8v ruiskun kulutus
Tankkasitko jo uudestaan täyteen?
Itsellä ainakin useammassa satkussa rupee valo palaa todella hyvissä ajoin, yleensä kun kurvaa tankille valon vilkahdettua niin ainetta menee joku alta 50litraa. Noin kympin noi iivarit on vieny melko vaihtelevas ajos, matkalla vähän vähempi.
Itsellä ainakin useammassa satkussa rupee valo palaa todella hyvissä ajoin, yleensä kun kurvaa tankille valon vilkahdettua niin ainetta menee joku alta 50litraa. Noin kympin noi iivarit on vieny melko vaihtelevas ajos, matkalla vähän vähempi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Kyllä mullakii taitaa iivari sen 10L viedä. Saman vei kaasarikin. Joskus kyllä pääsin matka ajossa iillä 8.4 mut sillo piti ajaa todella ennakoivasti.
Mutta jos se nyt hirveesti yli kympin vie ni tarkistappa sytkän ajotus, ja sit ehkä ne seokset. Ja vähän katella onko ruiskussa kaikki muut säädöt ja osat kohallaan.
Mutta jos se nyt hirveesti yli kympin vie ni tarkistappa sytkän ajotus, ja sit ehkä ne seokset. Ja vähän katella onko ruiskussa kaikki muut säädöt ja osat kohallaan.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Mulla on ollu 8v. iivarilla viimeiset 3 tankillista maltillisesti n. 8.6 , 9.2 ja 9.3. Ajo on ollut motaria ja kehäteitä sekä kaupunginosa ajoa pelkästään. Joten kyllä maantiellä pitäis saada sen 8 pintaan varmaan se kulutus laskettua. Niin ja ihan railakkaasti oon ajellut, kiihdytyksissä reilusti kaasua jne.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
No tuo on suhteellista. Kesälomareissulla meno helsinkiin ( 900i -87 ) kulutus n. 9l / 100 km , reiluja ohituksia juhannusruuhkassa ja jatkuvasti n. 110 km/h lasissa. Tullessa ei tarttenyt ohitella mutta nopeus sama niin kulutus n. 8,1 l / 100 km mutta vuosia sitte Tanskaan mennessä ruottissa ku ajeli moottoritiellä tasaista 130 km/h niin kulutus 7,9 l / 100 km !!!!.
Tässä nyt pelkästään kaupungissa kesäaikana rälläilyä niin n. 11 l / 100 km työmatkan ollessa 3 km että paljon lyhyttä ja kylmää ajoa.
Kaikki menee mitä tankkaa ja autossa ei enään arvo alene ym ja huoltokustannukset kin ovat minimaaliset että summarum, miten sen ottaa...
Eilen ajelin kaverin 850 ( 5 litr. V12 ) Bemarilla niin keskikulutus viimeisellä 100 km oli 16,8 Litraa ....sisältäen normaalia maantieajoa.....
Tässä nyt pelkästään kaupungissa kesäaikana rälläilyä niin n. 11 l / 100 km työmatkan ollessa 3 km että paljon lyhyttä ja kylmää ajoa.
Kaikki menee mitä tankkaa ja autossa ei enään arvo alene ym ja huoltokustannukset kin ovat minimaaliset että summarum, miten sen ottaa...
Eilen ajelin kaverin 850 ( 5 litr. V12 ) Bemarilla niin keskikulutus viimeisellä 100 km oli 16,8 Litraa ....sisältäen normaalia maantieajoa.....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
8-naulainen ruiskusatku vm - 87 vie mulla kaupunkipyörityksessä 10 l / 100 km. Lomareissulla kun käytiin savossa mökillä niin tankillisella mentiin koko matka. Kotipuolessa syttyi valo, kun trippimittarissa oli 800 km. Tämä siis taloudellisella ja ennakoivalla ajotavalla. Kerran on mennyt puoli tankillista matkalla Tampereelta Helsinkiin, kamala kiire, kyr*ä otsassa ja nopeutta enemmän kuin Inarin kunnanlääkäri määrää.
Viime perjantaina ajoin pari kertaa töihin Joensuu - Tuupovaara, noin 220km ja sitten lopuksi Vantaalle 465km. Testimatka siis noin 680km ja Keskikulutus 7,3litraa/100km.
Toisena esimerkkinä pidemmästä testimatkasta lapinreissu pari vuotta sitten. Testimatka 2200km. Keskikulutus 7,13litraa/100km. Ajokkina tuo 900i -88 ja lootassa 7:n enska.
Pensana on ollut 98e. Perus viat, jotka nostaa k-jetissä kulutusta on virranjakajan alipainesäätimen vikautuminen ja huono puola näin minun kokemuksilla.
Toisena esimerkkinä pidemmästä testimatkasta lapinreissu pari vuotta sitten. Testimatka 2200km. Keskikulutus 7,13litraa/100km. Ajokkina tuo 900i -88 ja lootassa 7:n enska.
Pensana on ollut 98e. Perus viat, jotka nostaa k-jetissä kulutusta on virranjakajan alipainesäätimen vikautuminen ja huono puola näin minun kokemuksilla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Talvienkat 13litraa/sadalle. Pakkastakin tosin oli mittarissa -33 ... -42 sillä tankillisella ajojen aikaan. Ei riittäny yllättäen tankki pitkälle, mutta päästiinpähän kuitenkin etenemään. 10-11 on ollut ohjaustehostimen asennuksen jälkeen normi talviajan kulutus sekoseka-ajossa.Suppari kirjoitti:88 ruisku,co alle yks reilusti ja toimi silti ku unelma,kulutus about keskinopeudella 120, 7,5 litraa sadalla.Tähän sisältyi myös useampi kilometri ''suljettua rataa'' kun joku mulk*u bmw kuski luuli olevansa parempi ihminen.Talvella kaupungissa ei kertaakaan yli 10 litraa sadalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900i16V:mme vei viime tankkauksessa 8.6l/100km, mutta siinä oli heinäpaalin vetämistä yms kulutusta lisäävää mukana. 900iA vei hiukan alle 10l/100km, 900i taisi viedä sellaista 9litraa. 900 T16 Aero vei alhaisimmillaan 7.4/100km, yleisesti hiukan alle 9l/100km, mutta siinä olikin #8 ensiöveto. Mutta turbo oli kyllä taloudellisin.
E34 M5, 12.9/100km - taloudellisuus on suhteellista, jos halpaa ja pihiä autoa etsii, on Nissan Micra 1.0 ainoa vaihtoehto. Eivät nykyautotkaan ilmaiseksi liiku, johtuen kasvaneista painoista. Jokainen voi miettiä kuinka paljon säästyisi, jos tässä maassa ei olisi diesel-autoilla "käyttövoima"veroa..
E34 M5, 12.9/100km - taloudellisuus on suhteellista, jos halpaa ja pihiä autoa etsii, on Nissan Micra 1.0 ainoa vaihtoehto. Eivät nykyautotkaan ilmaiseksi liiku, johtuen kasvaneista painoista. Jokainen voi miettiä kuinka paljon säästyisi, jos tässä maassa ei olisi diesel-autoilla "käyttövoima"veroa..