Nykii nykii nykii sammuu ei käynnisty
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02
Nykii nykii nykii sammuu ei käynnisty
Eli eilen oli hieno päivä. Olin juuri saanut laitettua miltei kaikki osat kiinni
(pakoputkea, jarruja,alustasarjaa ym. ym.) autooni (900 t16 -88) ja sitten se alkaa oireilee pahemman kerran. Ensiksi rampilla kiihdyttäessä alko nykimään ja sammui. No hyvin lähti käyntiin ja matka jatkui. Kaupunkiin päästyä auto nykii ja sammuu joka valoissa kun kaasua löysää.
Kiekkamittarikin pomppii ihmeellisesti ja auto nykii todella pahasti.
No äkkiä takaisin kotia kohti ja vika vaan pahenee ja pahenee. Koko auto heiluu nykimisestä ja kone meinaa sammua vaikka kuinka antaa kaasua.
Lopulta kone sammuu eikä enää käynnisty. No kaveri hinaamaan.
Kaveri saapui paikalle ja koitin startata...hyvin pyörii tyhjäkäynnillä, mutta vähänkin kun laittaa kierrosta niin alkaa nykimään ja sammuu heti.
hinattiin auto kotiin eikä lähe enää ollenkaan käyntiin. Pyörittää kyllä starttia hyvin. Eikä ykkönenkään mene enää silmään ja kakkonenkin jumii. Liekkö nykiminen hajottanu jotain vaihteiston osiakin (oli välillä TODELLA kovaa toi nykiminen ja vaihdekeppikin heilu hullunaan)....
Apuja kaivattaisiin! Kiitos!
(pakoputkea, jarruja,alustasarjaa ym. ym.) autooni (900 t16 -88) ja sitten se alkaa oireilee pahemman kerran. Ensiksi rampilla kiihdyttäessä alko nykimään ja sammui. No hyvin lähti käyntiin ja matka jatkui. Kaupunkiin päästyä auto nykii ja sammuu joka valoissa kun kaasua löysää.
Kiekkamittarikin pomppii ihmeellisesti ja auto nykii todella pahasti.
No äkkiä takaisin kotia kohti ja vika vaan pahenee ja pahenee. Koko auto heiluu nykimisestä ja kone meinaa sammua vaikka kuinka antaa kaasua.
Lopulta kone sammuu eikä enää käynnisty. No kaveri hinaamaan.
Kaveri saapui paikalle ja koitin startata...hyvin pyörii tyhjäkäynnillä, mutta vähänkin kun laittaa kierrosta niin alkaa nykimään ja sammuu heti.
hinattiin auto kotiin eikä lähe enää ollenkaan käyntiin. Pyörittää kyllä starttia hyvin. Eikä ykkönenkään mene enää silmään ja kakkonenkin jumii. Liekkö nykiminen hajottanu jotain vaihteiston osiakin (oli välillä TODELLA kovaa toi nykiminen ja vaihdekeppikin heilu hullunaan)....
Apuja kaivattaisiin! Kiitos!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02
Mikä on pääteaste tai missä on painerajanjohdot?
Äsken kerkesin pellin ottaa irti että alan tutkimaan niin eikö ala vettä tulemaan taivaalta!
Magneettiventtiilille tuleva virtajohto on ainakin aika huonossa hapessa...(hapettunut miltei pokki ja eristeet tyvestä hävinneet) en sitten tiedä vaikuttaako tämä mitenkään tuohon kun ei käynnisty. Voisiko virranjakajan kansi olla sökö? Tosin vaikuttaako tämä tuohon kiekkamittarin sekoiluun?
Voisiko jossain maadoituksessa tai vastaavassa olla vikaa? Mistä tuo kiekkamittari ottaa tuota singaaliaan?


Voisiko jossain maadoituksessa tai vastaavassa olla vikaa? Mistä tuo kiekkamittari ottaa tuota singaaliaan?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02
Nyt laitoin magneettiventtiilille uudet johdot ja suihkin crc:tä vähä joka paikkaan. Avasin myös virranjakajan kannen...eikö siinä kuulu olla mitään tiivisteitä tai vastaavia?!? sehä on vaa kahella sellasella nipsottimella kiinni ja varmasti kaikkee muuta ku tiivis...siellä oli jotain öljypaskaakin. No putsasin sen ja auto lähti nyt hyvin käyntiin. Akkukaapeli oli myös irti tunnin verran että voiko sekin auttaa?
No enpä silti paljon ajele...tainnu kytkytin hajota siinä eilisessä nykimisessä kun ei mene enää vaihteet päälle ja kuuluu ihme ääni kun kytkintä painelee...Kerran sain pakitettua ja kakkosella eteen päin, mutta sitten jumi lopullisesti...
Millasia kytkimiä tohon on saatavana? Onko mitään kestävämpää tarjolla kun vakio kytkin vai onko se riittävä kun ei mitään hirveetä rallia ajele?
No enpä silti paljon ajele...tainnu kytkytin hajota siinä eilisessä nykimisessä kun ei mene enää vaihteet päälle ja kuuluu ihme ääni kun kytkintä painelee...Kerran sain pakitettua ja kakkosella eteen päin, mutta sitten jumi lopullisesti...
Millasia kytkimiä tohon on saatavana? Onko mitään kestävämpää tarjolla kun vakio kytkin vai onko se riittävä kun ei mitään hirveetä rallia ajele?
Magneettiventtiilin piuhat ei vaikuta käymiseen. Jos on huono kontakti niin voi venttiili alkaa räpättään ja ei nosta ahtopaineita. Jos venttiili ei sano mitään niin silloin auto kulkee peruspaineilla eli pitäis aina jarrua painaessa naksahtaa.
Jakajassa ei ole mitään tiivistettä kannessa. Siellä kuuluisi olla jakajan sisälle sellainen muovisuoja joka pitää suuremmat paskat pois jakajan sisältä, se on pyörijän alla. Jakajassa on sisällä vain yksi o-rengas joka pitää voiteluaineet koneen sisällä. Jos jakaja vuotaa öljyä niin tuo o-rengas on kulunut/rikki.
Kannattais vaihtaa puolan johto, tulpanjohdot, jakajan kansi, pyörijä ja tulpat. Lisäksi kannattais vaihtaa jakajan, by-passin ja bensapaineen säätimen alipaineletkut. Oma Turbo alkoi noiden vaihtamisen jälkeen käymään paremmin tyhjäkäyntiä ja kovissa kiihdytyksissä ilmennyt sammuminen vaihdon aikana loppui.
Vakio kytkin riittää hyvin. Sachsin tekemiä olen käyttänyt mutta niitäkin on vaihdettu vain tuohon mun 99:iin, Anniin. Eka oli Sachsin 8-tappisen kaasarin vakio joka kesti yltiöpäistä väärinkäyttöä liki 70tkm. Kolme kertaa otin siitä savut pihalle ja kytkintä vaihtaessa ilmeni "siniraja" asetelman lavoissa
Nyt siinä on 8-tappisen turbon kytkin ja hyvin pitää.
Omassa Turbossa olen kokenut kans mitä väsynyt kytkin tekee eli ei ota millään kiinni. Kokeilin tuossa muuan aika sitten rajumpaa lähtöä ja savut tuli pellin alta. Sachsin kytkimen ajattelin laittaa.
Jakajassa ei ole mitään tiivistettä kannessa. Siellä kuuluisi olla jakajan sisälle sellainen muovisuoja joka pitää suuremmat paskat pois jakajan sisältä, se on pyörijän alla. Jakajassa on sisällä vain yksi o-rengas joka pitää voiteluaineet koneen sisällä. Jos jakaja vuotaa öljyä niin tuo o-rengas on kulunut/rikki.
Kannattais vaihtaa puolan johto, tulpanjohdot, jakajan kansi, pyörijä ja tulpat. Lisäksi kannattais vaihtaa jakajan, by-passin ja bensapaineen säätimen alipaineletkut. Oma Turbo alkoi noiden vaihtamisen jälkeen käymään paremmin tyhjäkäyntiä ja kovissa kiihdytyksissä ilmennyt sammuminen vaihdon aikana loppui.
Vakio kytkin riittää hyvin. Sachsin tekemiä olen käyttänyt mutta niitäkin on vaihdettu vain tuohon mun 99:iin, Anniin. Eka oli Sachsin 8-tappisen kaasarin vakio joka kesti yltiöpäistä väärinkäyttöä liki 70tkm. Kolme kertaa otin siitä savut pihalle ja kytkintä vaihtaessa ilmeni "siniraja" asetelman lavoissa

Omassa Turbossa olen kokenut kans mitä väsynyt kytkin tekee eli ei ota millään kiinni. Kokeilin tuossa muuan aika sitten rajumpaa lähtöä ja savut tuli pellin alta. Sachsin kytkimen ajattelin laittaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tarkistappas syttypääteasteen, jakajan hall-anturin(ja sen johtojen/liittimen) ohella sulakerasiasta "pulssinvahvistin" joka on tavallisen pienen mustan releen näköinen, en nyt ulkoa muista sijaintia mutta sen tunnistaa kyljessä olevasta kuvakkeesta jossa on seuraavanlaisen tapainen kuva(tietty ilman noita tekstejä):

Edit: Ja vaihteiden kytkeytymisen voi estää tehokkaasti esim. moottorin kumityynyn pettäminen taikka vaihteensiirtotangossa olevan puristuskiristeisen säädön liikkuminen johonkin suuntaan kovan rytkytyksen johdosta.

Edit: Ja vaihteiden kytkeytymisen voi estää tehokkaasti esim. moottorin kumityynyn pettäminen taikka vaihteensiirtotangossa olevan puristuskiristeisen säädön liikkuminen johonkin suuntaan kovan rytkytyksen johdosta.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)