ehkä ton saappi kuskin pitäisi tuplata lääkityksensä, koska niitähän se syö! Saabin kulkevuudestahan on olemassa video, tälläkin foorumilla, jossa saabia revitetään tosissaan, uskokaa pois. (saab vs mustang) :lol: :idea:
Ihan samaa tekstiä kun ocf:n foorumilla jokuaika sitten. En voi tajuta että joku viittii stressata vanhasta Saabista noin paljon. Ja joo se ei ole maailman nopein auto, eikä sellasta ole väitettykkään.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Sukellusvene kirjoitti:Paljonko se varttimaili meni?
Neljäntoista puolelle ja loppunopeus jotain +160km/h
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

f-19 kirjoitti:Ei tuo lähdekään mihinkään, jää jopa mun autolle, ainiin mutta mullahan oli suomen nopein satku :P :twisted: :roll: :idea: :P 8O 8) :P :twisted: 8)

Mutta ei se nyt mikään ihme tai salaisuus ole että saabbi (og900) ei lähde viivalta, ainakaan ilman lukkoa ja sliksejä. Ja se on tässäkin ketjussa moneen kertaan todettu. Mitä siitä päätä paukuttamaan. Eipä muuten taida ne takavedotkaan viivalta irrota ilman ko. varusteita mitenkään tajuntaa räjäyttävästi.

Toivottavasti kukaan ei lähde oikeasti mukaan noin huonoon trolliin.
Pääsit sanomaan :lol: Mutta olen vieläkin sitä mieltä että mulla on enemmän potkua mutta huonompi toimivuus. 1500€ ei voi saada kaikkea.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

ottaahan se koville, kun on koko vuoden liimaillu M-sport tarroja ympäri autoa, ja siltikään se bemu ei kulje... heh.. huvittavaa sinänsä, kun sain tuolle mun tonnarillekin heti tuomion, että vakio 530bmw jättää seisomaan... ...ompa yllättävää, kun eihän sen bemarin hinnalla saisi edes viittätoista mun saabia.. hehheh..
jaksavat sitte ottaa herneitä nenään ja viisastella jostain varttimaileista...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Joo, vaikkakin toi aika on ihan normaali n300hp etuvedolle, ainakin jos tehot on saabin korissa.

Eikä tota ole kiihdytys käyttöön rakennettu. Lähinnä kadulla kikkailuun. Ja autohan on tosiaan rakennettu tosi pienellä budjetilla ja käyttöalue kuten kuvasta näkyy on aika kaponen ja lähtee ylhäältä.
Kuva
Eli kaasun kanssa pidon hakeminen ei toimi tossa autossa ollenkaan, ja kakkosella pito katos yllättävän helposti, ja se tiputti ton ekat 60 jalkaa tosi huonoksi. Rahalla saisi tietty heräämään alempaa mutta sitten pitäis muuttaa alakerta ym ja en todella ole ajatellut tehdä sellasta muutosta

Eli auton alusta on vakio satkun ja jokseenkin loppu, renkaina oli 205 leveät 17" Marangonin Zetat
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Joo ja ei taida ihan iivarin vakioalusta olla noille tehoille suunniteltu :lol:
Tuli ainakin omassa kiroiltua (oli ihan vakio 128hv) loppuaikoina jo motarinopeuksissakin --> selkeä raja kulki n.110-120km/h vaudissa, sen jälkeen alkoi meno oleen turhan "löysää".
Kaikkea ei pienellä rahalla saa, mutta pääasia on että on hauskaa :P
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Jep, ja kun kuvasta kattoo niin en kyllä ihmettele että välistä vaikka litrastakin corsaa hitaampi olisin ollu :lol: :lol: :!:

Ja kyllä tollakin pääsee poikittain :lol: Kiitokset Attelle kummivuokrasta.

Kokeiltiin tolla rengastuksella ajella ensin ja vetää vähän shöwtä..no ainakin kuskilla oli hauskaa :lol: mutta edelleen myös normaalirengastuksella yliohjaa ja on vähän salakavala ajaa kun perä irtoo jarrutuksissa tosi hätäseen.

Kuva
Viimeksi muokannut moonlight-tuning, To Heinä 20, 2006 12:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Onkohan mun saabeis jotain vikaa, kun ei perä irtoo jarrutuksessa edes talvella.. 8O
VW transporter 2.5tdi vm.99
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

himmee kirjoitti:Onkohan mun saabeis jotain vikaa, kun ei perä irtoo jarrutuksessa edes talvella.. 8O
Ei! Näin se oli omassanikin... ei se sieltä juuri millään lähtenyt, mutta sitten kun lähtee tarpeeks vauhdilla, niin onkin sit "veemäinen" saada oikeemaan... sitä mennään kylki edellä vähän pitemmän aikaa ja oikee vasta kun nopeus putoaa todella pieneksi

(joskus leikittii käppärillä vähän laakeemmalla alueella...kivasti jäi 2 renkaanjälkeä piiitkällä matkalla kun oltiin menty apparin kylki eellä... eli ihan kirjaimellisesti kahva eelllä. alussa vauhti n 50km/h, oikeemaan saatiin vasta n. <20km/h....mutta oikes kuitenkin.)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

himmee kirjoitti:Onkohan mun saabeis jotain vikaa, kun ei perä irtoo jarrutuksessa edes talvella.. 8O
Ei mullakaan talvella ole ongelmia mutta kuivalla asvaltilla kesällä, märällä puskee kyllä mutta kuivalla yliohjaa ??
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Money For Nothing kirjoitti: Ei! Näin se oli omassanikin... ei se sieltä juuri millään lähtenyt, mutta sitten kun lähtee tarpeeks vauhdilla, niin onkin sit "veemäinen" saada oikeemaan... sitä mennään kylki edellä vähän pitemmän aikaa ja oikee vasta kun nopeus putoaa todella pieneksi
Se on se painon tuoma "haitta" tai etu, kummin päin vain vaan :)
Ensin ei millään lähde, mutta sitten kun lähtee niin se on menoa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Turbo16 kirjoitti:
Money For Nothing kirjoitti: Ei! Näin se oli omassanikin... ei se sieltä juuri millään lähtenyt, mutta sitten kun lähtee tarpeeks vauhdilla, niin onkin sit "veemäinen" saada oikeemaan... sitä mennään kylki edellä vähän pitemmän aikaa ja oikee vasta kun nopeus putoaa todella pieneksi
Se on se painon tuoma "haitta" tai etu, kummin päin vain vaan :)
Ensin ei millään lähde, mutta sitten kun lähtee niin se on menoa.
Joo, mulla menee talvella ihan ok eli puskee normaaliajossa kahvan nosto saa yliohjaamaan ja oikee ihan okei. Mun kokemukset on kitkoilla ajettaessa, kaikenkaikkiaan tosi hyvä ajaa talvella. Mutta mulla voi olla alusta niin saakelin löysä ja pehmeä että siirtää jarrutuksissa kuivalla painoa eteen liikaa ja sen takia alkaa yliohjata, ja takana on vieläkin kitkat mutta kyllä tossa jotain muutakin musta on. Etupään kulmat on ainakin hakusessa kun syö rengasta.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Ainakin minun 3ov satkut ovat olleet järestäen aliohjaavia, ainoastaan rajulla väärinkäytöllä radalla olen saannut perän irti. Tämä tapahtuu lähinä tulemalla aivan liian lujaa mutkaan, ja sopivasti kesken mutkan jarruttamalla. Ahvenistolla, viimeisessä mutkassa ennen pääsuoralle tulevaa suoraa olen pistänyt kaikki satkut tappisladiin (liikaa vauhtia ja napakka jarrutus...), ja alastarolla sekä suoran päässä että enen ratavarikon muuria (se oikea varikon sisäänajon jälkeen), molemmat myös liian suuren nopeuden tuloksena.

Kadulla en koskaan ole satkua saannut poikittain (paitsi pakottamalla tietty).

Talvella temppuja aiheutti takajousiin asennetut ilmatyynyt, muuttui satku mukavan ohjaavaksi, joskus jopa rampissa, ylämäessä, vetopäällä saatu poikittain...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Vastaa Viestiin