Jarrulevyjen päivitysta og-satkuun

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Jarrulevyjen päivitysta og-satkuun

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mistäs saisi alkuperäistä paremmat levyt ja palat -90 satkuun.Eli 4x108 jaolla.Ja mitähän mahtaa maksaa?
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

ProCarService/Speedparts voisi olla hyvä paikka ostaa. Hinnoista en osaa sanoa mitään.

Pakko kysyä mitä olet rakentamassa, kun ei vakio-osat riitä. Mulla on Turbossa jarrulaikat, palat ja jopa nesteet TRW-Lucasin ja niillä kyllä stoppaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

On nyt ruvennut hiekkatieajossa tapahtumaan jarrujen häipymistä kun vasemmalla jalalla jarruttelee.Kyllä ne pitkään kestää noikin mutta ei ole kivaa sitten kun ei ole jarruja..Luulin ensin että olisi jarrunesteestä kiinni ja vaihdoin ne mutta sama jatkuu edelleen.Jarrulevyt ovat myös urilla joten ne täytyy vaihtaa jokatapauksessa.
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Pari veikkausta: jarrupääsylinterin kumit huonot tai levyt/palat alimitassa.
Tuommosia vikoja ollut joskus ja vika löytynyt edellämainituista kohteista.
Välillä voi otaa kunnolla, välillä täysin häviää jarrut ja poljin kuin kiveä polkisi.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Palat ovat melko uudet.Veikkaan nimenomaan noita levyjä on ne senverta urautuneet.Kyllä ne normaalissa ajossa vieläkin hyvin toimii mutta kovemmassa rääkissä ei.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

No mites ois ne tonnarin jarrut joista ollut foorumilla juttuakin? Ei muistaakseni hirveän kalliiksi tulleet.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Aha,mitäs eroa niillä jarruilla sitten on?Olen ollut siinä uskossa että samat jarrut tontussa ja satkussa?
En kyllä viittis mitään muuta vaihtaa kuin levyt ja palat.On liikaa projektia tässä muissakin autoissa.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Speedpartsilta saa settiä, jossa on jäähdytetyt jarrulevyt ja EBC Greenstuff-palat. http://www.speedparts.se -> Produkter -> Sport/Tuning -> Broms -> Sportbromskit för gatkörning. Hintaa satkun vuosimallista riippuen 2,440 kr - 3,560 kr
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7685
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

tomaatti kirjoitti:Aha,mitäs eroa niillä jarruilla sitten on?Olen ollut siinä uskossa että samat jarrut tontussa ja satkussa?
En kyllä viittis mitään muuta vaihtaa kuin levyt ja palat.On liikaa projektia tässä muissakin autoissa.
Etupalat ovat noin neljänneksen isommat.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=28356

Kyseisestä topikista löytyy linkki jossa on satkuun tehty homma, tonnariin ihan bolt-on, satkuun joutuu letkuja vähän sovittaan.

Omassa tonnarissa ero oli huomattava vaikka tuli laitettua satuloiden mukana tulleet käytetyt palat ja levyt.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Joo,liian iso homma tässä vaiheessa.Kyselin tuossa sporttiautosta levyjä mutta ei ollut vakiota kummenpaa.Greenstuf paloja olisi kyllä löytynyt.Täytyy varmaan sitten joku päivä soitella PCS:lle.Hirvittää vain niiden toimitusajat.
Vastaa Viestiin