
Turhaa tietoa!!!
Kannattaskohan joskus hillitä tätä perinjuurin v*ttumaista luonnettaan.. joskus aikaa sitten kasasin erään kannettavan tietsikan ruuvit kiinni lukkoliiman kanssa naureskellen että siinähän joku molo purkaa tuonkin..
Arvatkaa kuka poraa juuri kyseisen läppärin ruuveja tällähetkellä kiroten kuin turkkilainen..

Arvatkaa kuka poraa juuri kyseisen läppärin ruuveja tällähetkellä kiroten kuin turkkilainen..

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Piti perkules Tuntsaan vaihtaa stemmi. Oli pultit alkaneet ruostua vaikka niissä ei ole ollut mitään sen kummempaa rasitusta muuta kuin ikää. Painatin siis lounaalla pulttiliikkeeseen, kyselin pulttien saatavuutta rosterina tai haponkestävänä. Sanottiin heti kättelyssä, että saatavuus on yleensäkin aika huono, kierre oli 7 millinen ja on kuulemma joku ranskalaisten keksintö.
Ite kuiten ekaa kertaa kuulin koko 7 millin kierteestä vaikka inssi olenkin. Ikään en oo missään pulttiliikkeessä jne. kaupassa törmännyt tuohon kokoon.
No, tein päällikkö ratkaisun kävin Velo-Motosta ostamassa uuden stemmin eli ohjainkannattimen jossa oli ihan normikokoiset pultit, näyttivät muuten rosterisilta
Samalla tuli purettua keula irti ja lyhennettyä etujouston ohjainputkea. Samaan syssyyn purin laakerit, putsasin ne rasvanpoistoaineella sellaisesta ruosteen värisestä vaseliinista, putsasin rungosta liukupinnat ja koko paketin löin nippuun mineraalimoottoriöljyt voiteluaineena. Samaan hoppuun tuli kurkattua irti puretun etujarrusatulan palat ja kumet, kunnossa olivat.
Loppujen lopuksi tuo pari senttiä lyhyempi kannatin tuntuu ihan asialliselta, kun tanko tuli ja piti asentaa hieman parempaan asentoon, ja noiden laakerien putsauksen myötä ohjauksesta tuli kumman kevyt. Ja tulipa tuon pyörän alkuperäisten osien listaa taas miinustettua rivin verran, enään olis ku 4 osaa vaihtaa niin olis runko vaan alkuperäistä
Ite kuiten ekaa kertaa kuulin koko 7 millin kierteestä vaikka inssi olenkin. Ikään en oo missään pulttiliikkeessä jne. kaupassa törmännyt tuohon kokoon.
No, tein päällikkö ratkaisun kävin Velo-Motosta ostamassa uuden stemmin eli ohjainkannattimen jossa oli ihan normikokoiset pultit, näyttivät muuten rosterisilta

Samalla tuli purettua keula irti ja lyhennettyä etujouston ohjainputkea. Samaan syssyyn purin laakerit, putsasin ne rasvanpoistoaineella sellaisesta ruosteen värisestä vaseliinista, putsasin rungosta liukupinnat ja koko paketin löin nippuun mineraalimoottoriöljyt voiteluaineena. Samaan hoppuun tuli kurkattua irti puretun etujarrusatulan palat ja kumet, kunnossa olivat.
Loppujen lopuksi tuo pari senttiä lyhyempi kannatin tuntuu ihan asialliselta, kun tanko tuli ja piti asentaa hieman parempaan asentoon, ja noiden laakerien putsauksen myötä ohjauksesta tuli kumman kevyt. Ja tulipa tuon pyörän alkuperäisten osien listaa taas miinustettua rivin verran, enään olis ku 4 osaa vaihtaa niin olis runko vaan alkuperäistä

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Aikaisemmista kiroiluista huolimatta huusholliin tuli tänään digiboksi (tallentava malli peräti)... Enpä tiedä onko tuosta nyt suurta iloa, ekan viikon ajan näkyy sentään liuta extra-kanavia. VH1 kasari - ja ysärimusavideoineen pyörii nytkin taustalla 


Totta, kuten suurin osa muistakin uusista autoistaJokke A kirjoitti: -Dodge Caliber on harvinaisen ruma auto

Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta