OIKEIN...
Kateutta?
-
Moukarimies
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Minäkään en kesällä päiväaikaan valtateiden ulkopuolella valoja polta. Kyllä hiljaisemman vauhdin teillä normaalilla näkökyvyllä siunatut autoilijat toisensa näkevät. Autossa pitäisi lain mukaan valot olla, mutta miksi pyöräilijät eivät ole valopakon alaisia? Nehän ovat vaikeammin huomattavissa autoihin verrattuna.
Valot on aina päällä, mitä nyt joskus unohtuu. Harmittaa nää jotka eivät valoja käytä, se on kuitenkin laissa määrätty pakko. Sekin pitää paikkansa että kun kerran ajovalopakko on, niin sitä olettaa liikkeellä olevien autojen käyttävän valoja. Jos joku ei käytä, ei sitä autoakaan heti miellä liikenteessä olevaksi, etenkään kaupungissa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
saapasjalkakissa
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
Näin on. Aivan totta, että valoitta ajavia ei heti ensisilmäyksellä tunnista liikkuviksi, kyllä ne päivälläkin kuitenkin senverran näkyvät. Ei sen luulis olevan niin vaikeaa muistaa niitä napsauttaa päälle, mut silti päivittäin tulee tommosia vastaan. Toinen mikä pistää sapettamaan on nää joilla sumarit tai lisäpitkät päällä, kun heijastelee ikävästi peileistä.. Luulevat kai et se on jotenkin hienoa.. Vaikka nyt on kyllä myönnettävä, et jää ne iteltäkin joskus jos toisilla autoilla joutuu ajamaan. Omassa ne kun on automaattisesti päällä, kun kääntää avaimesta..
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Liikenneprovoilusta. Melkoisia sydämmen tykytyksiä saa aikaan nuo autoilijat, jotka eivät halua antaa tietä ohittavalle. Eilen Vantaalta tänne Joensuuhun huristellessa kaksi kanssa-autoilijaa ei pitänyt siitä, että 900i voi lähteä ohittamaan heitä. Hajoilin jo ircissä eilen illalla tästä hommasta ja mieli on jo onneksi rauhoittunut. Pahempi näistä tapauksista: rutiininomainen alle 100km/h ajavan henkilöauton (Mersu 80-luvulta, taisi olla SEC kirjaimin varustettu) ohitus päätyikin siihen, että vastaantulija kohdattiin sitten normaalilla valtatiellä rinnakkain. Näkyihän siihen kolme autoa sopivan onneksi. Jonkin verran kait sai mersukuskikin säväriä tilanteesta, kun se pudotti nopeutensa kohtaamisen jälkeen siitä noin 130km/h:sta kiltisi alle sadan. Se jäi aika nopsaan jälkeen, vaikka itsekin pudotin nopeuteni takaisin matkavauhtiini, noin 105:een. Jälkeenpäin suututtaa ja hävettää yhtäaikaa. Miksi ihmeessä ei voi antaa toisen mennä ohi? Ja toisaalta, miksi en tajunnut että se toinen lähti kiihdyttämään? Tuollaisessa tilanteessa se ohitettavan kiihdytys on kuitenkin niin odottamatonta, että meni puurot ja vellit sekaisin iteltäkin. Yhden henkilöauton ohitus kun on sellainen rutiini juttu, ettei sitä paljoa harkita. Rekan tai usean auton ohituksessa tarvii punnita tarkempaan, että ehtiihän varmasti ohi...
Ajovaloista. Tuo pitkien väläytys tosiaan taitaa suututtaa ihmisiä selvästi enemmän, kuin omien valojen sammuttaminen ja sytyttäminen uudestaan. 99:ssä kun on ne "huomiovalot" eli alennettu käyttöjännite, niin räpytteleepä joku silloin tällöin valoja meikäläiselle. Ne on kait liian himmeät joidenkin mielestä? Vähemmän jokatapauksessa räpyttelyä tulee, kuin ilman valoja. Ihmettelin nimittäin tuossa taannoin, että miks ne mulle räpsyttää vähän väliä, vaikka valot on päällä? Syyksi paljastui 99:n rikkoutunut ajovalokytkin.
Ajovaloista. Tuo pitkien väläytys tosiaan taitaa suututtaa ihmisiä selvästi enemmän, kuin omien valojen sammuttaminen ja sytyttäminen uudestaan. 99:ssä kun on ne "huomiovalot" eli alennettu käyttöjännite, niin räpytteleepä joku silloin tällöin valoja meikäläiselle. Ne on kait liian himmeät joidenkin mielestä? Vähemmän jokatapauksessa räpyttelyä tulee, kuin ilman valoja. Ihmettelin nimittäin tuossa taannoin, että miks ne mulle räpsyttää vähän väliä, vaikka valot on päällä? Syyksi paljastui 99:n rikkoutunut ajovalokytkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tommosii kiihdyttävii molopäitä on suomi tulvillaan ja semmoset pitäs pysäyttää ja mäiskästä sorkkarautaa läpi tuulilasin....on itellekki muutama kiiretilanne tullu vuosien mittaan.
Näitä juttuja ku tulee eteen ,ni sitä vaan alkaa miettii,että pitäskö omaakin liikennekäyttäytymistä pikkusen päivittää.
Mitä ajovaloihin tulee,ni jatkakaa te valoitta ajamista ,ni mä alotan sen räpsyttelyn tältä istumalta!
Näitä juttuja ku tulee eteen ,ni sitä vaan alkaa miettii,että pitäskö omaakin liikennekäyttäytymistä pikkusen päivittää.
Mitä ajovaloihin tulee,ni jatkakaa te valoitta ajamista ,ni mä alotan sen räpsyttelyn tältä istumalta!
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Tollaisten tilanteiden takia on tuo 2,3T verraton peli maantiellä. Ihan turha ohitettavan lähteä kiihdyttämäänMertmi kirjoitti:Miksi ihmeessä ei voi antaa toisen mennä ohi? Ja toisaalta, miksi en tajunnut että se toinen lähti kiihdyttämään? Tuollaisessa tilanteessa se ohitettavan kiihdytys on kuitenkin niin odottamatonta, että meni puurot ja vellit sekaisin iteltäkin.
Eikä sitä Tontulla ohittaessa edes välttämättä huomaa, jos toinen kiihdyttää.
Viimekesänä kun tuli koeajettua lankomiehen Lagunaa, jäi ohitus ohituskaistasta huolimatta tekemättä kun ohitettava päätti nostaa nopeutta. Laguna ei kiihtynyt, vaan "hävisi" tojotanropposelle.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
minnuu henkilökohtasesti inhottaa ihmiset jotka tulee ohituskaistalle eteen eikä sitten uskalla tehäkköö siinä eessä mitää. kerran joutunu jäämää viel ohituskaistalta rekan taakse ku ei uskaltanu sitikka ajaaMacTurbo kirjoitti:Tollaisten tilanteiden takia on tuo 2,3T verraton peli maantiellä. Ihan turha ohitettavan lähteä kiihdyttämäänMertmi kirjoitti:Miksi ihmeessä ei voi antaa toisen mennä ohi? Ja toisaalta, miksi en tajunnut että se toinen lähti kiihdyttämään? Tuollaisessa tilanteessa se ohitettavan kiihdytys on kuitenkin niin odottamatonta, että meni puurot ja vellit sekaisin iteltäkin.![]()
Eikä sitä Tontulla ohittaessa edes välttämättä huomaa, jos toinen kiihdyttää.
Viimekesänä kun tuli koeajettua lankomiehen Lagunaa, jäi ohitus ohituskaistasta huolimatta tekemättä kun ohitettava päätti nostaa nopeutta. Laguna ei kiihtynyt, vaan "hävisi" tojotanropposelle.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
-
Money For Nothing
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Mertmin tapauksessa olisin ilmoittanut välittömästi poliisille kyseisestä autoilijasta... aiheuttanut melkoisen vaaratilanteen.
Lakikin sanoo, että ohitettava EI saa nostaa nopeuttaan.
Lakikin sanoo, että ohitettava EI saa nostaa nopeuttaan.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
kerran o tullu bemari vastaan just sillee että meinas viedä ensin JuAnilta keulan ja miulta vielä peilin kun ei ehtinytkää ohittaa... siinä sitte kolme autoo rinnakkain tavallisella kakskaistasella ja tuli jo kahottuu jotta osuuko siihe pakettiauton kylkeen mikä sen bemarin oikeella puolella oli... aika fiksuja vetoja ihmisillätaunu kirjoitti:Tommosii kiihdyttävii molopäitä on suomi tulvillaan ja semmoset pitäs pysäyttää ja mäiskästä sorkkarautaa läpi tuulilasin....on itellekki muutama kiiretilanne tullu vuosien mittaan.
Näitä juttuja ku tulee eteen ,ni sitä vaan alkaa miettii,että pitäskö omaakin liikennekäyttäytymistä pikkusen päivittää.
Mitä ajovaloihin tulee,ni jatkakaa te valoitta ajamista ,ni mä alotan sen räpsyttelyn tältä istumalta!
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ihan normaalia liikennekäyttäytymistä. Puolassasaab87 kirjoitti:kerran o tullu bemari vastaan just sillee että meinas viedä ensin JuAnilta keulan ja miulta vielä peilin kun ei ehtinytkää ohittaa... siinä sitte kolme autoo rinnakkain tavallisella kakskaistasella ja tuli jo kahottuu jotta osuuko siihe pakettiauton kylkeen mikä sen bemarin oikeella puolella oli... aika fiksuja vetoja ihmisillä
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jaa toimii, oman kuulemani mukaan siellä liikennekuolleisuus on huolestuttavissa lukemissa.V.J.S kirjoitti: Ihan normaalia liikennekäyttäytymistä. PuolassaSiellä tuollainen vaan toimii, kun jengi osaa antaa tilaa, eikä pidä apinan raivolla kiinni omista "oikeuksistaan".
Ja valoista, parkit on pysäköityjä autoja varten ja liikkuvassa on valot päällä. Niin köyhää kuskia ei tästä maasta löydy etteikö pystyisi silloin tällöin polttimoita uusimaan.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Niinhän se tietysti on. Jostain syystä se, etten ite tajunnu höllätä sai ajatukset pyörimänä toisin päin, että missähän odottaa poliisipartio minua.Money For Nothing kirjoitti:Mertmin tapauksessa olisin ilmoittanut välittömästi poliisille kyseisestä autoilijasta... aiheuttanut melkoisen vaaratilanteen.
Lakikin sanoo, että ohitettava EI saa nostaa nopeuttaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Aina roiskuu kun rapataanRafu kirjoitti:Jaa toimii, oman kuulemani mukaan siellä liikennekuolleisuus on huolestuttavissa lukemissa.V.J.S kirjoitti: Ihan normaalia liikennekäyttäytymistä. PuolassaSiellä tuollainen vaan toimii, kun jengi osaa antaa tilaa, eikä pidä apinan raivolla kiinni omista "oikeuksistaan".
Mutta verrattuna liikennemääriin ja tiestön sekä autokannan tasoon, niin omat kokemukseni liikenteen "sujumisesta" oli varsin positiiviset (jos ei jatkuvia, päin persiitä organisoituja tietöitä lasketa
Isommalla riskillähän siellä toki mennään, tämän voi todeta mm. kotimaisten vakuutusyhtiöiden korvauskäytännöistä eri maissa (korotetut omavastuut, tiukemmat korvausrajoitukset yms.).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84