Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

moonlight-tuning kirjoitti:Tulipas mieleen kun luin tossa tota turbon vesijäähdytystä..

Tää on mun ekoja turboja ja kauanko tollasta pitäisi käyttää ajon jalkeen ? Mullahan ei ole vesijäähdytystä turbossa, ja tiedän ton että riippuu pakolämmöstä mutta sitä kun ei mun vehkeessä nää mittarista..
no semmonen luukkuauki vehkeet punaisena- ajo, noin tupakin mittanen jäähytyskäynti ja mieluusti semmosta jähytysajoa vähän ennen...


jos normiajossa esim. kauppareissu, niin riittää ihan kun ajaa hissukseen kotiin ja antaa ahtimen laskea kierrokset, eli sammuttaa ihan tyhjäkäynniltä eikä nostata kierroksia enen sammutamista... (semmostakin nähnyt :D )


jos lämpötiloja jää oottamaan et laskee, niin saa oottaa varmaan puoltuntii, kumminkin sarjat kovan ajon jälkeen yli 600 asteisia.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Ootko koittanut lähettää autoa kakkosella? Tosin sekään ei hirviän kestävä keino ole mutta vaoipi saada paremman lähdön, jos sitä kaipaa.
VW transporter 2.5tdi vm.99
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

himmee kirjoitti:Ootko koittanut lähettää autoa kakkosella? Tosin sekään ei hirviän kestävä keino ole mutta vaoipi saada paremman lähdön, jos sitä kaipaa.
Olen, mulla luistaa kytkin jos yrittää lähteä kakkosella paikalta, ja sitten kun alkaa luistaa niin luistaa kanssa, eli ei ota kiinni vaikka varovasti höllää kaasua.
saabracing kirjoitti:no semmonen luukkuauki vehkeet punaisena- ajo, noin tupakin mittanen jäähytyskäynti ja mieluusti semmosta jähytysajoa vähän ennen...


jos normiajossa esim. kauppareissu, niin riittää ihan kun ajaa hissukseen kotiin ja antaa ahtimen laskea kierrokset, eli sammuttaa ihan tyhjäkäynniltä eikä nostata kierroksia enen sammutamista... (semmostakin nähnyt )


jos lämpötiloja jää oottamaan et laskee, niin saa oottaa varmaan puoltuntii, kumminkin sarjat kovan ajon jälkeen yli 600 asteisia.
Eli riittää kun varovasti ajelee ennen kun sammuttaa, meinasin vaan että jos pitäis varoa enemmän kun mullahan ei sitä vesikiertoa ole tossa ahtimessa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Volvistit on asiaporukkaa ja niitten kans voi vähä leikkiäkki ilman että menee heti pussillinen herneitä. Eikä volvossa autonakaan mitään vikaa ole. :)

BMW puolella näyttäs olevan toisin. :lol:

Laitaha moonlight se alusta kondikseen ja kanssa-autoilijoille luut syvemmälle kurkkuun! :twisted:
Aki Peltola #1132
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

http://www.900klubben.com/phpbb2/viewtopic.php?t=1422 Jos joku osaa kääntää että vittuileeko jengi mulle :roll: :?:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

ei ainakaan sillä vähällä ruotsin ymmärryksellä mikä mulla on
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

moonlight-tuning kirjoitti:http://www.900klubben.com/phpbb2/viewtopic.php?t=1422 Jos joku osaa kääntää että vittuileeko jengi mulle :roll: :?:
Ei siellä mitään vittuilua ollut, päinvastoin. :) Mitä kommenttia mietit?
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Tri-Lo kirjoitti: Ei siellä mitään vittuilua ollut, päinvastoin. :) Mitä kommenttia mietit?
Heh, ser att den är bänkad i Åbo...får passa mig i framtida eventuella race

Tota lähinnä ? Kun suunnittelin tässä että vois lähteä tonne Ruotsinmaalle ton kanssa saisivat sielläkin ihmetellä tota :lol: Tarttis vaan joku kontakti sieltä päin saada tai jotain, tai sitten voitais kasata täältä joku porukka ja lähteä sinne ???
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Heh, ser att den är bänkad i Åbo...får passa mig i framtida eventuella race
= Hah, näin että penkitetty Turussa...täytyy varoa mahdollisissa tulevissa kisailuissa

(Kirjoittaja taisi siis olla sieltäpäin :wink: )
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin ruiskuna siinä on boschin LH? tietääkseni niitä ei lucasin cu14 ruutalla ole....?
tuolta ruotsin tiedoista vaan katselin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Joo otin sen cu-14 pois sieltä :oops:

Itelle vaan iskostunut jostain semmonen käsitys että toi on joku sekasikiö kun korjauskäsikirjaa tutkin, mutta en kyllä enää muista että mikä siinä viittas tohon cu-14:seen. Mikä ero niissä on ? En ole kaiketi tollasta Lucasta ikinä nähnyt. Onko siinä kaikki osat omia vai onko siinäkin kuitenkin boschin osia ?
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

moonlight-tuning kirjoitti:Joo otin sen cu-14 pois sieltä :oops:

Itelle vaan iskostunut jostain semmonen käsitys että toi on joku sekasikiö kun korjauskäsikirjaa tutkin, mutta en kyllä enää muista että mikä siinä viittas tohon cu-14:seen. Mikä ero niissä on ? En ole kaiketi tollasta Lucasta ikinä nähnyt. Onko siinä kaikki osat omia vai onko siinäkin kuitenkin boschin osia ?
Immu on oma, läppäkotelon asentoanturi on oma ja lucas tarttee sen etuvastuksen ja AIC-valve on lucaksen oma sekä suuttimet on lucaksen omia.


Tai siis sytkänpäätevaste on boschin, mutta se nyt liity polttoainejärjestelmään.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Okei, sekotin sen kun aikanani laitoin ton rinnakkaisen sytkän. Kun LH:ssa ei ole omaa sytkän ohjainta tai hall-anturia niin katoin sen cu-14 kytkentäkaaviosta..ja sen jälkeen olen muistanu ton ruiskun tyypin väärin.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Nyt sain siistityksi ton etupuskurinkin, itseasiassa maanantai yöllä, ei repsota puskurin päädyt enää. Tuli aika siisti, tei n vaan alumiinista sellaset tuet noihin coolerin korviin.

Miten muuten kun mulla vuotaa venakopantiiviste kun sammuttaa tai käy tyhjää, eli kaikki on ok kun ajaa mutta kun "polkemisen" jälkeen sammuttaa niin vuotaa öljyä pakosarjan päälle ??
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Vastaa Viestiin